כתבה פרסומית | יום ב' ניסן ה׳תשפ״א 15.03.2021

הבחירות קרובות - השו"ת לחבד"ניק המתלבט

שבוע לפני הבחירות, השאלות הבוערות שעשויות להציק למצביע המתלבט - וכל התשובות. כל שאלה זוכה לתשובה מלאה שעושה סדר בדברים, מציבה את העיקר מול הטפל ומבהירה לאן פנינו במערכת הבחירות הגורלית יותר מאי פעם. מערכה שבה יוכרע האם תוקם "ממשלת ימין צרה" כרצון קודשו של הרבי או ח"ו ממשלת שמאל.
הבחירות קרובות - השו

להלן כל השאלות וכל התשובות:

האם חב"דניק יכול להצביע למפלגה ששמה הרשמי הוא "הציונות הדתית"? הפכנו לציוניים, דתיים לאומיים?
נכון. בתי המדרש של חב"ד ושל הציונות הדתית חלוקים עמוקות ביחס לציונות ואיננו מסתירים זאת. עם זאת, המחלוקת היא רעיונית-השקפתית. לעומת זאת, ההצבעה שלנו בבחירות היא מעשית-ציבורית. אין זה סוד שבמשך כל השנים והמאבקים שעברנו יחד משנות תקופת בלהות אוסלו ועד העקירה והגירוש מגוש קטיף, וכל המאבקים האחרונים שהולכים ומתעצמים – עינינו הרואות מי מגלה עקביות נאמנה לכל הדברים הקדושים והיקרים לנו. ברור לגמרי שבצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר אומרים בתקשורת ובכל מקום את כל מה שאנו מאמינים בו.

מה עם סוגיית מיהו יהודי שכעת עלתה על הפרק לאחר שבית המשפט העליון הכיר למעשה בגיורים הרפורמים והקונסרבטיביים?
שופטי בית המשפט העליון שכתבו את פסק הדין החמור והשערורייתי שלהם כותבים כי הם חיכו במשך 15 שנים עד שהחליטו להכריע. בכל השנים הללו הם נתנו שוב ושוב אורכה לכנסת כדי שהיא תחוקק את החוק. הכנסת נמנעה מלעשות זאת. דברי ימי הכנסת כמו הכותרות בתקשורת לכל אורך התקופה הזו מתעדים מאמצים בלתי נלאים של ח"כ בצלאל סמוטריץ' שפנה שוב ושוב אל הח"כים החרדים וביקש מהם להעביר את החוק המתוקן שיבלום את ההכרה בזרמים אחרים וימנע הכרה במי שאינם יהודים כיהודים. למרבה הצער, קריאותיו נענו בגרירת רגליים והתוצאה המצערת לפנינו.

האם יש סיכוי עתה לתקן את חוק מיהו יהודי? האם סמוטריץ' ובן גביר יהיו פרטנרים למאבק בנושא זה?
ככל שט' תקבל קולות רבים יותר ומספר המנדטים שלה יהיה גבוה יותר כך יש סיכויים גבוהים יותר שרצונו הקדוש של הרבי לתיקון חוק מיהו יהודי יתממש סוף סוף. אכן יש לכך היום את ההיתכנות הגבוהה ביותר מאי פעם. ככל שרשימת ט' תהיה גדולה ומשמעותית כך היא תוכל לקבוע עובדות של חקיקה בשטח ולא להתרשם גם לא מגרירת רגליים של אלו שהנושא הכואב והאקוטי פחות עומד בראש מעייניהם, למרבה הצער.
הסקרים היום לא ברורים ומהם לא עולה אפשרות להקמת ממשלת ימין בראשות נתניהו. 

מה יעשו סמוטריץ' ובן גביר אם תקום ממשלה אחרת בראשות כל המועמדים האחרים? האם הם לא יהפכו לאופוזיציה חסרת משמעות?
קודם כל, ככל שהציונות הדתית תהיה גדולה יותר ועם מספר מנדטים משמעותי יותר – כך יגברו הסיכויים להקמת ממשלת ימין על-מלא בראשות נתניהו. במילים אחרות: אם לא הציונות הדתית – לנתניהו אין שום סיכוי להקים ממשלת ימין. על כולנו להתגייס אפוא ולעשות הכל בכדי להגדיל את ט' ולגרום לכך שהיא תהיה גדולה ומשמעותית.
 
לא עדיף אולי, במקרה הנוכחי וכשיש סכנה כל כך מוחשית שהשמאל עם כמה גרורות מהימין יקים ממשלה, להצביע מחל (ליכוד) וכך לוודא שלנתניהו יש את הרוב הברור להקים ממשלה?
לא. הסיבה לכך פשוטה: מנדט נוסף לציונות הדתית – הוא ערובה מוחלטת לממשלת ימין בראשות נתניהו. מנדט נוסף לליכוד – לא בהכרח. כבר היום סער מדבר על כך שיש לו עריקים שמוכנים יהיו לערוק אליו מהליכוד לאחר שייודעו התוצאות ויתברר שיש לו אפשרות להקים ממשלה יחד עם לפיד ועוד.

אבל אנחנו יודעים שהרבי אמר להצביע "לרשימה החרדית ביותר". עם כל הקושי שבדבר, לא ברור שעלינו כחב"דניקים להצביע למפלגות החרדיות? 
הרבי אמר להצביע "לרשימה החרדית ביותר לדבר ה'" ופעם אחר פעם בכל מערכות הבחירות חסידי חב"ד לא הצביעו לאגודת ישראל אלא לפועלי-אגודת-ישראל בגלל הנאמנות המובהקת יותר שלהם לשלמות הארץ ולשלמות העם, גם כשהרשימה הזו רצה עם "מורשה" ועם "מצד". בעבר הרחוק, כשהרב מאיר כהנא הי"ד רץ לכנסת ורבים מחסידי חב"ד גם הצביעו לו. לפי השמועה כשהרבי שמע על כך, הביע שביעות רצון מכך. כך שהניסיון להציג את אי ההצבעה החב"דית למפלגות החרדיות סותר את העובדות ההיסטוריות של דפוס ההצבעה החב"די במשך רוב מערכות הבחירות בישראל.

ובכל זאת, גם לנו כחב"דניקים אכפת מאוד מהנושאים שעליהם נאבקים הח"כים החרדים. גם אנחנו מתנגדים לחוק הגיוס ורוצים שמי שתורתו אומנותו יוכל להמשיך ללמוד, שבחורים שלנו יסעו ל"קבוצה" לרבי. איך אפשר להתעלם מכל זה?
כל חברי הכנסת החרדים אומרים שהאצבע של ח"כ בצלאל סמוטריץ' נספרת באופן קבוע ועקבי עם האצבעות שלהם בכל ההצבעות שעומדות על הפרק. הדבר מתבטא לא רק בתמיכה ובהצבעה אלא בשותפות בכל המאבקים שמנהלים הח"כים החרדים על עולם התורה והשמירה עליו. הצבעה לט היא הצבעה לכל ג' השלמויות, שלמות התורה, שלמות העם ושלמות הארץ בלי להתפשר על אף אחת מהן. אין עוד רשימה שמגלה נאמנות מלאה לכל זה.

הבהרה: הכתבה מוגשת כחומר למחשבה מטעם מפלגת 'הציונות הדתית', האתר אינו נושא באחריות התכנים

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.