מערכת | יום ב' ניסן ה׳תשפ״א 15.03.2021

החסיד האחרון שנותר: "אם אתה תעזוב, מי יישאר ברוסטוב?"

במלאת 101 שנה לב' ניסן ה'תר"פ יום ההילולא של כ"ק אדמו"ר הרש"ב נ"ע, COL מגיש קטע מהתוועדות מיוחדת של כינוס השלוחים ב'זום', ובה מספר שליח הרבי ברוסטוב הרב חיים דנציגר, סיפור מפעים על החסיד האחרון שגר ברוסטוב, והיה לו את המפתח של ה'אוהל' הק' • ויש גם מסר 'פנימי' לשלוחים
החסיד האחרון שנותר:

במלאת 101 שנה לב' ניסן, יום ההילולא של כ"ק אדמו"ר הרש"ב נ"ע, COL מגיש קטע מהתוועדות מיוחדת של כינוס השלוחים ב'זום', ובה מספר שליח הרבי ברוסטוב הרב חיים דנציגר, סיפור מפעים על החסיד האחרון שגר ברוסטוב, והיה לו את המפתח של ה'אוהל' הק'.

כך מספר השליח הרב חיים דנציגר:

"כשיש לי קשיים בשליחות, אני חושב על החסיד ר' מרדכי ליפשיץ. ומעשה שהיה כך היה: סיפר לי ר' אברמ'ל לוקשין מקראון הייטס, שסבו ר' מרדכי ליפשיץ ז"ל, היה החסיד האחרון שנשאר ברוסטוב.

בשנים הקשות ביותר, בתקופת ה'רבולוציה', (הידועה גם כמהפכת אוקטובר 1917 למניינם או ה'מהפכה הבולשביקית') הוא היה אז נשוי טרי, נכנס לרבי הרש"ב נ"ע והתאונן שקשה מאוד להיות יהודי חסידי באותם ימים.

הרבי הרש"ב אמר לו כדברים האלו: "אם אתה תעזוב, מי יישאר ברוסטוב?" ואכן, הוא נותר ברוסטוב. גם לאחר שהרבי הריי"צ עזב את רוסטוב, וגם במלחמת העולם השנייה, כשהנאצים ימ"ש ריכזו את יהודי העיר ב'עמק הנחשים' והרגו את כולם – הוא הסתתר ונותר ברוסטוב.

בשנת תשי"א, בעת קבלת הנשיאות – הוא נשאר ברוסטוב. כשחסידים רצו להיכנס לאוהל של הרבי הרש"ב ברוסטוב, היה לו את המפתח לאוהל. הוא היה היהודי האחרון ברוסטוב, עד פטירתו בשנת תשכ"ט.

מסכם השליח הרב דנציגר: "בשליחות יש רגעים לא קלים. אבל תמיד כשיש קשיים, אני נזכר באותו יהודי ובמשפט שאמר לו הרבי הרש"ב: "אם אתה תעזוב, מי יישאר ברוסטוב??"

צפו בוידאו:

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.