שלמה מן | יום א' ניסן ה׳תשפ״א 14.03.2021

הרב אברג'ל חשף בעלון השבועי את השיחה של מוחמד על הרבי

בעלונו הפופולרי סיפר השבוע הגה"ר ישראל אברג'ל, ראש בית המדרש המאי"ר לארץ, סיפור מיוחד על הרבי ועל שבועון כפר חב"ד, כפי ששמע מעורך העיתון הרב אהרן דב הלפרין • השיחה עם ח"כ הערבי, שהגיעה אל הרבי, והתגובה המפתיעה של הרבי למזכיר הרב קליין על אודותה
הרב אברג'ל חשף בעלון השבועי את השיחה של מוחמד על הרבי
הרב אברג'ל (צילום: מסך, עמוד בית המדרש המאי"ר לארץ ביוטיוב)

בעלון השבועי 'מסילות אל הנפש', המופץ בקרב רבבות בכל רחבי הארץ, התייחס בשבוע האחרון הגאון רבי ישראל אברג'ל, בנו של הגאון רבי יורם אברג'ל זצ"ל, לשיחות המוגהות של הרבי ולדרך הגהתן.

הרב אברג'ל התייחס לכך שהשיחות פורסמו בשבועון 'כפר חב"ד' באופן קבוע.

"הרבי היה 'מתאים' עצמו לשעת סגירת העיתון, כמעט בכל שבוע. אם גמרו למשל להכין את השיחה בשעת לילה מאוחרת, כשאיש מהמזכירים כבר לא היה, היא הייתה מוכנסת דרך החריץ שבדלת בשעה אחת או שתיים בלילה ולאחר גמר ההגהה, עוד באותו לילה, היה הרבי מוציא את השיחה בחזרה כדי שיספיק להגיע לעיתון בזמן".

הרב אברג'ל שיתף את קהל שומעי לקחו גם בכך שזכה עיתון "כפר חב"ד" לזכות בלעדית שדרכה היה הרבי מגיה מכתבים כלליים בעברית. "השבועון כפר חב"ד זכה לשנות את הסדר", סיפר הרב אברג'ל, "מיד כשיצא המכתב כללי באידיש, עוד לפני שהודפס והופץ בניו יורק, היה נשלח על ידי הרבי ישירות ל'כפר חב"ד', שם היו מתרגמים אותו לעברית ומחזירים אל הרבי להגהה".

בהמשך מספר הרב אברג'ל על סיפור מדהים מכלי ראשון, ששמע מהעורך הרב אהרן דב הלפרין, על הגהה של הרבי שנראתה לו יוצאת דופן, וצלצל את המזכיר הרב גרונר כדי לשמוע פרטים על אודותה, ובהשגחה פרטית רק בהמשך התברר לו פשרה. את הדבר כרך בחוק מיהו יהודי שהרבי 'נלחם' בכדי לתקנו.

לדבריו של הרב אברג'ל, באחת הפעמים תרגם הרב בלוי, בעבור 'כפר חב"ד' את המילה "א איד" שהופיעה במכתב של הרבי ל'יהודי'. וכאשר החזיר הרבי את המכתב המוגה שינה בכל מקום ל'אדם'. הרב הלפרין השתומם והתקשר אל הרב גרונר, שהגיב כי גם בעיניו מדובר בפלא עצום.

כעבור כשבועיים טס הרב הלפרין לפאריז. לצדו בהשגחה פרטית ישב ח"כ ממפ"ם, מוחמד וותד. מוחמד הפתיע כשסיפר כי קורא את המכתבים כלליים של הרבי, וציטט את המכתב האחרון (זה שהרבי שינה בו בהגהה מיהודי לאדם. אחרי שהגיע לניו יורק סיפר על כך הרב הלפרין לרב קליין. חלפה שעה והרב קליין חיפש אותו וסיפר לי כי כשהגיע הרבי ל-770 שאל אותו: מה חדש? מישהו הגיע מהארץ? הרב קליין הגיב שהרב הלפרין הגיע וסיפר את הפגישה עם ח"כ מוחמד וותד ועל תוכן דבריו על המכתב של הרבי. תגובת הרבי, בקורת רוח מרובה הייתה, "האם הוא לא הבחין בכך שכתוב למעלה אל 'בני ובנות ישראל'? זה לא הפריע לו?"

להלן הקטעים המלאים:

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.