מנדי ברגר | יום כ"ז אדר ה׳תשפ״א 11.03.2021

הכפרי שהסכים להעניק לצאר את ביתו ורכושו אך לא התרנגול

האגדה מספרת כי יום אחד חפץ הצאר הרוסי לבחון ולדעת כמה בני עמו מסורים אליו. אנשיו הגיעו לכל אזרח ובחנו אותו, עד שהגיעו לאדם כפרי במחוז מרוחק. "אתה תהיה מוכן לתת את הבית שלך לצאר?" שאלו, והוא ענה מיד: "כן, בוודאי!" • הם המשיכו לשאלה הבא: "אתה תהיה מוכן לתת את התרנגול שלך לצאר?". הפעם הפתיע האיש הכפרי: "לא, מצטער" • מדור שבועי ב-COL: 'בודפוסט' - עם מסר לשבת קודש מאת הרב שמואל רסקין, שליח חב"ד בבודפשט בירת הונגריה
הכפרי שהסכים להעניק לצאר את ביתו ורכושו אך לא התרנגול

האגדה מספרת כי יום אחד חפץ הצאר הרוסי לבחון ולדעת כמה בני עמו מסורים אליו. אנשיו הגיעו לכל אזרח ובחנו אותו, עד שהגיעו לאדם כפרי במחוז מרוחק. "אתה תהיה מוכן לתת את הבית שלך לצאר?" שאלו, והוא ענה מיד: "כן, בוודאי!". "אתה תהיה מוכן לתת את הכסף והזהב שלך לצאר?" המשיכו בשאלותיהם, ושוב ענה הכפרי מיד: "כן, בוודאי!". הם המשיכו לשאלה הבא: "אתה תהיה מוכן לתת את התרנגול שלך לצאר?". הפעם הפתיע האיש הכפרי: "לא, מצטער, את התרנגול שלי בשום פנים ואופן אני לא אוכל לתת".

אנשי הצאר ניסו לחקור ולהבין, מה פתאום דווקא את התרנגול הוא לא מוכן לתת? הסביר להם האיש: "תראו, בית אין לי, כסף וזהב גם אין לי. לכן, את זה אין לי בעיה להבטיח לתת לצאר. אבל תרנגול, יש לי. ואת זה קשה לי לתת..."

הבטחות או אמירות גדולות לגבי העבר או העתיד זה די קל, נאמנות ויכולת אמיתית בודקים בהווה. כך נוכל להבין את הפסוק המפורסם: "ה' מֶלֶךְ, ה' מָלָךְ, ה' יִמְלֹךְ לְעוֹלָם וָעֶד". לכאורה, היו צריך להתחיל קודם כל עם העבר - 'ה' מָלָךְ', ואז 'ה' מֶלֶךְ' בהווה, ולסיום 'יִמְלֹךְ' לעתיד. אם כן, למה מתחילים דווקא בהווה – ה' מֶלֶךְ? מפני שהמשימה העיקרית היא לחזק את האמונה שלנו בהווה, לדעת שאפילו ממש עכשיו, ולא רק בראיה לאחור או בתקווה לעתיד, מה שקורה לי עכשיו - זה מאת ה' וזה לטובה.

השבת הקרובה נקראת 'שבת חזק', בה בעזרת ה' נסיים את ספר שמות,  ובבית הכנסת נאמר כולם ביחד: "חזק חזק ונתחזק". בפרשיות האחרונות סיפרה התורה על בניית המשכן, והיינו מצפים שהספר יסתיים בסיומת מיוחדת בעניין הזה, בפסוק על השראת השכינה, כמו "כבוד השם מלא את המשכן". אבל לא, התורה מסיימת את ספר שמות במסר מיוחד: "ובהעלות הענן מעל המשכן יסעו בני ישראל בכל מסעיהם".

אחרי שמפרקים את המשכן ויוצאים לדרך, אנחנו צריכים להיות חזקים. כשהמשכן עומד על תילו והשכינה שרויה בגלוי, אז הרבה יותר קל לנו להתחבר אל ה' ולעבוד אותו כמו שצריך. אבל כשיוצאים לדרך, ‏‏ואין לנו את המשכן, ויש את כל האתגרים והניסיונות, אז המבחן הוא הרבה יותר קשה, ושם אנחנו צריכים לחזק את האמונה שלנו, בהווה - בכל רגע ורגע.

חברים יקרים, אנחנו נמצאים עכשיו בתקופה מאוד מאתגרת, בתוך מסעות לא פשוטים שכולנו עוברים, ודווקא ברגעים אלו, על כל אחד ואחת מאיתנו לחזק את האמונה האישית ולבקש מה' יתברך שיעשה סוף לצרותינו, יביא לנו במהרה את הגואל, יבנה את בית המקדש, ונזכה שוב להשראת השכינה בגלוי, מתוך טוב אמיתי, בגאולה האמיתית והשלמה. חזק חזק ונתחזק!

צפו בווידאו:

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.