שלמה מן | יום כ"ה אדר ה׳תשפ״א 09.03.2021

הבכירה במשרד הבריאות הציגה נתונים על האפקט של החיסונים

ראש שרותי בריאות הציבור במשרד הבריאות אמרה בתדרוך: "החלק של מטופלים מעל גיל 60 נעלם כמעט לגמרי, רוב מי שמחובר למכונת לב-ריאה הוא בין גיל 40 ל-60" • אם היינו במצב של 50 נפטרים ליום אנחנו בפחות מ-20. כל פטירה היא כואבת, אבל המספרים יורדים"
הבכירה במשרד הבריאות הציגה נתונים על האפקט של החיסונים
צילום ארכיון: שניאור שיף

ד”ר שרון אלרעי פרייס, הממונה על בריאות הציבור במשרד הבריאות, ערכה אחר הצהריים (שלישי) תדרוך על פתיחת המשק עם מתווה ה’תו ירוק’ - וקראה לכל מי שלא זכאי עדיין לתעודת מתחסן לגלות אחריות.

פרייס הזהירה: "הבסיס לפתיחה הרחבה של המשק הוא בסיס של אחריות אישית. אנחנו פותחים כי אנחנו יכולים להסתמך על החיסונים. אם אנשים ללא חיסון יתחילו להיכנס למקומות של תו ירוק עם התקהלויות של מאות אנשים, אנחנו עלולים למצוא את עצמנו בבעיה".

לדבריה, "אנחנו עובדים במרץ לאפשר שבדיקות מהירות יזכו כניסה למקומות עם תו ירוק, כדי שאנשים שבחרו לא להתחסן או לא יכלו לעשות זאת – יוכלו להיכנס אליהם".

ד”ר אלרעי-פרייס הדגישה כמה מצבה של ישראל השתפר בזכות מבצע החיסונים. "אנחנו רואים הבדל בין המאומתים לחולים קשה", אמרה. "מספר החולים שדווחו במצב קשה וקריטי כל יום בירידה. ממצב של 170 ליום, כיום ישנם בין 80-70 מטופלים חדשים מדי יום”.

אלרעי-פרייס הדגישה כי כבר כמעט ואין מטופלים מעל גיל 60 שמחוברים למכונת לב-ריאה: "עיקר מי שנמצאים בבתי החולים הם אלו שלא חוסנו, ובהחלט רואים ירידה בחולים הקשים והקריטים בבתי החולים. עם זאת, יש לנו כיום תחלואה קשה וקריטית בצעירים, באוכלוסייה שלא מחוסנת. מבין המחוברים למכונת אקמו, רובם ככולם מתחת לגיל 60 ויש גם מתחת לגיל 40”.

היא הוסיפה: “מספר הנפטרים הוא בירידה – זה נתון שמאוד מעודד אותנו וזה האפקט הגדול של החיסונים. ירידה בחולים הקשים ובתמותה. אנחנו יודעים שהם מועילים. אם היינו במצב של 50 נפטרים ליום אנחנו בפחות מ-20. כל פטירה היא כואבת, אבל המספרים יורדים. כשאנחנו רואים את מקדם ההדבקה נמוך מ-1, זה שינוי בתמונת המגפה, אנחנו אומרים שאנחנו יכולים להמשיך לפתוח”.

לגבי פסח אמרה: “אני לא חושבת שצריך לדבר כרגע על הגבלות בפסח. כולנו יודעים כמה זמן זה חודש במגמות של קורונה. אם נמשיך במצב יציב של מאומתים וכמות קריטים וקשים שיורדת – אז לא יהיה צורך בהגבלות. אך צריך לשמור על מסיכות וריחוק, זו אחריות של כולנו, כולנו רוצים שיהיה לנו חג נורמלי”.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.