הרב יהודה גינזבורג, חיפה | יום כ"ד אדר ה׳תשפ״א 08.03.2021

מדוע שליח הרבי הרגיש קצת "צוטרייסלט" באמירת תהלים?

כשאמרתי את הפסוק האחרון היום בקאפיטל ק"כ, הפרק של הרבנית חי' מושקא, פתאום הרגשתי קצת "צוטרייסלט", זעזוע. הערב, אור לכ"ה באדר יחול יום הולדתה המאה ועשרים, והיום הייתה הפעם האחרונה בה אמרנו את מזמור ק"כ • וגם: רוצה לזכות בתהלים בכריכת עור עם בד קודש מהרבנית הצדקנית ע"ה? • שליח הרבי בשכונת כרמל-צרפתי הרב יהודה גינזבורג, בטור מיוחד לרגל כ"ה באדר, יום בו מציינים את שנת המאה ועשרים שנה לרבנית נ"ע
מדוע שליח הרבי הרגיש קצת
כותב השורות הרב גינזבורג, על רקע הקבר של הרבנית נ"ע

כשאמרתי את הפסוק האחרון היום בקאפיטל ק"כ, הפרק של הרבנית חי' מושקא, פתאום הרגשתי קצת "צוטרייסלט", זעזוע. הערב, אור לכ"ה באדר יחול יום הולדתה המאה ועשרים, והיום היתה הפעם האחרונה בה אמרנו את מזמור ק"כ.

לפני למעלה מעשרים שנה, בי"ב תמוז תש"ס אז אמרנו בפעם האחרונה את פרק ק"כ כמזמורו של הרבי הריי"צ, הייתי אז בסיום לימודיי בתלמוד תורה חב"ד בקריית שמואל. הרב יוסף פיזם, מנהל הת"ת, הרחיב בחשיבות ההגעה ליום הזה בו נמלאו מאה עשרים שנה, אז יותר מזה אינני זוכר.

אבל הבוקר פתאום שאלתי את עצמי, ומה הלאה? לכל אחד מאיתנו, גם לך וגם לי יש נקודות של עצירה בחיים שצריך לחשוב, ומה הלאה. ואחד מהם הוא היום כשמגיעים לשלימות של מאה ועשרים שנה, השאלה נשאלת, "מה הלאה"?

**

ברפרוף במחשבתי נזכרתי שבכ"ף מרחשון תשמ"א מלאו מאה ועשרים שנה להולדתו של הרבי הרש"ב. והימים אלו נזכרים ו-ממילא- נעשים, מה אומר הרבי? ואז גיליתי פארבריינגען מרתק במיוחד, כשהשיחה הראשונה מוקדשת כמובן לעניין הזה של מלאות מאה עשרים שנה.

הרבי פותח את הפארבריינגען בחשיבות אמירת הפרק תהלים השנתי גם כעת, וממשיך שכאשר נמלאים מאה ועשרים שנה עוברים למזמור קכ"א, שיר המעלות ... מאין יבוא עזרי – עזרי מעם ה' עושה שמים וארץ.

לא, הרבי לא מסתכל אחורה, לא מדבר על זה שנמלאו מאה ועשרים וכאילו יש כאן "שלימות" או סיום ח"ו, אלא בעיקר כדרכו בקודש, מה הלאה. כשמתחילים לומר מזמור קכ"א הדבר הראשון הוא "מאין יבוא עזרי".

**

בכל יום הולדת יש להתבודד אומר הרבי, ולחשוב קודם כל על ההתקשרות עם ה"מאין". ולאחר מכן יש לדעת את התשובה "עזרי מעם ה' עושה שמים וארץ", שהקב"ה שהוא ה"מאין" יורד ונמשך לתוך ה"שמים והארץ". ההתבודדות הזו יכולה וצריכה להיות גם כל יום, כאשר יהודי חושב לעצמו שהנה הוא עומד ליד הר סיני ומקבל את התורה, וביחד עם זה שהתורה ניתנה "באימה וביראה וברתת ובזיע" צריך להיות בשמחה מעצם המציאות שלו.

ואז כאילו הרבי מסתכל קדימה ארבעים שנה לכ"ה אדר תשפ"א הרבי ממשיך להתוועד ואומר שהעולם מזדעזע, ולא יודעים מה ילד יום וכו' ודווקא במצב כזה חשובה עוד יותר המסקנא מהפרק החדש. השמחה צריכה לבוא במורגש ובפועל ממש (גם לפעמים בתוך חדר סגור... כפי שאומר הרבי שם), לא רק לצבוט את הלחיים אלא להיות בשמחה על כך שהקב"ה בעצמו נמצא איתנו בכל מעמד ומצב.

שווה להציץ ולקרוא את ההתוועדות (לכאורה נמצאת כעת רק באידיש בסדרת "שיחות קודש"), ולהתוועד שוב ושוב על הנקודה שבכל מצב בו נמצא יהודי הוא צריך לדעת ש"ה' שומרך ה' צלך", וממילא גם כאשר נמצאים בערב כ"ה אדר תשפ"א יודעים שהרבי איתנו מלווה אותנו ומדריך אותנו, שומר ודואג ונותן כוחות לפעולות האחרונות לקראת ההתגלות, ומזה עצמו יש לשמוח ובאופן של "מרבין בשמחה" עוד יותר ועוד יותר.

וכמובן לא לשכוח את בקשת הרבי בשנת תשמ"ח לאחרי ה'שלושים' של הרבנית ע"ה, להפיץ את מנהגי יום הולדת ולקיים אותם מתוך התוועדות ושמחה וטוב לבב!
ובכדי לעורר עוד יותר, יש לכם את האפשרות להצטרף ל"מבצע יום הולדת" ולקבל תזכורת עם מנהגי יום ההולדת, וכמובן גם לשתף אפשרות זו עם ידידים ומכרים גם שאינם ב'כרם חב"ד',

ואולי לזכות בתהלים בכריכת עור עם בד קודש מהרבנית הצדקנית ע"ה, שבוודאי שמחה עוד יותר ומעוררת את רבותינו נשיאינו לפעול את ההתגלות תיכף ומיד ממש, עוד היום.

**

להשתתפות בהגרלה שלחו את השם המלא שלכם ותאריך לידה מלא (יום, חודש, שנה) לטלפון 055-937-8523. ההגרלה תתבצע מחר, כ"ה אדר בע"ה

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.