צבי סופר | יום כ"ג אדר ה׳תשפ״א 07.03.2021

הערב: שנתיים לפטירתו של הגה"ח משה יהודא לייב לנדא זצ"ל

הערב כ"ד אדר ימלאו שנתיים להסתלקותו של גאב"ד בני ברק הגה"ח הרב משה יהודא לייב לנדא זצ"ל שכיהן כרב העיר למעלה משלושים שנה • הערב תתקיים בבני ברק סעודת הילולא וסיום שנלמד לזכרו ולע"נ ובמרכזה משא הדרן של בנו מ"מ גאב"ד בני ברק בענייני השעה • מחר (ב') העלייה על קברו בהר הזיתים 
הערב: שנתיים לפטירתו של הגה
הגה"ח הרב משה יהודא לייב לנדא זצ"ל (צילום: ארכיון ליובאוויטש)

הערב אור לכ"ד באדר, ימלאו שנתיים לפטירתו של הגאון החסיד מרן רבי משה יהודא לייב לנדא זצ"ל, אשר כיהן כרב אב"ד דבני ברק למעלה משלושים ושלוש שנים, ובבית הכנסת המרכזי "בית יעקב" ברח' יחזקאל בבני ברק, תתקיים סעודת הילולא.

למרות השנתיים שחלפו ביעף מאת הסתלקותו של בעל ההילולא רבה של בני ברק זצ"ל, עדיין מוזכר שמו וזכרו בערגה וסילודין כדוגמא לרב מהדורות הקודמים עשוי ללא מורא וללא חת, ללא לנטות ימין ושמאל כשהשפעתו חורגת הרבה מגבולי העיר בני ברק לכל תחומי ערי ישראל ואף לכל רחבי תבל.

עמד בעוז ובתעצומות נפש על משמר צביון העיר בני ברק, והוא בתקיפות מחד ובנועם מאידך בנה חומות וגדר גדרים, העמיד חומת על משמר הדת והכשרות בעיר.

כל חנות שבקשה את הכשרות נבחנה בעין בוחנת. עמד כצור איתן על חומת השבת עדיין זכורה מלחמתו בחילול שבת בבניית הרכבת הקלה, כשהציבור לא מודע לשעות הרבות ולדיונים הרבים שהרב זצ"ל השקיע בבחינת ולימוד הנושא מכל היבטיו ביודעו שעיני כל הארץ תלויות ומצפות לנעשה בבני ברק.

בשנות כהונתו נעשה מהפך בכל נושא פיתוח המקוואות ברחבי העיר כשהרב זצ"ל גייס סכומי עתק לבניית ושיפוץ המקוואות ביחד עם ראה"ע הר' משה אירנשטיין ז"ל שהחל במהפך עם יבלחט"א ראשי העיר אחריו, כשהרב אישית לא חוסך שום טרחה מליווי איש על כל שלב ושלב, וכן בענייני הדת הנוספים בעיר בעניין הצניעות, נלחם מלחמת ה' בכל ניסיון לפרוץ פרצות. ובזכות עמידתו האיתנה נבנו חומות הדת, השבת והצניעות בבני ברק והיא לשם ולדוגמא בכל העולם כולו.

כמו"כ ידוע ומפורסם עמידתה האיתנה ללא חת וללא מורא וללא שום פשרות להעמיד חומת הכשרות על מכונה, וזכה שבנו הגרחי"א לנדא שליט"א מ"מ ביחד ובשיתוף פעולה עם הגרצ"ש רוזנבלט שליט"א ממשיכים את כל עניני הדת והכשרות בעוז ותעצומות, בדגש על צביון הפרהסיה בעיר, וזאת למרות הניסיונות שנעשים כל העת ע"י גורמים שונים שצביון העיר לא באחריותם, שבעטים נגרם היחלשות בצביון ורוח הפרהסיה בעיר.

זכה הרב זצ"ל ובבית מדרשו שוכנים מוסדות "פעמי יעקב" ובמרכזם כולל אברכים להוראה שהקים לזכר אביו הגה"ח רבי יעקב לנדא זצ"ל , כולל מפואר ששמו יצא למרחקים, ואשר קנה את מקומו בכותל המזרח של היכלי התורה וכבר הוציא מבין כתליו, רבנים, דיינים ומורי הוראה ועשרות אברכים מופלגים. וכן המכון המפורסם "פעמי יעקב" הנודע בקבציו ופרסומיו התורניים .הכולל ממשיך תחת נשיאותו של בנו ממלא מקומו הגאב"ד שליט"א .

ביארצייט בשנה שעברה החל בכתיבת ספר תורה מפואר ע"ש לע"נ ולזכרו אשר יוכנס להיכל בית מדרשו, כשידידי ומוקירי ותלמידיו נוטלים חלק בכתיבתו, הכתיבה בעיצומה ועדיין מחכים להכרת הטוב של הציבור להשלימה.

בערב זה בה נוטל חלק מידי שנה ציבור נכבד מסלתה ומשמנה של תושבי העיר בני ברק רבנים, דיינים, טובי העיר, אברכי הכולל, והעומדים על משמרת הקדש. את המשא המרכזי על עניני השעה יישא בנו וממשיך דרכו הגאון רבי חיים יצחק אייזיק לנדא שליט"א רב אב"ד דבני ברק.

העליה לציונו בהר הזיתים תתקיים מחר תחבורה תצא מבית מדרשו ברח' יחזקאל בשעה 9.30 בבוקר.  

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.