מנדי ברגר | יום כ"ג אדר ה׳תשפ״א 07.03.2021

"מודעים לניסיון הגיורים; מנסים למנוע את הסכנה לעם היהודי"

את הדברים אמר הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו בפגישה חוצת יבשות שנערכה בלשכתו עם הרב שלמה בן טולילא רב איגוד הקהילות היהודיות במרכז אפריקה • הרבנים דנו בהיערכות ההלכתית של הקהילות היהודיות במדינות המרוחקות לפסח בהשפעת מגבלות הקורונה

על רקע ההתפתחויות המדיניות והתחממות היחסים בין ישראל למדינות באפריקה, התקיים היום מפגש מיוחד בלשכתו של הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו. רבה הראשי של קונגו ורב איגוד הקהילות היהודיות של מרכז אפריקה הרב שלמה בן טולילא, הגיע למפגש היכרות והתייעצות עם הרב הראשי במספר נושאים הלכתיים שעל הפרק.

בתחילת הפגישה סקר הרב בן טולילא את היקף הפעילות של שלוחי חב"ד ב-11 קהילות קבועות ואת הפעילות של איגוד הקהילות היהודיות של מרכז אפריקה שמסייע לאלפי יהודים בלמעלה מ-25 מדינות במרחב שבין אתיופיה במזרח אפריקה לחוף השנהב שבמערב היבשת. הרב הראשי לישראל הרב לאו הביע את התפעלותו מהיקף הפעילות ואמר כי "לא רבים יודעים שיש קהילות יהודיות במדינות אלה, אך גם עבורי זה חידוש שקיימת יהדות תוססת ופורחת גם במרכז יבשת אפריקה".

לצד סוגיות הלכתיות שנובעות מההכנות לחג הפסח ובהשפעת ההגבלות בעקבות הקורונה, דנו הרבנים גם בסוגיית הגיורים שעלתה לכותרות בימים האחרונים. הרב בן טולילא סיפר על ההתמודדות במדינות מרכז אפריקה עם קבוצות של תושבים מקומיים שעברו גיור שאינו מוכר על ידי הרבנות הראשית לישראל.

הרב לאו חיזק את החלטת הרב בן טולילא ואיגוד הקהילות היהודיות של מרכז אפריקה, לקבל כיהודים רק מי שמוכר על ידי הרבנות הראשית לישראל. "הרבנות הראשית מודעה לתופעה החמורה של גיורים לקבוצות של תושבים במדינות באפריקה ומנסים למנוע את הסכנה לעם היהודי", אמר הרב לאו.

בנוסף שוחחו הרבנים הראשיים על תחומי הפעילות של רבנות מרכז אפריקה הכוללים כשרות, בית דין, בתי עלמין ועוד. הרב בן טולילא אף שיתף את הרב הראשי באתגרים הביטחוניים וההגנתיים שמלווים את הפעילות בחלק מהמדינות.

לקראת סיום הפגישה הזמין הרב בן טולילא את הרב לאו לאירועי ה30 שנה לפעילות היהודית מאז הגיע לקונגו כשליח חב"ד הראשון והראשי למרכז אפריקה, שייערכו בהמשך השנה בקינשאסה בירת קונגו.

הרב הראשי לישראל הודה על ההזמנה ואמר כי ישמח לעמוד מקרוב על פעילות הפרחת השממה גם במקומות כל כך מרוחקים מאור היהדות".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.