צבי סופר | יום כ"ב אדר ה׳תשפ״א 06.03.2021

סייע בחילוץ חולה קורונה ממולדובה, וקיבל סיוע לכל הקהילה

מעשה חסד שעשה השבוע הרב מענדי אקסלרוד, משלוחי חב"ד במולדובה כלפי ישראלי שנדבק בורונה והיה בסכנת חיים ממשית, הביא השבוע לסיוע רב לכל קהילתו
 סייע בחילוץ חולה קורונה ממולדובה, וקיבל סיוע לכל הקהילה
משמאל: השליח הרב מענדי אקסלרוד

מעשה חסד שעשה השבוע הרב מענדי אקסלרוד משלוחי חב"ד במולדובה כלפי ישראלי, הביא השבוע לסיוע רב לכל קהילתו.

אזרח ישראלי שנסע לאחרונה למולדובה, נדבק בקורונה, ונעזר בשליח הרב מענדי אקסלרוד.

"הוא הגיע לבית חב"ד בשבוע שעבר במטרה לקנות אוכל כשר", סיפר הרב אקסלרוד. "זמן קצר לאחר מכן גילינו שהוא נדבק בנגיף. הוא יצר איתי קשר וביקש להשיג עבורו מחולל חמצן."

הרב אקסלרוד ממשיך לתאר את שאירע: "חיפשתי מכשיר כזה בשכירות, אבל לא מצאתי בגלל התורים הארוכים". לאחר חיפושים הוא מצא סוף סוף חברה שמוכרת את מחולל החמצן.

"רכשתי ומסרתי לו את המכשיר, ולאחר שדיברתי עם רופאיו בישראל הבנתי בבירור שהוא סובל מרמת ריווי חמצן בדם נמוכה, וכי מדובר בהצלת חייו".

זמן קצר לאחר מכן, מחברת הביטוח של המטופל פנו לרב אקסלרוד ואמרו שהמבוטח החולה זכאי לחילוץ ארצה בטיסה. הם שאלו האם הוא זקוק למשהו שיובא מישראל.

"קפצתי על ההזדמנות ושאלתי אותם אם אפשר להביא מצות לליל הסדר. בגלל הניסיון משנה שעברה, חששתי שניתקע בלי מצות", מספר הרב אקסלרוד.

בשנה שעברה, מיד לאחר פרוץ משבר הקורונה, נסגרו גבולות היבשה והאוויר של מולדובה. המצות לקהילה הגיעו ברגע האחרון, ימים ספורים לפני החג במטוס מיוחד של חברת 'ישראייר'.

כאשר מטוס החילוץ של חברת 'ישראייר' שהושכר להטיס את החולה לישראל נחת ביום ראשון, הרב אקסלרוד ליווה את החולה באמבולנס מיוחד לשדה התעופה, שם המתין לו צוות רפואי ישראלי.

כדי להראות את ההערכה לשליח החב"די ולקהילת יהודי מולדובה שסייעו בהליכים הבירוקרטיים, הובאו מצות שמורות לליל הסדר לכל קהילת מולדובה.

יש לציין כי ברחבי מולדובה יש כיום 3 זוגות שלוחים פעילים, ביניהם הרב מענדי ואשתו חיה מושקא אקסלרוד, נכדתו של הרב זלמן אבלסקי.

מנהל קהילת חב"ד השליח הרב זושא אבלסקי אומר ל-COL: "דאגנו שהשנה שהשגת המצות לא תלווה במתח עד הרגע האחרון, כמו בשנה שעברה. אולם בגלל טיסה זו זכינו לנס, להיות מוכנים עוד מוקדם יותר מבכל שנה עם מאות ק"ג מצות שמורה למהדרין, שאותם נחלק לכמה שיותר יהודים".

מצבו של הישראלי שחולץ מוגדר קשה אך יציב, והוא מאושפז בבית הרפואה תל השומר.

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.