מנדי ברגר | יום כ"א אדר ה׳תשפ״א 05.03.2021

ב"כי תשא" - פתאום נוחתים לאירוע הנורא מכל | מסר לשבת

כבר יותר משבועיים אנחנו עוסקים בפרשיות השבוע בבניית המשכן שהביאה להשראת שכינה. ממש נפלא. פתאום נוחתים לאירוע הנורא מכל, השבוע בפרשת "כי תשא", עם חטא העגל.. ה' ישמור! מתי זה קורה? מיד אחרי מתן תורה • שליח הרבי בחדרה, הרב יוחנן בוטמן, עם טור אישי לקראת שבת פרשת כי תשא
ב

שאלו פעם את הרבי מקוצק "איפה נמצא הקב"ה?". הוא ענה מיד בשנינות; "איפה שפותחים לו את הדלת"..

כבר יותר משבועיים אנחנו עוסקים בפרשיות השבוע בבניית המשכן שהביאה להשראת שכינה. ממש נפלא. פתאום נוחתים לאירוע הנורא מכל, השבוע בפרשת "כי תשא", עם חטא העגל.. ה' ישמור! מתי זה קורה? מיד אחרי מתן תורה. 

משה רבינו עולה להר לקבל את הלוחות מהבורא. לעם ישראל נראה שהוא מתמהמה מידי והולך ליצור דמות של עגל זהב עבודה זרה ואומר "אלה אלוקיך ישראל".. לשפל כזה אף אחד לא דמיין להגיע.

אבל שימו לב, דווקא בתוך כל הירידה הגדולה, אומר הקב"ה למשה שיש פיתרון גם לחוטאי העגל, אפשר לעשות תשובה, לבקש סליחה ורחמים. באותו הזמן שהקב"ה מלמד את משה רבינו את התפילה לבקשת הסליחה, הוא נגלה אליו כשהוא עטוף בטלית ותפילין. מה הענין של הטלית ותפילין לסליחה?

מסביר הרבי: שתי מצוות אלו של טלית ותפילין נועדו להזכיר לנו, לחזק את הקשר בינינו לבורא. כמו שנאמר על הציצית "וראיתם אותו וזכרתם.." ובתפילין "והיו לזיכרון בין עיניך".

כל ענין של חטא בא משכחה. אדם שזוכר שכל ההוויה שלו באה ממנו, בכל רגע, לא יהיה מסוגל לחטוא ולהתנתק ממי שנותן לו חיים. לכן כדי לתקן את השכחה, אנחנו נדרשים לזכור!

יש מי שזן את העולם הגדול, בחן בחסד וברחמים וגם לי ולך הוא מספק בריאות ופרנסה. אם אתה ואני נזכור אותו ו'נפתח לו את הדלת', אזי גם הוא יזכור אותנו תמיד לטובה ולברכה.

צפו: 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.