שלמה מן | יום י"ט אדר ה׳תשפ״א 03.03.2021

מבצעים בגבול לבנון. שעות לפני שבת ואז פנ'צר שתוקע את הרכב

לוי כץ, תלמיד בישיבת 'צעירי השלוחים' בצפת, מתאר את רגעי המתח שלו ושל חבריו ביום שישי האחרון, שעות לפני שבת, בגבול לבנון, כאשר פנצ'ר הותיר אותם בצד הכביש - ומספר על מבצע פורים בלתי נשכח בצל הקורונה
מבצעים בגבול לבנון. שעות לפני שבת ואז פנ'צר שתוקע את הרכב
תמונות: באדיבות המצלם

מבצע פורים השנה, בצל הקורונה, היה אחר מכל שנה.

בישיבת "צעירי השלוחים" בצפת יצאו לראשונה השנה למצבעים, בפורים. התלמידים יצאו לבסיסי צבא. ההנחיות שקיבלו היו להגיע לכל בסיס לא יותר מארבעה חמישה בחורים.

לוי כץ, אחד מתלמידי הישבה, מספר: "ההתחלה בליל פורים הייתה מצוינת, היינו בשני בסיסים ושימחנו את החיילים. קראנו מגילה, חילקנו משלוחי מנות. למחרת ביום פורים גם ההתחלה הייתה טובה. נסענו לבסיס צבאי סמוך ללבנון, רקדנו עם החיילים, הנחנו להם תפילין".

מהבסיס נסעו כץ וחבריו לכפר ע'ג'ר, השוכן על הגבול בין ישראל ללבנון. מדובר ביישוב היחיד בישראל שרוב תושביו הם עלווים. בישוב מוצבים באורח קבע קבוצת חיילים.

"כיוון שלא הייתה מגילה באזור היינו צריכים לנסוע בחזרה לבסיס הראשון, כדי לקחת מגילה", מספר כץ. "אלא שבדרך חזור לכפר פנצ'ר בלתי צפוי בגלגל אירע. בלית ברירה עצרנו בצד הדרך".

שעות ספורות נותרו לכניסת שבת. "לא ידענו מה לעשות. למזלי כאשר שכרתי את הרכב אמרו לי שברכב הזה, בשונה מאחרים במגרש, יש גלגל רזרבי. זה כבר הקל מעט. אבל עדיין היינו צריכים להחליף את הגלגל. ואף אחד מאיתנו לא ידע איך עושים זאת.



"ידעתי שמרחק של חמש דקות מאיתנו נמצא הבסיס. הייתי בטוח שיש שם חייל שיודע להחליף צמיג. התקשרתי לחבר שלי, מתן, מהבסיס, שעמו עמדנו בקשר, והוא מיד הודיע ששני חיילים עושים את דרכם לכיווננו".

כעבור כעשרים וחמש דקות החיילים הופיעו. "היינו אז במצב רוח בשמים", אומר כץ. "תוך כדי שאלו החליפו עצרנו כל מכונית בכביש והצענו ליושביה להניח תפילין. חילקנו משלוחי מנות. זה הוסיף לשמחת חג שלנו".

כץ חותם: "מה שקרה לנו, הכל בהשגחה פרטית. העובדה שברכב היה צמיג רזרבי - שאינו מובן מאליו, העובדה שנתקענו דווקא במקום סמוך לבסיס, הכל השגחה פרטית".

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
שכוייעח
י"ט אדר ה׳תשפ״א
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.