שניאור דייטש | יום י"ט אדר ה׳תשפ״א 03.03.2021

רוב הנפטרים מקורונה בחודש שעבר - לא התחסנו

דו"ח של משרד הבריאות חושף הבוקר: רוב הנפטרים מקורונה בחודש שעבר - לא התחסנו • 15 אחוזים מהנפטרים התחסנו במנה השנייה, אך לא ברור באיזה שלב נדבקו • כל הנתונים
רוב הנפטרים מקורונה בחודש שעבר - לא התחסנו
צילום אילוסטרציה: שניאור שיף, COL

מדו”ח תמונת המצב של משרד הבריאות שפורסם היום (רביעי) עולה, כי הרוב המכריע של הנפטרים מקורונה בחודש האחרון כלל לא התחסנו.

מהנתונים עולה, כי חלקם של אלו שכלל לא התחסנו, גדול לעומת אלו שהתחסנו במנת חיסון אחת או שחלף שבוע או פחות מאז שקיבלו את מנת החיסון השנייה.

לפי הדו”ח, 78% מתוך 935 חולי הקורונה שמתו בחודש פברואר מנגיף הקורונה לא התחסנו בכלל או שהתחסנו במנת חיסון אחת בלבד. היתר נפטרו פחות משבוע לאחר קבלת מנת החיסון השנייה או יותר משבוע לאחר קבלת מנת החיסון השנייה, עם ייצוג משמעותי יותר לקבוצה הראשונה.

מדובר ב-144 שמתו לאחר שקיבלו שתי מנות חיסון – כ-15% ממתי הקורונה בחודש שעבר, אך כאמור, לא ברור באיזה שלב נדבקו.

מדובר בירידה לעומת חודש ינואר למניינם, אז מתו 1,397 בני אדם – כשהנתון הנמוך יותר ככל הנראה נובע מהשפעת מבצע החיסונים והסגר.

בנוסף, ניתן לגלות מהנתונים שפורסמו כי בכל יום מתים בין שניים לארבעה חולים שקיבלו את שתי מנות החיסון נגד הנגיף לעומת 21-16 חולים שלא התחסנו.

לפי נתוני משרד הבריאות, נכון לאתמול כ-1,181,000 ישראלים בני 16 ומעלה לא התחסנו כלל: 716 אלף מהם הם מהחברה הכללית, שם 11% טרם התחסנו במנה הראשונה, 460 אלף מהחברה הערבית – שם 25% טרם התחסנו כלל ו-171 אלף מהחברה החרדית – שם 18% לא הגיעו להתחסן עדיין.

הנתונים חושפים גם כי מתוך 1,195 חולי הקורונה המאושפזים בבתי רפואה, 43 הם ילדים עד גיל 18 – 12 מהם הם יילודים, שמתוכם חמישה במצב קשה ואחד קריטי.

בנוסף, בבתי הרפואה מאושפזות 43 נשים הרות או שילדו, חמש מהן במצב קשה ושבע מונשמות במצב קריטי – אחת מהן מחוברת למכשיר אקמו.

*

לפי מתווה פתיחת השמיים שאושר אמש, ישראלים שחוסנו או החלימו יוכלו לטוס לחו"ל ללא הגבלה, מלבד ביצוע בדיקות בטווח 72 השעות לפני החזרה לארץ ובדיקה נוספת לאחר נחיתתם בישראל. מחוסנים ומחלימים פטורים לגמרי מבידוד. מי שלא פטורים מבידוד הם אלו שלא התחסנו או החלימו, והם יחויבו גם בביצוע בדיקות לפני חזרתם ארצה וגם בבידוד.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.