צבי סופר | יום י"ט אדר ה׳תשפ״א 03.03.2021

"פשרה ב'מיהו יהודי' זה כמו להציע לחתוך לך יד"

ברקע ההחלטה השערורייתית של הבג"ץ להכשיר את גיורי הרפורמים, ומעלה שוב על הפרק את הסוגייה הכואבת 'מיהו יהודי', לפניכם כתבה ב'מבט' לחדשות עוד משנות הממ"ים, ובה נראה הרב שמואל חפר ז"ל - יחד עם משלחת חסידי חב"ד – מגן נחרצות על תיקון החוק והודף את הביקורת • "חב"ד לא יודעים מה זה טקטיקה פוליטית. אנו חושבים שפשרה בנושא עקרוני זה כאילו באו להציע לחתוך לי את היד"
מימין: הרב שמואל חפר ז"ל, יבדלח"ט הרב אהרן דב הלפרין והרב יוסף יצחק אהרונוב (מתוך הוידאו, ארכיון שמואל בן-צבי)

ברקע ההחלטה השערורייתית של הבג"ץ להכשיר את גיורי הרפורמים, ומעלה שוב על הפרק את הכואבת של 'מיהו יהודי', לפניכם קטע וידאו מיוחד ממהדורת 'מבט' לחדשות בטלוויזיה, בעת שהנושא הועלה בכנסת ובממשלה בלחצם של חסידי חב"ד, בעקבות מאבקו של הרבי למען הוספה על חוק הגיור את המילה שהושמטה - 'כהלכה'.

"המובילים בשדולה למען תיקון החוק הם אנשי חב"ד שלהם לובי חזק. אנשי אגודת ישראל אומרים בחיוך כי אם יכלו – היו מממנים לאנשי חב"ד טיול ארוך בחו"ל..." אומר הקריין.

הוא ממשיך: "אנשי אגודת ישראל יודעים כי בדיון כזה יש להיעזר בטקטיקה ולא רק באידיאולוגיה. אולם אנשי חב"ד לא מוכנים לשמוע על טקטיקה.

הרב שמואל חפר, שעמד לצד משלחת נכבדה של חב"ד, לכתב הטלוויזיה: "עצם העובדה שחב"ד מובילים את המלחמה לתיקון לחוק הזה הוא דבר נכון. חב"ד כידוע אינה מפלגה ואנו עושים את זה לשם שמיים, למען העם היהודי לא מתוך דאגה לכסאות ולא מחישובים פוליטיים. (קריאת ביניים של ח"כ דרוקמן שנוכח שם)

המראיין בטלוויזיה: "אומרים עליכם שאתם לא מבינים מה זה טקטיקה פוליטית אתם מנסים לדחוק בחכים הדתיים ועושים נזק."

הרב חפר: "אני חושב שזה לשבחינו שאנחנו לא יודעים מה זה טקטיקה פוליטית, אנחנו לא טקטיקנים. אנחנו חושבים שפשרה בנושא עקרוני זה כאילו באו להציע לי שנחתוך לך יד ימין, ואז אין לך עם מה להניח תפילין. אם יחתכו לך יד שמאל, אין לך על מה להניח תפילין. לכן אין לנו שום פשרה בנושא."

 

לצפיה בוידאו:

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.