צבי סופר | יום י"ח אדר ה׳תשפ״א 02.03.2021

כשגאוני ירושלים התכנסו לפני 49 שנה, לתיקון חוק השבות

בעקבות הפסיקה האומללה של בג"ץ אמש, בנושא "מיהו יהודי", והכרתו בכל "גיור" קונסרבטיבי או רפורמי, כגיור, עלתה סוגיה קריטית וכואבת זו שוב לכותרות • צפו ב"קול קורא" היסטורי מאת כל גאוני ירושלים של לפני 49 שנה, לתיקון חוק השבות והגדרת יהודי רק את מי שנולד לאם יהודייה או שנתגייר כהלכה
כשגאוני ירושלים התכנסו לפני 49 שנה, לתיקון חוק השבות
חלק ממשתתפי האסיפה. נושא דברים העסקן ולוחם מלחמת ה', הרב יהודה פלדי, ראש הוועד למען שלימות העם

בעקבות הפסיקה האומללה של בג"ץ אמש, בנושא "מיהו יהודי", והכרתו בכל "גיור" קונסרבטיבי או רפורמי, כגיור, עלתה סוגיה קריטית וכואבת זו שוב לכותרות.

לפנינו "קול קורא" היסטורי מאת כל גאוני ירושלים של לפני 49 שנה, לתיקון חוק השבות והגדרת יהודי רק את מי שנולד לאם יהודייה או שנתגייר כהלכה.

על ה"קול קורא" אנו מוצאים את חתימות היושבים ראשונה בממלכת התורה של ירושלים: רבי יחזקאל אברמסקי, רבי שלמה זלמן אויערבך והרב יוסף שלום אלישיב הליטאיים, רבי יהודה צדקה ורבי בן ציון אבא שאול, ראשי ישיבת "פורת יוסף" הספרדית, רבי צבי יהודה קוק ורבי אברהם שפירא, ראשי "מרכז הרב" הציונית, לצד גאוני חסידי חב"ד: רבי שלמה יוסף זוין, רבי גרשון חן, רבי משה ליב שפירא, ורבי שמריהו ששונקין.

"קול קורא" זה יצא בחודש ניסן תשל"ב כהמשך לאסיפת "ועד הרבנים למען שלימות העם" שנערכה בחודש שבט אותה שנה, ובראשה עמד הגאון החסיד רבי שמואל אלעזר היילפרין ע"ה, ראש ישיבת תורת-אמת, שאף ניסח את קול-הקורא הזה והחתים את הרבנים.

שבועות ספורים אחרי פרסומו, התייחס הרבי ל"קול קורא" זה, לרשימת הרבנים החותמים הנכבדה, ולהגדרת נוסח ה"קול קורא" את גזירת מיהו יהודי כ"איומה". לפנינו "הנחה" מאותה שיחה.

בתמונות ניתן לראות את חלק ממשתתפי האסיפה. בולט ביניהם העסקן הבלתי נשכח, לוחם מלחמת ה', הרב יהודה פלדי, ראש הוועד למען שלימות העם.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.