שלמה מן | יום י"ז אדר ה׳תשפ״א 01.03.2021

תגובות סוערות בעקבות החלטת בג"ץ המבישה. ליקטנו המרכזיות

ההחלטה התקדימית והאומללה של בג"ץ להכיר בגיור רפורמי מעוררת סערה • הרב הראשי: "ערב עצוב. במה מדינת ישראל היא מדינה יהודית?” • בן גביר: "נתקן את החוק שיוכר רק גיור כהלכה, כפי שדרש הרבי מליובאוויטש"
תגובות סוערות בעקבות החלטת בג
צילום אילוסטרציה. מענדי הכטמן

ההחלטה התקדימית והאוממלה של בג"ץ הערב, הפוגעת בשלמות עם ישראל, מעוררת סערה.

הרב הראשי לישראל ונשיא בית הדין הגדול הגאון רבי דוד לאו הגיב להחלטה: "מי שהתגיירו בגיור רפורמי ודומיו אינם יהודים. שום החלטת בג״צ כזו או אחרת לא תשנה את העובדה הזו. יש להצר על כך שבית המשפט בהחלטתו מאשר את הצפת מדינת ישראל בעולים אשר בינם לבין היהדות אין דבר.

“כל אחד מאזרחי ישראל צריך לשאול את עצמו בערב עצוב זה – במה מדינת ישראל היא מדינה יהודית, כאשר כל נכרי יכול להיות אזרח מדינת ישראל?”

יו״ר שס, השר אריה דרעי, הגיב: "החלטת בג”ץ להכיר בגיורים רפורמים וקונסרבטיביים מוטעית, מצערת מאד ותגרום מחלוקת וקרע קשה בעם. אני מתחייב לתקן את החוק כדי שרק גיור על פי ההלכה יהיה מוכר במדינת ישראל".

סגן השר אורי מקלב: "הבג”ץ מוכיח שוב כי הוא כלי פוליטי המנגח פעם אחר פעם את היהדות בהחלטות שערוריתיות ופוגע בתורת ישראל המסורה לנו מדורי דורות, אנו לא חיים מפי שופטי הבג”ץ אלא על פי תורת ישראל המסורה לנו מדורי דורות, שופטי הבג”ץ פוגעים בייחוס של העם היהודי כולו ופורצים פרצות חמורות בכרם ישראל”.

ח״כ משה ארבל מש”ס: ״כבוד ראש הממשלה נתניהו! פסיקת בית המשפט מהיום מבטלת לחלוטין את ההישג האדיר שלך בהקמת גדר ההפרדה בדרום למניעת מסתננים. מהיום כל מסתנן מסודן ואריתראה יוכל לשלם ‘בקשיש’ לרבאיי רפורמי בדרום תל אביב ולקבל אזרחות מכח חוק השבות.

"רק קידום מיידי של חוק גיור ממלכתי שהגשתי בשליחות השר דרעי תעצור את התופעה המסוכנת הזו. גרירת הרגליים בנושא משך כל שנות כהונתך הביאה עלינו את הפסיקה הרעה הזו”.

יו”ר סיעת ש”ס בכנסת מיכאל מלכיאלי: "3000 שנה עם ישראל הלך לאורם של חכמי ישראל בשאלת מיהו יהודי ואף בית משפט לא ישנה את זה. בית המשפט לא מפספס שום הזדמנות לפגוע בקדושת כרם ישראל. כל פעם מחדש, האקטיביזם השיפוטי שמשתלט על חיינו, גורע עוד משהו מצביונה היהודי של המדינה. אין לרפורמים דריסת רגל במדינת ישראל, כי גם הציבור החילוני לא קונה את הסחורה שלהם. בג”ץ הוא הגוף היחיד במדינה שלצערנו מכיר בהם”.

ח”כ אוריאל בוסו: "הכרה בגיורים רפורמים וקונסרבטיביים היא עוד פרק של ניתוק מוחלט מהמסורת והיהדות וכל מה שביניהם.  עם ישראל חזק מכל החלטה שמנסה לקעקע את הזהות שעליה נלחמנו ונלחם”.

מפלגת הציונות הדתית פרסמה בעקבות ההחלטה: "מדובר בפסיקה מסוכנת לעתידה של מדינת ישראל כמדינה יהודית. בג״צ ממשיך לרמוס ברגל גסה את זהותה היהודית של מדינת ישראל וממשיך לפעול באופן אקטיבי ולא דמוקרטי כשלוחה של ארגוני השמאל על מנת להפוך את מדינת ישראל למדינת כל אזרחיה.

“בשנה האחרונה התריע יו״ר הציונות הדתית ח״כ בצלאל סמוטריץ׳ שוב ושוב בפני ראשי הסיעות החרדיות שהיו שותפים לממשלה על הסכנה הצפויה בפסיקה המדוברת והפציר בהם לקדם את חוק הגיור הממלכתי כדי לקדם את פני הרעה. למרבה הצער הם לא התעקשו על זה והיום קיבלנו את התוצאה.

“בממשלה הבאה נהיה חייבים לבטל את הפסיקה הזו בחקיקה שתקבע כי בישראל יוכרו רק גיורים ממלכתיים. רק ממשלת ימין שתורכב ממפלגות המחנה הלאומי תוכל לקדם חקיקה כזו, כמו גם פסקת התגברות שתמנע את המשך השתלטות בג״צ על הזהות של מדינת ישראל. מי שחושב שניתן להניח את הערכים בצד ולהקים קואליציה עם השמאל קיבל הערב הוכחה לנזק הבלתי הפיך שהוא עלול לגרום לזהותה היהודית של מדינת ישראל”.

איתמר בן גביר צייץ: "פסק הדין החמור היום פותח פתח מסוכן שיאפשר להפוך את המדינה למדינת כל אזרחיה. בבחירות הקרובות עם ישראל יכריע בין ממשלת ימין שתחוקק פסקת התגברות, תערוך רפורמה במערכת המשפט ותשמור על הזהות היהודית שלנו - לבין ממשלת שמאל מסוכנת שתאפשר לבגץ להמשיך לשלוט ולמחוק כל סממן יהודי במדינה".

בן גביר הוסיף: "בעז"ה בכנסת הקרובה נתקן את חוק השבות כך שיוכר רק גיור כהלכה, כפי שדרש בזמנו הרבי מליובאוויטש שקרא ללא הרף לתיקון חוק מיהו יהודי. רק תיקון החוק יחד עם פסקת התגברות רחבה יביאו לסגירת הפרצה בת עשרות השנים ויבטלו את ההכרעה הכואבת של בג"צ היום".

ח”כ משה גפני והשר יעקב ליצמן: "החלטת בג”צ להכיר לראשונה בגיור רפורמי וקונסרבטיבי בישראל הינה הרת אסון למשמעות המונח מדינה יהודית. במשך כל הדורות ידע עם ישראל להכיר בדתו ובאמונתו ללא זיופים וחיקויים, וכך זה יימשך גם לעתיד. יהדות התורה תדרוש את פסקת התגברות כדי לעמוד בפני האקטיביזם השיפוטי, שפוגע בהמוני יהודים בארץ ובעולם ומאיים לקרוע אותנו מבפנים. בלי זה לא ניכנס לשום קואליציה”.

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
בושה וחרפה!!
י"ח אדר ה׳תשפ״א
חובה
א. לתקן את חוק השבות!
ב. להוריד את בית המשפט ממקום מקבלי ההחלטות כאן במדינה!
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.