מנדי ברגר | יום י"ז אדר ה׳תשפ״א 01.03.2021

מגבון ועד חוף השנהב: היהודים חגגו פורים במרכז אפריקה

מאות יהודים המתגוררים במדינות מרכז אפריקה, בין אתיופיה במזרח ועד חוף השנהב במערב, זכו לשמוע קריאת מגילה כהלכתה, לשלוח מנות ולהשתתף בסעודות החג • התעוררות היהודית של מדינות מרכז אפריקה שמציינת בשנה זו 30 שנה לבואו של השליח הראשון ופעילות חב׳ד במרכז אפריקה, לא עצרה בעידן הקורונה
מגבון ועד חוף השנהב: היהודים חגגו פורים במרכז אפריקה

התעוררות היהודית של מדינות מרכז אפריקה שמציינת בשנה זו 30 שנה לבואו של השליח הראשון ופעילות חב׳ד במרכז אפריקה, לא עצרה בעידן הקורונה.

מאות יהודים המתגוררים במדינות מרכז אפריקה, בין אתיופיה במזרח ועד חוף השנהב במערב, זכו לשמוע קריאת מגילה כהלכתה, לשלוח מנות ולהשתתף בסעודות החג.

את הפעילות הוביל השליח הראשי למרכז אפריקה ורבה של קונגו הרב שלמה בן טולילא, יחד עם השלוחים במדינות השונות שהביאו את שמחת החג גם ליהודים במקומות הכי נידחים.

היקף הפעילות בשטח שכולל למעלה ממיליארד בני אדם, כלל עשרות קריאות מגילה לחברי הקהילה, לצוותי השגרירות הישראלית ויהודים המתגוררים בערים מרוחקות.

לצד המדינות המרכזיות כמו קונגו – בירת הפעילות החב"דית במרכז אפריקה ובאתיופיה שם החלה הפעילות של השליח הרב אליהו חביב בבית הכנסת העתיק של אדיס אבבה, גם במדינות נוספות כמו אנגולה בראשות השליח הרב לוי שקלי, גאנה בראשות השליח הרב נוח מג'סקי התקיימה פעילות פורימית עניפה.

בחוף השנהב ערך השליח הרב ירחמיאל בנסעיד אירוע פורים ססגוני באווירת מרוקו, וכן התקיימו קריאות מגילה בשגרירות ישראל ובמשרדים של חברות ישראליות ויהודיות שפועלות במדינה.

גם בניגריה פעלו השלוחים הרב ישראל אוזן – השליח בעיר הבירה אבוג'ה והרב מנדל שטרנבך בעיר לגוס לשמח יהודים, עם קריאת מגילה על גלגלים (פורים דרייב) ומשלוחי מנות לערים רבות נוספות בהם גרים יהודים.

שמחת החג חצתה גם השנה גבולות והגיעה גם למקומות בהן אין קהילה יהודית פעילה. בסיוע איגוד הקהילות היהודיות של מרכז אפריקה, גם בגבון שבמערב אפריקה נערכה קריאת מגילה וסעודות החג למספר יהודים שהתאספו יחד כדי לחגוג את פורים בבירה ליברוויל ולקיים את מצוות החג.

בימים אלה נערכים בחב"ד של מרכז אפריקה ובאיגוד הקהילות היהודיות של מרכז אפריקה למבצע פסח גדול ולאספקת מצות, יין וצרכי חג לקהילות היהודית וליהודים רבים המתגוררים במדינות אלה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.