מערכת COL | יום י"ב תמוז ה׳תשס״ה 19.07.2005

התוועדויות חג הגאולה - בנווה דקלים ובעולם כולו

בנווה דקלים שבגוש קטיף עדיין לא מציינים את ביטול גזירת הגירוש, אך מתוועדים לרגל חג הגאולה י"ב בתמוז, לרגל גאולת הרבי הקודם ממאסרו ברוסיה לפני כשמונים שנה. הערב נפתחו ההתוועדויות המסורתיות המתקיימו לציון חג הגאולה י"ב-י"ג בתמוז של אדמו"ר הקודם מליובאוויטש - רבי יוסף יצחק זי"ע. במהלך ההתוועדות שתתקיים בישוב 'נווה-דקלים' ישאו המשתתפים תפילה לשלומו של מנהל בית חב"ד בגוש קטיף הרב יגאל קירשנזפט שנפגע ביום ראשון השבוע מירי פצמ"ר ולרפואתם של שאר הפצועים שנפצעו בימים האחרונים בהתקפות המחבלים בדרום הארץ. המשך ב'כתבה מלאה'
התוועדויות חג הגאולה - בנווה דקלים ובעולם כולו

הערב, ליל י"ב בתמוז, נפתחות ההתוועדויות המסורתיות, בכל רחבי תבל, לרגל חג הגאולה י"ב-י"ג בתמוז התוועדויות לציון חג הגאולה י"ב בתמוז של אדמו"ר הריי"צ (רבי יוסף-יצחק) מליובאוויטש.

גם בישוב נווה דקלים יתוועדו התושבים ויערכו הקבלה בין מסירות נפשו של הרבי הקודם וכלל חסידי חב"ד, ברוסיה שתחת שלטון הקומוניסטים, מסירות נפש שניצחה את יד הברזל הסובייטית, שמרה על גחלת היהדות, עד לניפוצה הקומוניזום ברוסיה והחזרת חיי היהדות התוססים לכל רחבי חבר המדינות שחיו תחת שלטון בריה"מ.

ההתוועדות בגוש מנוהלת ב'שלט רחוק' על-ידי מנהל בית חב"ד בגוש קטיף הרב יגאל קירשנזפט שנפצע ביום ראשון השבוע מירי פצמ"ר וניצל בנס. הרב קירשזנפט מאושפז עדיין בבית הרפואה 'סורוקה' בבאר שבע, ומצבו הולך ומשתפר ב"ה.

ר' יגאל ניצל בנס ממש, לאחר שרסיס מהפצמ"ר פגע בגולגלותו, ובנס לא חדר לתוכה. ר' יגאל מספר למבקריו הרבים כי במשפחתו כבר נפגעו בעבר אשתו, בנו, וכעת הגיע תורו, אך הוא ימשיך לפעול ולהסתובב בישובי הגוש ללא פחד.

בהתוועדות ישא דברים מנהל בית חב"ד בבאר שבע הרב זלמן גורליק, שניאות לבקשת ידידו הרב קירשנזפט לצאת ולהתוועד בישוב ביום חשוב זה, וכן הרב מנחם נוימן, מנהל בית חב"ד באבן יהודה שיצא למקום מוקדם יותר עם כמה ממקורבי בית חב"ד בעירו. הרב גורליק סיפר כי הוא מרגיש זכות להתוועד ביום סגולה זה עם תושבי חבל עזה המייצגים את הרוח היהודית האיתנה, זו שאינה נכנעת למציאות, אלא מתייצבת כנגדה, ונאבקת בה באמונה עזה ובמסירות-נפש.

במהלך ההתוועדות ישאו המשתתפים תפילה לשלומו של ר' יגאל בן זהבה קירשנזפט.


אז כמו היום

חסידי חב"ד יעלו על נס, בהתוועדויות שיתקיימו בכל רחבי תבל, את הדוגמא האישית ואת הדרך שהתווה הרבי הריי"צ, לפני כשמונים שנה, כאשר לא חת ולא נרתע משלטון הרשע הקומוניסטי שביקש לעקור את האמונה היהודית מלבם של ישראל. "את הנשמות אי אפשר לשלוח לגלות" אמר הרבי הקודם והפיח בחסידים רוח נצחית של עמידה איתנה על משמר הדת והיהדות בכלל.

בימי האימים של השלטון הקומוניסטי היה הרבי המנהיג היהודי היחיד שהעז להתייצב מול המשטר הקומוניסטי ולנהל מערכת ענפה של חיי יהדות מחתרתיים, מתחת לאפו של השלטון, ובניגוד גמור לגזירות שהוציאו השלטונות נגד קיומם של מוסדות חינוך דתיים, ופעלו גם נגד כל זיק של דת יהודית.

בשל עמידתו האיתה של הרבי הוא נאסר (ביום ט"ו סיון שנת תרפ"ז) ועונה, נשלח לגלות ונרדף - אבל הוא ניצח. לא חלף חודש ימים והרבי שוחרר. תחילה הומר עונשו מ"מוות ביריה" למאסר. אח"כ הומר העונש לגלות, וכעבור עשרה ימים בגלות (קוסטרמה), בי"ג בתמוז יצא הרבי לחירות. מסירות-הנפש של הרבי ושל חסידיו-שלוחיו, ששימרה את גחלת היהדות ברחבי ברית-המועצות. בזכות נחישותו נשארה יהדות חיה ומפעמת גם בימי השלטון הקומוניסטי. מאבק שנראה חסר-סיכוי לפני-כן הוכתר עכשיו בניצחון מלא. הקומוניזם מת והיהדות עולה ופורחת ברחבי מדינות חבר-העמים. זו תמציתו של חג-הגאולה י"ב-י"ג בתמוז.

כאז, כן היום, רוח מסירות הנפש והגאון היהודי מפעמת בעוצמה רבה, ולא רק בקרב חסידי חב"ד. רבבות היהודים ברחבי יהודה, שומרון וחבל עזה מגלים כיום דוגמא של אמונה עמוקה בנצח ישראל ומתפללים לקב"ה שיבטל את גזירת הגירוש והעקירה, הם מוכנים להסתכן בהקרבת כל השקעותיהם בעשרות השנים האחרונות, ולא להיכנע לתכתיבים ואיומים מצד השלטונות שעניינים כניעה לרדיפת היהודים והתקפלות מפני מעשי טרור כנגד העם היהודי. המצער בפרשה הזו, שאז, לפני כשמונים שנה, היתה זו ממשלה נכרית שרדפה את היהודים על אדמת ברית-המועצות. כיום עושה זאת ממשלה של יהודים הנשענית על רוב זעום של ערבים שונאי ישראל.

בהתוועדויות חג הגאולה, ישאו המשתתפים תפילות, יתנו צדקה וילןמדו דברי תורה באופן מיוחד לזכות תושבי יש"ע - לביטול הגזירה ולתחינה לקב"ה שישמור ויגן עליהם, ועל כלל ישראל, מפני כל פגע רע.

אתר צעירי-חב"ד

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.