שניאור דייטש | יום י"ז אדר ה׳תשפ״א 01.03.2021

מחסומים וקנסות? הוועדה לא אישרה: "תזרקו הקנסות לפח"

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ יעקב מרגי, הודיע הבוקר כי הוועדה בראשותו לא תאשר את תקנות הגבלת התחבורה לירושלים וממנה אתמול: "את הקנסות שנתתם אתמול תזרקו לפח"  
מחסומים וקנסות? הוועדה לא אישרה:
וידאו: ערוץ הכנסת

בתום חילופי דברים קשים עם היועץ המשפטי של מחוז ירושלים במשטרה אמר היו"ר מרגי: "עד שלא יהיו תשובות חד משמעיות לא נאשר את התקנות וכל הקנסות שנתתם אתמול – תזרקו אותם לפח.

מרגי הוסיף: "אני מצר על כך שהמשטרה לא מדווחת את האמת – שפעלה שלא בסמכות לעשות אפליה ברורה בין רכב לרכב ולהגביל תנועה של ציבור מסוים וחבל. אני לא זוכר מחזה כזה שהמשטרה באה לוועדה בכנסת ומיתממת".

צפו בוידאו (צילום: ערוץ הכנסת):

 

כזכור, על פי תקנות הממשלה שאושרו ביום שישי האחרון, חל איסור כניסה על רכבי הסעות ואוטובוסים לירושלים, כשהקנס שנקבע בגין הפרת התקנות עמד על סך 5,000 שקל.

על פי עדויות וטענות רבות, המשטרה אסרה על הולכי רגל רבים להכנס לירושלים, הציבה מחסומים ויצרה פקקי ענק ומצור של ממש על הבירה. היו שטענו כי האפלייה מכוונת כלפי החרדים דווקא.

כאמור, הבוקר (שני) הודיע יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ יעקב מרגי, כי הוועדה לא תאשר את תקנות הגבלת התחבורה לירושלים וממנה אתמול: "את הקנסות שנתתם אתמול תזרקו לפח", אמר במהלך דיון סוער.

"יש תחושה קשה שאיש את רעהו חיים בלעו. אף אחד לא מתחשב בשני ואף אחד לא אכפת לו, כאילו אין מגיפה שנה שלמה והמשטרה עושה ככל העולה על רוחה. מי נתן לה רשות לפרוס מחסומים ולהעדיף מכונית אחת על פני אחרת? לאן החברה הזו רוצה להגיע? כל אלה ששנה ויותר מסיתים נגד החלטות ריבוניות של הממשלה והכנסת הצליחו".

יו"ר סיעת יהדות התורה חה"כ יצחק פינדרוס דיבר אף הוא ותקף את הממשלה: "צר לי לומר אבל מי שיוצר אנרכיה במדינה זו הממשלה".

פינדרוס תקף גם את היועמ"ש: "ביום שישי אחר הצהריים הממשלה גילתה חג מסתורי. להביא החלטה בדיעבד ידעו שבירושלים חוגגים שושן פורים. כנראה היועץ המשפטי היה עסוק בתיק 4000 והממשלה הייתה עסוקה אין לי מושג באיזה שטות ושרי הממשלה הרימו ידם בהחלטה פוגעת ובסוף זה מחלחל והופך לאנרכיה״.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.