צבי סופר | יום ט"ז אדר ה׳תשפ״א 28.02.2021

החרדים זועמים על השבתת התחבורה, המחסומים והפקקים

בציבור החרדי זועמים על השבתת התחבורה הציבורית – ועל המחסומים והפקקים • בדרכים המובילות לירושלים: מאות חרדים צועדים רגלית, ובהם משפחות עם ילדים קטנים • “מי המפקד הרשע שקיבל את ההחלטה האומללה הזו לייבש את עם ישראל בפקקי ענק?” • ח"כ גפני: “הסלקציה שנעשית בכניסות לירושלים בין חרדים לחילונים, תעלה ביוקר למקבלי ההחלטות"
החרדים זועמים על השבתת התחבורה, המחסומים והפקקים
מחסומי משטרה, והרבה פקקים (צילום: משטרת ישראל)

החל משעות הבוקר (ראשון), נערכה המשטרה בפריסה בתוך העיר ירושלים ולצד זה מחסומים בצירים הבינעירוניים, כדי לאתר הסעות שבדרכן לעיר – בניגוד להנחיות. בעקבות כך, פקקי ענק נרשמים בכביש 1, כמו גם ביתר הכבישים המוליכים לירושלים.

במשטרה הבהירו גם, כי בכוונת השוטרים לאתר התקהלויות אסורות ברחבי העיר.

החלטת הממשלה לבטל את התחבורה הציבורית לירושלים וממנה עוררה כעס גדול בציבור החרדי, שכן ההחלטה להשבית בפורים בירושלים את התחבורה הציבורית אל ירושלים וממנה, כדי למנוע התקהלויות וחגיגות פורים המוניות בבירה – התקבלה בהתראה קצרה, ביום שישי אחר הצהרים.

ההחלטה להשבית את התחבורה הציבורית, אמצעי התחבורה העיקרי במגזר החרדי, כוללת גם הגעת הסעות פרטיות.

סגן שר התחבורה ח"כ אורי מקלב תקף את החלטת הממשלה מיום שישי להפסקת התחבורה לירושלים ומירושלים – וטען: “החלטת הקבינט הינה החלטה מנותקת ומנוכרת כלפי הנוסעים, המונעת מאנשים וילדיהם את לשוב לבתיהם”.

ואכן, תחנות האוטובוסים היו עמוסים אמש באלפי נוסעים שביקשו לחזור לבתיהם, אולם לא הצליחו לעשות זאת.

בעקבות ביטול התחבורה הציבורית, נראים החל מהבוקר בדרכים המובילות לירושלים מאות חרדים הצועדים רגלית, ובהם משפחות עם ילדים קטנים, כשהם מחופשים, כדי לחגוג עם בני משפחתם.

בנוסף, חרדים טוענים כי בעוד שרכבים עם נהגים חילונים מורשים לעבור מיד, אותם עוצרים ובחלק מהמקרים אף אוסרים כניסה.

“עומד שוטר חרדי עם כיפה ונגד החוק מחזיר רק רכבים פרטיים עם חרדים חזרה לכיון כביש 38/בית שמש, ואף מאיים בדו”ח”, טוענים נוסעים.

לדבריהם, “אין שום עילה חוקית למה שהוא עושה. אין שום הגבלה של מרחק מהבית או איסור להגיע לירושלים ברכבים פרטיים”.

יעקב מורגנבסר בטוויטר: ‏”תעברו רכב רכב בפקקים האדירים לירושלים, אף לא אחד מהם יישבר. כולם יעמדו כמו צדיקים בפקקים עד שיגיעו להורים/למשפחה לאחל ‘פורים שמח’, כמו שגם תקנות הקורונה מאשרות להם. אז למה ההצקה הזאת? מי המפקד הרשע שקיבל את ההחלטה האומללה הזאת לייבש את עם ישראל בפקקי ענק? כסדום היינו לעמורה דמינו”.

מהמשטרה נמסר: “בשעות האחרונות אנו עדים למאות אזרחים שנעים רגלית על צירים ראשיים וכבישים מהירים בדרכם לירושלים. עיקר התנועה נראית בצירים: 443, ציר בר גיורא ועין חמד.

“אנו שבים וקוראים לציבור להישמע להנחיות והוראות השוטרים ולהימנע ממעשה זה, הדבר מהווה סכנה ממשית הן לצועדים והן למשתמשי הדרך”.

יו”ר יהדות התורה, ח”כ משה גפני, בתגובה להחלטה של ביטול התחבורה הציבורית לירושלים: “התנהגות חסרת הגיון לחלוטין של הממשלה, לא ראיתי שעשו דברים דומים במקומות אחרים בארץ, יש שנהנים לפגוע בציבור החרדי ואחרי כן אפילו לדבר נגדו”.

עוד אמר גפני: “הסלקציה שנעשית בכניסות לירושלים בין חרדים לחילונים, תעלה ביוקר למקבלי ההחלטות בממשלה”.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.