שלמה מן | יום י"ג אדר ה׳תשפ״א 25.02.2021

ברית צבאית נרקמת בין ישראל, סעודיה, בחריין ואיחוד האמירויות

מגעים מתקדמים בין ריאד, ירושלים, אבו דבי ומנאמה על כינון ברית הגנה אסטרטגית בין המדינות. כך דיווח ערוץ הטלוויזיה i24NEWS • גורם בכיר באיחוד האמירויות: "נועד לשמור על האינטרסים הביטחוניים-מדיניים, בדומה לברית נאט״ו"
ברית צבאית נרקמת בין ישראל, סעודיה, בחריין ואיחוד האמירויות
צילום אילוסטרציה, מסך

ישראל, סעודיה, בחריין ואיחוד האמירויות מקיימות מגעים להקמת ברית הגנה אסטרטגית בין המדינות. כך דווח היום (חמישי) ב-i24NEWS.

מקור רשמי בכיר באיחוד האמירויות וגורם סעודי המקורב למשפחת המלוכה, אמרו ל-i24NEWS, כי הברית בין המדינות נועדה לשמור על האינטרסים הביטחוניים-מדיניים, בדומה לברית נאט״ו.

טרם נתקבלה תגובה רשמית מלשכת ראש הממשלה.

מקור מדיני אמר ל’ישראל היום’: ״איננו מאשרים את הידיעה. ישראל פועלת בהתמדה לחזק את הקשרים עם העולם הערבי״.

מוקדם יותר היום שוחח ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם יורש העצר של איחוד האמירויות, סלמאן מוחמד אל חליפה,וייתכן כי השניים דנו גם בהקמתה של הברית.

בין ישראל למדינות המפרץ הנושאות ונתנות על הברית יש קווי דימיון משותפים בכך שגם ישראל, כמו סעודיה ובמידה פחותה גם איחוד האמירויות ובחריין, מחזיקה בכוח צבאי גדול ועתיר טכנולוגיה ונמצאת בעימות מתמיד עם גרורות איראניות במרחב.

הצבא הסעודי מונה 75 אלף לוחמים בשירות סדיר ועוד לפחות 200 אלף אנשי מילואים. רוב הציוד שברשותו הוא מתוצרת מדינות המערב, בעיקר מתוצרת ארצות הברית, בריטניה וגרמניה.

לרשות הצבא הסעודי עומדים כמעט אלף טנקים, בהם יותר מ-400 מדגם “אבראמס”. לצבא הסעודי אלפי נגמשים מתוצרת אמריקנית וקרוב ל-700 תותחים מתניידים מתוצרת ארצות הברית וסין. לרשות חיל האוויר הסעודי עומדים קרוב למאה מטוסי קרב מתקדמים מדגם F-15 האמריקני וטורנדו הבריטי.

איחוד האמירויות מחזיקה בכוח יבשתי מצומצם בהרבה מזה של ערב הסעודית איך בחיל אוויר גדול שהוכיח בעבר יכולות מרשימות. בידי איחוד האמירויות יותר ממאה מטוסים מדגם מיראז’ 2000, מתוצרת צרפת ומעל 60 מטוסי F-16 מתוצרת ארצות הברית.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.