צבי סופר | יום י"א אדר ה׳תשפ״א 23.02.2021

בממשלה שוקלים: עוצר לילי גורף בימים חמישי עד ראשון

לצד נתוני הירידה החדים בממדי ההדבקה, עלייה בנתוני מקדם ההדבקה ומספר החולים החדשים • למעלה מ-70 אחוזים מתושבי המדינה מעל גיל 16 חוסנו במנה הראשונה • פרויקטור הקורונה מזהיר: "אם תהיה עלייה בתחלואה בפורים, נסגור גם את החינוך"
בממשלה שוקלים: עוצר לילי גורף בימים חמישי עד ראשון
מחסום משטרתי (צילום: דוברות המשטרה)

דו”ח אמ”ן שהתפרסם הבוקר (שלישי) מציג כי נרשמה עלייה נוספת במקדם ההדבקה שעומד על 0.86.

אתמול נרשמה עלייה במספר הנדבקים החדשים: אובחנו 4,677 מאומתים חדשים ונעשו 68,730 בדיקות, אחוז החיוביים עומד על 7%. מספר החולים הקשים עלה ל-853 ו-23 ישראלים נוספים מתו ביממה האחרונה מקורונה.

בימים האחרונים מסתמן שינוי מגמה לאור בלימה בירידה בתחלואה, ואף עלייה שמסתמנת. זאת לאחר שבמשך שבועיים נרשמה דעיכה בהתפשטות המגיפה. גורמים במשרד הבריאות חוששים כי בשבועות הקרובים תיתכן עלייה חוזרת בתחלואה.

שר הבריאות, יולי אדלשטיין, הביע דאגה מפורים המתקרב, ואמר: “כרגע הבשורה הטובה היא שלמעלה מ-70 אחוזים מאזרחי ישראל מעל גיל 16 התחסנו – 4,456,000 ומתוכם 3,076,000 קיבלו גם את החיסון השני. אך עם זאת, אני פחות מעודד מהבשורה הרעה שהיא חגיגות הדבקה המוניות שמתכננים לנו. לכן נפעל לעשות עוצר לילה והפחתה משמעותית של התחבורה הציבורית בימי הפורים. ההנחיות נכתבו בדם – שמרו עליהן!”.

פרויקטור הקורונה, פרופ’ נחמן אש, מזהיר היום כי אם תהיה עלייה בתחלואה בפורים, בעקבות החגיגות, ייתכן שנאלץ לחזור אחורה, ובין היתר לסגור גם את החינוך, למרות רוחם של גורמים ומומחים שונים.

בראיון ל-103FM אמר: “תמיד אתם שואלים על החינוך או המסחר, ואני שואל עכשיו, מסיבת פורים או חינוך. אם תהיה עלייה בתחלואה בפורים נצטרך לסגור דברים – זה באמת מוצדק לסגור את החינוך בעבור מסיבת פורים? אני מקווה שלא נמנע מישראלים להצביע ונמצא פתרון. חייבים לעשות את זה בצורה בטוחה”.

הוא  הוסיף: “להערכתנו כעשרות בדיקות מדי יום הן מהמוטציה הדרום אפריקנית”.

*

שרי הממשלה צפויים לדון הערב בדרישת משרד הבריאות להטיל עוצר לילי גורף בימים חמישי עד ראשון שבהם מתוכננים אירועי פורים חוצי מגזרים ואוכלוסיות.


 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.