| יום י' אדר ה׳תשפ״א 22.02.2021

כולל חב"ד צפת: משפחות רבות משוועות לעזרה בצל המשבר

אנשים לא מעלים בדעתם מה מתרחש בבית של השכן שלהם • מכתב מיוחד מהרב מרדכי ביסטריצקי  • הרב יורם מעודה מכולל חב"ד-צפת בפניה נרגשת  
כולל חב

למעלה ממאה אלף שקלים חולקו בשנה שעברה על ידי 'כולל חב"ד בצפת', ביום הפורים עצמו. השנה, הם אומרים כי למרבה הצער כמות המשפחות הזקוקות לתמיכה גדלה באופן משמעותי בשל משבר הקורונה, שהביא רבים להזדקק לפת-לחם ממש.
הרב יורם מעודה, מראשי כולל חב"ד בצפת, נשמע מודאג מאוד בשיחה עם COL. "יש משפחה, שהייתה במשך שנים רבות מהתומכים הקבועים של 'כולל חב"ד', השנה בעקבות הקורונה שני ההורים אבדו את פרנסתם, והם היו קרוב לחודש בלי חשמל בבית בגלל שלא היה מאיפה לשלם, ולא היה נעים להם להלוות כסף מאף אחד. הם אנשים שלא הסתגלו למצב כזה, והשכנים שלהם לא מעלים בדעתם שיש אצלם בבניין דבר כזה. למצב כזה יכולות להיות השלכות נפשיות קשות על בני המשפחה.
"אנחנו מקבלים כל הזמן פניות מאנשים שמשוועים לעזרה. תחשבו מה עובר על משפחה שבהתקרב חג הפורים, אין להם כסף למכולת, ובוודאי שאין כסף לקנות לילדים תחפושות. כל הילדות בכיתה כבר יודעות למה יתחפשו, ויש ילדה אחת שבוכה בלב, ויודעת שלא בטוח בכלל שתהיה לה תחפושת. אלו דברים שאנו נתקלים בהם דבר יום ביומו.
"יש פתגם שהרבי כותב באגרות קודש: "כשיתום אוכל כולם רואים, כשהיתום בוכה אף אחד לא רואה". אנשים אוהבים לחשוב שהכל בסדר אצל האחרים. הלוואי שכך באמת היה. מתחת לפני השטח, בתוך הבתים, יש משברים של עוני ומצוקה שהלוואי שלא היינו נפגשים בהם לעולם.
"נתינת מתנות לאביונים באמצעות כולל חב"ד היא המהודרת ביותר. 
1 – כל התרומות מועברות ביום הפורים עצמו (ובשושן פורים, אם אתה מהעיירות המוקפות חומה. היות והשנה שושן פורים יוצא בשבת, אנו נחלק ביום ראשון ט"ז אדר). 
2 – התרומות מועברות באופן המכובד ביותר למשפחות, כך שנחסכת מאתם כל הרגשה לא נעימה. 3 – כל משפחה יכולה לבחור בעצמה במה להשתמש בכספי התמיכה, בהתאם לצרכים הפרטיים שלה.
 4. מאה אחוז מכספי התרומות מועבר למשפחות. התשלומים לעובדים השונים, מושג מתקציבים אחרים.
תרמו עכשיו! 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.