| יום ז' אדר ה׳תשפ״א 19.02.2021

52 שנים לייסוד ה'נחלה': הספר "נחלת הר חב"ד"

בשבת קודש זו פרשת 'זכור' תשפ"א, מציינים תושבי שכונת נחלת הר חב"ד שבקרית מלאכי חמישים ושתים שנה לייסודה על ידי הרבי, בערב שבת פרשת זכור תשכ"ט.  
52 שנים לייסוד ה'נחלה': הספר

לרגל תאריך מיוחד זה, מגישה כעת מערכת "ימי תמימים" את הספר "נחלת הר חב"ד - ההוראות הדיווחים ואגרות הקודש", המתעד את הסיפור המלא של ייסוד והתפתחות הנחל'ה, להורדה לכללות אנ"ש.

הספר "נחלת הר חב"ד" יצא לאור לפני שנתיים ימים, לרגל מלאת חמישים – יובל – שנים, להתייסדות השכונה.

"נחלת הר חב"ד, ההוראות הדיווחים ואגרות הקודש" – כולל חילופי מכתבים בין מזכירות כ"ק אדמו"ר נשיא דורנו ומשרד אגודת חסידי חב"ד בארץ הקודש, העוסקים בהתייסדות, הקמת והתפתחות שכונת "נחלת הר חב"ד" אשר בקריית מלאכי.

בחילופי מכתבים אלו מתפרסמים כארבע מאות ועשרים מכתבים ודיווחים לרבי אשר נכתבו על ידי הרה"ח וכו' הרב אפרים וולף, מנהל אגודת חסידי חב"ד באה"ק, במהלך שש השנים הראשונות לייסוד נחלת הר חב"ד, תשכ"ט – תשל"ד.

חילופי מכתבים אלו מספרים לראשונה את הסיפור המלא של הקמת שכונת נחלת הר חב"ד בהוראת הרבי, ואת העסקנות הציבורית הרבה בשנות ייסודה.

במכתבים אלו אנו למדים על המאמצים הרבים של הרבי, בעמל וביגיעה, למען השכונה, ועד כמה עז רצונו הק' ששכונה זו תהיה לתפארת חב"ד בארץ הקודש, ותהווה מקום של קליטה והתיישבות לעולים החדשים שיצאו באותה עת מאחורי מסך הברזל הסובייטי, ובמיוחד עולי גרוזיה ובוכרה.

במכתבים אלו אנו מקבלים שמץ של מושג על העבודה הכבירה של אגודת חסידי חב"ד שהתנהלה ממשרד ישיבת "תומכי תמימים" המרכזית בלוד בהקמת השכונה, בהתמודדות מול כל הגורמים הרשמיים, ובעמידה נחושה על מנת לשמור על צביונה של נחלת הר חב"ד כשכונה חב"דית.

מכתבים אלו מעניקים לנו לראשונה גם מידע היסטורי רב ערך על ימי הבראשית בנחלת הר חב"ד, המתיישבים הראשונים, חבלי הקליטה וההתמודדויות הרבות, הקמת המוסדות הראשונים – בית-הכנסת, מקווה הטהרה, התלמוד-תורה ובית-הספר לבנות, בית-הספר למלאכה, הפעילות עם העולים, קופת הגמ"ח, דיווחים מפורטים אודות עולים מרוסיה, ועוד.

חילופי מכתבים אלו התפרסמו בחלקם בעבר בכרכי סדרת הספרים "ימי תמימים", אולם בספר זה קובצו חילופי מכתבים אלו לראשונה לפונדק אחד, ומוגשים לפני הקורא והמעיין באופן ערוך ומסודר לפי סדר השנים והמאורעות.

הספר יצא לאור בשעתו לפני שנתיים ימים ביוזמת "וועדת ההתוועדויות" שבהיכל בית הכנסת חב"ד המרכזי בנחל'ה, ובעריכת מערכת "ימי תמימים".

כעת, כאמור, לרגל יום ההולדת החמישים ושתיים של השכונה בעש"ק זכור, הספר זמין לכל אחד מאנ"ש והתמימים, והוא ניתן להורדה כאן.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.