מנדי ברגר | יום ו' אדר ה׳תשפ״א 18.02.2021

כח האמונה: הקשר בין 'אסיר ציון' לפרשת תרומה | וידאו

לפני כמה שנים זכינו לביקורו של מר נתן שרנסקי, שעמד אז בראש "הסוכנות היהודית". הוא הגיע לכבד אותנו באירוע גדול מאוד שעשינו בבודפשט לבני הקהילה הישראלית, ובמהלך האירוע שיתף אותנו במעלת כח האמונה שגילה בחוויות המטלטלות שהוא עבר • מדור שבועי ב-COL: 'בודפוסט' - עם מסר לשבת קודש מאת הרב שמואל רסקין, שליח חב"ד בבודפשט בירת הונגריה
כח האמונה: הקשר בין 'אסיר ציון' לפרשת תרומה | וידאו

לפני כמה שנים זכינו לביקורו של מר נתן שרנסקי, שעמד אז בראש "הסוכנות היהודית". הוא הגיע לכבד אותנו באירוע גדול מאוד שעשינו בבודפשט לבני הקהילה הישראלית, ובמהלך האירוע שיתף אותנו במעלת כח האמונה שגילה בחוויות המטלטלות שהוא עבר.

מר שרנסקי היה אסיר ציון המפורסם ביותר, והשתחרר בשנת 1986 מהכלא הרוסי שם ישב ימים רבים בתנאים קשים מאוד, לעיתים אף בצינוק, וקיים שביתת רעב במצטבר כ-400 ימים. כששאלו אותו - מאיפה היו לך את הכוחות? אמר: "היה איתי ספר תהילים קטן. אבל לא אני נשאתי את התהילים, אלא ספר התהילים נשא אותי".

*

בפרשת תרומה אותה אנו קוראים השבוע, ה' יתברך מצווה את בני ישראל לתרום חומרים שמהם יבנו את המשכן. אחד מהחומרים הם 'עצי שיטים', עצי ארז. מאיפה היו לבני ישראל עצי ארז במדבר, מקום שומם שאין בו כלום? רש"י מביא את מדרש תנחומא, בו מסופר שיעקב אבינו הביא איתו מארץ כנען שתילי ארז על מנת שיטעו אותם במצרים, וביקש מילדיו שייקחו איתם כשהם יוצאים ממצרים את אותם עצי ארז.

אך נשאלת השאלה: עצי הארז היו ענקיים, בגובה של חמישה מטרים, בעובי של חצי מטר, ובמשקל כבד ביותר. מדוע היה חשוב ליעקב שיקחו איתם ממצרים את העצים, שמוסיפים להם משקל כזה כבד? כסף לא היה חסר להם כשיצאו ממצרים, לא היה עדיף שיקנו עצי ארז מהסוחרים בסביבת המדבר?

אלא שיש בעצים אלו עניין נוסף: יעקב אבינו צפה ברוח הקודש את כל צרות השעבוד שילדיו הולכים לעבור, והוא רצה שתהיה להם אמונה, שתהיה להם תקווה. בכל פעם שהם היו נתקלים בקושי, היו מסתכלים על אותם עצי ארז, ומקבלים חיזוק פנימי ותקווה, שתיכף כל הסיפור הזה הולך להיגמר והם הולכים לצאת מגלות לגאולה.

*

חברים יקרים, אנחנו נמצאים בתקופה כל כך מאתגרת, בה חושך הגלות עמוק וחזק. זה הזמן לחזק את האמונה בגאולה הקרבה, להתמלא בתקווה ואופטימיות, מתוך ידיעה שבקרוב מאוד יבוא משיח ויגאל אותנו, ויקבץ את כל עם ישראל מכל העולם אל ארץ ישראל, עם בנין בית המקדש השלישי. אז, יהיה לנו טוב אמיתי, ימים מיוחדים בלי שום צרות והגבלות, ימי שמחה אמיתיים.

צפו בווידאו:

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.