מנדי ברגר | יום ד' אדר ה׳תשפ״א 16.02.2021

תרומה: חומרי הבניין למקדש האישי - תורה, תפילה וגמ"ח

מרכז התקשורת החב"די COL מגיש את שיעור הווידאו השישים בסדרת השיעורים השבועית עם הרב זושא וולף, "חיים עם הרבי", המצטרף לפרוייקט ה"ליקוטי שיחות" העולמי • והשבוע: שיחה מיוחדת לפרשת תרומה, בה הרבי דן בהבדלי הלשונות אודות שלושת התרומות המופיעות בתחילת הפרשה, ומכך על המשמעות הנצחית של הציווי "ועשו לי מקדש", לעשות מחיינו ומהעולם שסביבנו מקדש להשראת השכינה, על ידי לימוד תורה, עבודת התפילה, וקיום המצוות
תרומה: חומרי הבניין למקדש האישי - תורה, תפילה וגמ

מרכז התקשורת החב"די COL מגיש את שיעור הווידאו השישים בסדרת השיעורים השבועית עם הרב זושא וולף, "חיים עם הרבי", המצטרף לפרוייקט ה"ליקוטי שיחות" העולמי.

והשבוע: שיחה מיוחדת לפרשת תרומה, בה הרבי דן בהבדלי הלשונות אודות שלושת התרומות המופיעות בתחילת הפרשה, ומכך על המשמעות הנצחית של הציווי "ועשו לי מקדש", לעשות מחיינו ומהעולם שסביבנו מקדש להשראת השכינה, על ידי לימוד תורה, עבודת התפילה, וקיום המצוות

על מה רומזים שלושת ה"תרומות" שנכתבו בתחילת הפרשה? * ומדוע שלושת התרומות הללו מופיעות כל אחת בניסוח שונה? * ומה פשר דברי המדרש שתרומות המשכן מכוונות לארבעת המלכויות ששעבדו את עם ישראל בגלות? * עבודת המשכן הרוחנית – על ידי תורה תפילה וגמ"ח * ההקבלה בין תרומות האדנים, מחצית השקל ותרומת המשכן, לשלושת קווי עבודת היהודי * הייחודיות של עבודת לימוד התורה ושל עבודת התפילה * הייחודיות בקו של קיום המצוות – להפוך חפץ גשמי לחפץ של קדושה * מדוע התורה והתפילה עבודתם אינה בהגבלה, וקיום המצוות הנו מתוך הגבלה?

עצמיות הבורא נבדלת מהאדם הלומד תורה * בעבודת התפילה האור האלוקי מאיר בגלוי באדם * בבירור העולם לא ניכרת המשכת האלוקות * עיקר עשיית העולם 'דירה' לבורא – על ידי קיום המצוות * עבודות התורה והתפילה, מהוות הכנה לקו של קיום המצוות * האתגר הגדול: להמשיך אלוקות בגשמיות העולם גם בזמן הגלות * דווקא עשיית המקדש לבורא בגלות, מהווה הכנה לגילוי הנעלה של "מעשה גדול".

לעילוי נשמת השליח להנובר הרב בנימין וולף ז"ל.

טעמו וראו:

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.