צבי סופר | יום ב' אדר ה׳תשפ״א 14.02.2021

מתווה מצומצם לפתיחת השמים, פעימות במוסדות חינוך ופורים

במהלך ישיבת קבינט סוערת, אושר מתווה מצומצם לפתיחת השמיים • פתיחת המסחר לא הוכרעה, מחר דיון נוסף • המלצה לקדם חקיקה בנושא חובת החיסונים • לגבי פורים: "שוקלים עוצר לילי או סגר מלא בפורים"
מתווה מצומצם לפתיחת השמים, פעימות במוסדות חינוך ופורים
ראש הממשלה נתניהו, במהלך הדיון בקבינט (צילום: לע"מ)

בתום דיון סוער למדי בקבינט הקורונה, הוחלט על פתיחת השמיים במתווה מצומצם, שבמסגרתו עד 2,000 איש יוכלו לעבור בנתב"ג במשך יום.

במהלך הישיבה נרשם עימות חריף בין ראש הממשלה נתניהו, לראש הממשלה החליפי בני גנץ.

ראש הממשלה נתניהו אמר בפתח ישיבת הממשלה: "ראשית, יש לשמור בצורה הדוקה על גבולות המדינה בים, באוויר וביבשה. ייתכן שנדרש גם להתאמות מסוימות דווקא בתחום האוויר.

"שנית, יש לפתוח בהדרגתיות את הכלכלה באמצעות דרכון ירוק. נפתח את המשק בשני שלבים: שלב ראשון, החל מהשבוע הבא; בשלב השני, כשבועיים לאחר מכן. נאפשר הטבות למחוסנים כך שיוכלו להיכנס לבתי מלון, למוזיאונים, למופעים, למסעדות, לבריכות, לקניונים, לטוס לחו"ל ועוד."

בהמשך מציע נתניהו לערוך מבצע לחיסון בני 50 ומעלה: "אני מזכיר לכם את הנתון הדרמטי ביותר, שלפיו 97% מהמתים ו-93% מהחולים קשה נמצאים בקבוצה זו".

וידאו (צילום: לע"מ):

ראש הממשלה הציע להביא חקיקה מהירה שתאפשר לשלטון המקומי לקבל את הנתונים על אזרחים שעוד לא התחסנו, ובכך לעודד אותם להתחסן.

ממונה הקורונה, פרופ' נחמן אש, הציג בישיבה את תוכנית השלבים שלו ליציאה מהסגר. לפי ההצעה, הפעימה הבאה תתבצע ביום שלישי בשבוע הבא. בשלב זה יחזרו לבתי הספר תלמידי כיתות ה'-ו' וכן י"א-י"ב בערים ירוקות וצהובות, וכן בערים כתומות "גבוליות" שבהן חוסנו לפחות 70% מהתושבים. כמו כן ייפתחו חנויות הרחוב ובתי הכנסת.

כמו כן, במסגרת התו הירוק ייפתחו למחוסנים ומחלימים קניונים, שווקים ומרכזי ביג, מכוני כושר, אירועי תרבות וספורט, מוזיאונים, בתי מלון ללא חדרי האוכל ובריכות שחייה. תהיה גם הקלה על מגבלת ההתקהלות, ותותר התקהלות של 10 איש בחלל סגור ו-20 איש בשטח פתוח.

לפי ההצעה, בשלב השלישי ייפתחו בתי הספר גם לכיתות ז' עד י' בערים ירוקות וצהובות, וכן בערים כתומות "גבוליות" שבהן חוסנו לפחות 70% מהתושבים. ייפתחו בתי הקפה ומסעדות קטנות גם ללא הצגת תעודת מתחסן. למתחסנים ייפתחו מסעדות בהזמנה מראש, בתי מלון, גני אירועים, כנסים ואטרקציות. יותרו התקהלויות של עד 50 איש בחוץ ו-20 איש בפנים, למעט ביישובים אדומים.

פרוייקטור הקורונה נחמן אש מציע לקדם חקיקה בנושא דרישת חיסון חובה או ביצעו בדיקות לגילוי הווירוס במקומות עבודה שבהם יש פוטנצייאל הדבקה גבוה, כמו בבתי רפואה, בבתי ספר ובתחבורה ציבורית.

"אנו מאוד מוטרדים ממנו מחג הפורים, ושוקלים מה המתווים הנכונים: בתי כנסת, אולי עוצר לילי, אולי סגר, וזאת כדי למנוע את מה שחווינו באופן טראומטי בשנה שעברה".

קריאות של שר הבריאות להגביל במקומות ציבוריים אלו שלא התחסנו, הביאה ככל הנראה עלייה בממדי המתחסנים:

על פי נתוני משרד הבריאות, מקבלי מנת החיסון הראשונה עומד על 3,832,387, שהם 41.59% מכלל הציבור בארץ. מספר המחוסנים במנה השנייה עומד על 2,464,280, שהם 26.74% מכלל האוכלוסייה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.