צבי סופר | יום ל' שבט ה׳תשפ״א 12.02.2021

כשהתקשרתי לשאול: "איך זה להיות ילדים של אבא שמח?"

"חשבתי שיהיה מעניין לשמוע מילדיו איך זה להיות ילדים של אבא שמח. טלפנתי ושאלתי על זה את אחת מבנותיו, והיא הסבירה: "הוא היה צעיר לנצח. אדם שתמיד שמח, נשאר צעיר" • טורו השבועי של שליח הרבי בבאזל שבשוויץ הרב זלמן וישצקי, לרגל ראש חודש אדר - מיוחד ל-COL
כשהתקשרתי לשאול:
השליח הרב שלמן וישצקי, במהלך התוועדות ב'זום', אמש

הוזמנתי אתמול להתוועדות עם קהילת חב"ד בראשון לציון לדבר על השמחה, שמרבים בה משנכנס אדר. בחרתי לדבר על 'אבא שמח – משפחה שמחה'.

המסר המרכזי הוא כפול:

א. על האב להבין, שיש לו תפקיד להיות ראש המשפחה, זה שמוביל, ובעצם לכל מעשה שלו יש משמעות והשלכה על כל בני ביתו, כמו בשרשרת מזון. ולפני שאתם מדמיינים שיח סעודי, אומר שכשאני אומר ראש המשפחה אני מתכוון בעיקר לחובות שמתלוות לזה ופחות לזכויות.

ב. בהקשר של השמחה, בהיותו ראש המשפחה עליו להבין שבידיו לדאוג שיהיה היום יום שמח, או ערב שמח, ובכלל שתהיה משפחה שמחה.

ציטטתי גם מדברים שאמר הרבי בדיוק בימים אלו לפני 29 שנה, בתחילת אדר תשנ"ב 1992, כשבדברו על 'מרבים בשמחה' של חודש אדר פירט ואמר: "הן בנוגע לשמח עצמו, והן את הזולת, החל מבני ביתו – הבעל יוסיף לשמח את אשתו, והורים יוסיפו לשמח את ילדיהם, בעניינים המשמחים אותם בטבעם."

דומני שהדברים ברורים, כל מי שאי פעם ניסה את זה, ראה שזה פשוט עובד, כשאבא מגיע הביתה שמח, הוא מדביק בזה את כולם.

שעתיים לפני שעת הזום נזכרתי בדוד של אשתי, הרב שלום בער גורליק ז"ל, שהיה לפי כל ההגדרות יהודי שמח – לא בערך, לא כאילו ואפילו לא 'בעקרון אני שמח', הוא היה פשוט יהודי שמח.

חשבתי שיהיה מעניין לשמוע מילדיו איך זה להיות ילדים של אבא שמח. טלפנתי ושאלתי על זה את אחת מבנותיו. לא לקח לה הרבה זמן לענות לי והנה מה שהיא אמרה, השתדלתי לא לגעת, אלא להביא את הדברים במילותיה:

א.  צעיר לנצח – היה לי אבא צעיר לנצח, גם כשהיה חולה וגם כשהיה ממש בימיו האחרונים, הוא היה צעיר. כי אדם שתמיד שמח, נשאר צעיר.

ב.  שמחה במצוות – שום דבר לא היה קשה. גם אם היו הרבה אורחים וזה עמוס, כשאבא שלך שמח ומתרגש ומתלהב, לא מרגישים שקשה. או למשל ההקפדות עד הקצה של חב"ד בפסח, כשזה בא עם שמחה, לא מרגישים את הקושי או את הלחץ כי אם את השמחה.

ג. כילדים וגם כמבוגרים הרגשנו תמיד בנוח לבקש, להתפנק ולהגניב בקשות גם בדברים של לפנים משורת הדין, כי כאדם שמח הוא היה אומר לעצמו: נו, איזה יופי שהם ילדים בריאים ויש להם תיאבון למשהו טעים או שהם רוצים משהו כזה או אחר. ברוך השם שהם מבקשים, ברוך השם שהם רוצים.

ד.  זה מדבק – זה עבר אלינו, אל הילדים, ומאתנו אל הנכדים. זאת אומרת, שיש לאבא שלי היום נכדים שמחים במיוחד וזה ממש בזכותו.

ועוד משהו קטן ממני. יש מעט דברים שאנו עושים ורואים תוצאות מיידיות, לרוב זה ענין של תהליך, אבל כאן יש תוצאות מיידיות. אבא שיבוא הבייתה בגישה של רחבות ושמחה, יראה תוצאה מיידית ממש על המשפחה שלו.

לכו על זה.

שבת שלום וחודש טוב,

הרב זלמן וישצקי

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.