מנדי ברגר | יום כ"ט שבט ה׳תשפ״א 11.02.2021

המפקד והחיילים, האנדרטה, והקשר לפרשת משפטים | צפו

חיילים במדינת עולם שלישי נשלחו ע"י המפקד שלהם לאנדרטה גדולה שהייתה ממוקמת במרכז העיר, בכדי לשמור שלא תגנב האנדרטה. התושבים התמהים פנו למפקד בשאלה: "למה צריך לשים שומרים שישמרו על אנדרטה שלא יכולה לזוז לאף מקום?". ומה השיב להם המפקד? • מדור שבועי ב-COL: 'בודפוסט' - עם מסר לשבת קודש מאת הרב שמואל רסקין, שליח חב"ד בבודפשט בירת הונגריה
המפקד והחיילים, האנדרטה, והקשר לפרשת משפטים | צפו

חיילים במדינת עולם שלישי נשלחו ע"י המפקד שלהם לאנדרטה גדולה שהייתה ממוקמת במרכז העיר, בכדי לשמור שלא תגנב האנדרטה. התושבים התמהים פנו למפקד בשאלה: "למה צריך לשים שומרים שישמרו על אנדרטה שלא יכולה לזוז לאף מקום?". השיב להם המפקד: "כשהחיילים האלו שומרים על האנדרטה, בזמן הזה הם לא יגנבו במקום אחר"...

ברוך ה' אנחנו לא כאלו שומרים, אבל מסתבר שכל אחד מאיתנו מוצב בתפקיד שמירה. איזה שומרים אנחנו? אומרת לנו התורה בפרשת משפטים: יש ארבעה סוגי שומרים - אנשים שמחזיקים בחפץ של אחר ושומרים עליו. יש את ה'שומר חינם' - אדם ששומר על חפץ חברו מבלי לקבל על כך שום שכר ותמורה. יש את ה'שומר שכר' - בעבור השמירה על חפץ חברו הוא כן מקבל שכר, והאחריות שלו שונה בהתאם. יש את ה'שוכר' - הוא משלם לחברו על זה שהוא משתמש בחפץ שלו. ויש את ה'שואל' - המשתמש בחפץ של חברו, אבל לא נותן על כך שום שכר ותמורה.

אומר השל"ה הקדוש: כולנו שומרים. תפקידנו לשמור על העולם הזה, לשמור על דברי ה', כמו שאמר ה' לאדם הראשון: "לעבדה ולשמרה". גם בעובדי ה' יש את ארבעה סוגי השומרים הללו: יש את ה'שומר חינם' - שהוא השומר המעולה, שומר על דברי ה' ולא מצפה לתמורה. הוא עושה את זה מתוך אהבה אמיתית, בלי שום אינטרסים. יש את ה'שומר שכר' - שגם הוא שומר על דברי ה', אבל מצפה לתמורה. יש את ה'שוכר' - כשהוא צריך דברים מיוחדים מה' יתברך, אז הוא בא ושומר על דברי ה'. ויש את ה'שואל' - שהוא רוצה לקבל שפע מה' יתברך, אבל לפעמים שוכח שהוא גם כן צריך לתת בתמורה מעצמו ולשמור על דברי ה'.

מבאר הרבי מליובאוויטש - גם השואל הוא חלק מהשומרים. כי אין יהודי שהוא לא שומר כלל וכלל תורה ומצוות. גם ה'שואל' הוא בעצם אדם שכן קרוב אל הקדוש ברוך הוא, רק שהוא לא תמיד עושה את הקשר בין השפע שהוא מקבל, לבין הדברים שהוא צריך לשמור עליהם.

לאור הדברים, בוודאי כולנו רוצים להיות שומרי חינם, לעבוד את ה' מתוך אהבה בלי שום אינטרסים. אבל זו דרגה מאוד מאוד לא קלה, ולבינתיים אנחנו צריכים לבחון איך נוכל לשדרג את עצמנו לפחות להיות שומרים בדרגה קצת יותר גבוהה ממה שאנחנו היום, ולשאוף להתחבר אל הקדוש ברוך הוא ולקיים את השליחות שלנו פה בעולם הזה, ו"מתוך שלא לשמה - יבוא לשמה": גם אם בהתחלה זה לא בא מרצון אמיתי רק למען ה' יתברך, זה בסדר, חזקה שזה יגיע בסופו של דבר מתוך עומק הלב, ברצון אמיתי להתחבר אל הקדוש ברוך הוא באהבה שלמה.

**

לצפייה:

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.