מנדי ברגר | יום כ"ח שבט ה׳תשפ״א 10.02.2021

טורונטו - קנדה: טקס סיום והכנסת ספר התורה הכללי ה-8

באירוע מיוחד בטורונטו שבקנדה חגגו את סיום הספר התורה הכללי השמיני שנכתב לאחדות ישראל, לאחר שעשרות אלפי אותיות נרכשו בעקבות מבצע חסר תקדים שאליו נרתמו תלמידי ישיבת חב״ד בטורנטו שבקנדה על מנת לגייס שלוחים רבים מקנדה, ארה״ב וממקומות נוספים בעולם, בכדי לסייע לועד לכתיבת ספרי התורה הכלליים לסיים את הספר השמיני - לזכרו של הילד אברמל׳ה ליברמאן ז"ל שנפטר בשנה שעברה באופן טרגי בגיל ארבעה חודשים
טורונטו - קנדה: טקס סיום והכנסת ספר התורה הכללי ה-8

באירוע מיוחד בטורונטו שבקנדה חגגו את סיום הספר התורה הכללי השמיני שנכתב לאחדות ישראל על ידי הועד לכתיבת ספר תורה הכללי בראשות הרב משה שמואל אוירכמן, לאחר שעשרות אלפי אותיות נרכשו בעקבות מבצע חסר תקדים שאליו נרתמו תלמידי ישיבת חב״ד בטורנטו שבקנדה על מנת לגייס שלוחים רבים מקנדה, ארה״ב וממקומות נוספים בעולם, בכדי לסייע לועד לכתיבת ספרי התורה הכלליים לסיים את הספר השמיני.

המבצע הגדול נעשה לזכרו של הילד אברמל׳ה ליברמאן ז"ל שנפטר בשנה שעברה באופן טרגי בגיל ארבעה חודשים. אברהמל׳ה הוא בנם של יבדלחטו״א השלוחים הרב מענדי ואתי ליברמאן ונכדו של יבדלחטו״א ראש ישיבת חב״ד בטורונטו הרב עקיבא וואגנר.

*אובדן ילד בטורונטו דירבן למעלה מ75,000 להשתתף בספר תורה הכללי*

לפני כמעט שנה, הרב מנחם מענדל ואסתר ליברמאן מטורונטו שבקנדה חוו את הסיוט הגרוע ביותר של כל הורה. הם התעוררו בוקר אחד וגילו ל״ע רח״ל שבנם בן הארבעה חודשים, אברמל׳ה, כבר לא היה בין החיים. לא היו שום סימני אזהרה ולא היה זמן להיפרד מהילד הקטן, שחיוכו הבוהק והנפש המתוקה הביאו כל כך הרבה שמחה להוריו ולשני אחיו הגדולים.

וכך מספר הרב ליברמאן (אביו של אברמל׳ה ע״ה): ״בשנה שעברה, בעקבות הפטירה הטרגית בטרם עת של בננו אברמל׳ה, החלטנו להפוך את הצער לפעולה חיובית ולשם כך יצרנו קשר עם הועד לכתיבת ספר תורה הכללי לאחדות ישראל בראשותו של השליח הרב משה שמואל אוירכמן

״לאחר שנודע לנו כי מבין 304,805 האותיות של הספר התורה השמיני שהועד כבר החל בכתיבתו, עדיין חסרים כ -130,000 אותיות שעדיין לא נרכשו, רתמנו את תלמידי ישיבת חב״ד בטורנטו למבצע חסר תקדים לעילוי נשמתו של בננו אבהמל׳ה ע״ה ובאמצעותו הבחורים יצרו קשר עם שלוחים רבים מרחבי קנדה, ארה״ב, ארה״ק ומקומות אחרים בעולם על מנת לפעול לרישומם של כמה שיותר יהודים שירכשו אותיות בספר תורה הכללי עבורם, עבור משפחותיהם ועבור מכיריהם ועבור רבים מבני קהילתם.״

כידוע ספרי התורה הכלליים החלו ביוזמתו של הרבי בשנת ה׳תשמ״א, בתחילה עבור ילדי ישראל ולאחר מכן עבור כלל ישראל, כולל גם המבוגרים, רק עם כמה הבדלים מרכזיים, כמו למשל, שניתן לרכוש את האותיות בכל סכום כסף סמלי ולא בסכום קבוע כבספר של הילדים, וכן שניתן לרכוש אותם עבור כל יהודי, כולל גם עבור אלה שכבר אינם בין החיים.

וכך ממשיך הרב ליברמאן ומסביר: "בחרנו דווקא בספר התורה לאחדות עם ישראל כזכר לאברמלה שלנו, מכיוון שהאחדות היא הכלי הראוי לברכת ה׳, ובכך אנו מכינים את עצמנו ואת העולם סביבנו לקראת בואו של משיח צדקנו.”

כאשר נגיף הקורונה התפשט ברחבי העולם והפך את האנושות למצב של פאניקה, התחזקה  יותר המשמעות של המילים הכתובות בספר דניאל: ״בעת ההיא ינצל כל עמך הכתוב בספר״ וכך באמצעות המדיה החברתית וקמפיינים נרחבים באינטרנט יצא הועד לכתיבת ספרי התורה לרישום עשרות אלפי יהודים לספר תורה הכללי השמיני לאחדות ישראל. כשבאותה העת תלמידי ישיבת חב״ד בטורנטו הצליחו להביא לרישומם של כ75,000 אלף יהודים ממדינות דוברות אנגלית, כשבמקביל, שלוחי חב"ד בברית המועצות לשעבר ובארה״ק הובילו גם כן קמפיין נרחב לרישום יהודים מקהילותיהם, על פי הוראות הרבי וכמגן רוחני מפני הנגיף ההולך ומתפשט השם ישמרנו ויצילנו.

וכך גם גויסו על ידי הבחורים ועל ידי כמה מהשלוחים בארה״ק עוד כ-25,000 יהודים מאנשי צבא ההגנה לישראל ומאנשי שרות הביטחון לרכישת האותיות בספר התורה הכללי וכך להביא ת״ל לסיום הרישום של כל האותיות החסרות ועד לסיומו בפועל ממש של כתיבת הספר התורה השמיני בשעטומו״צ.

כתיבת האותיות האחרונות החלה בארה״ק במשכן הכנסת כשלראשונה בהיסטוריה רבים מחברי הכנסת ומהשרים בממשלה וסגניהם להצטרף לכתיבתם של האותיות האחרונות. וכך גם השתתפו בכתיבתם, הרב הראשי לישראל האשכנזי ההרב דוד לאו והרב הראשי הספרדי לשעבר ורבה של ירושלים הגאון הרב שלמה עמר וכן ראש העיר ירושלים משה ליאון והשר לענייני ירושלים רפי פרץ ועוד אנשי ציבור נכבדים.

לאחר כתיבת האותיות האחרונות בארה״ק הובא הספר תורה לחצרות קודשנו והד׳ אמות של הרבי ומשם המשיך לעיר טורנטו שבקנדה על מנת לערוך שם במקום את טקס הסיום וההכנסה של הספר תורה ברוב עם הדרת מלך לישיבת חב״ד בטורנטו המקום בו נימול הילד אברהמל׳ה ליברמאן ע״ה ובמרחק של כמה רחובות בודדים מביתו.

בשל ההגבלות הגדולות בעיר טורנטו בעקבות התפשטות הנגיף, האירוע התקיים בשיטת הדרייב אין בהשתתפות של מאות אנשים, נשים וטף במרכז העיר טורנטו ושודר בו בעת בשידור ישיר באתר של חב״ד העולמי Chabad.org

את האירוע הנחה בטוב טעם שליח הרבי בפלמינגו שבטורנטו הרב קפלן שדיבר על מה שכתוב: ״כתבו לכם את השירה הזאת״ שהיא מצוה אחת מתרי״ג המצוות שבה ישנה מצווה על כל אחד לכתוב ספר תורה בעצמו, ובמילא מסביר הרבי שעל ידי שמשתתפים בכתיבת ספר התורה הכללי אזיי זוכים לקיים את מצוה פרטית זו, ובפרט שכאן מדובר במבצע שיזם הרבי על מנת לאחד את כלל ישראל והיום באמצעות הטכנולוגיה שאנחנו משתמשים בה לקדושה, אזיי אנחנו מאחדים דרכה את כל כלל ישראל.

לאחר הדברים חוצבי הלהבות של הרב קפלן. כובד הראש ישיבה הרב וואגנר שהוא גם הסבא של התינוק לכתוב אות לזכות הרבנית והשליח הראשי לטורנטו הרב גרוסבאום לכתבו אות לזכותו של הרבי.

לאחר מכן שודר ווידאו המספר ומראה כיצד הרבי התחיל במבצע של הספר תורה לילדים ואחר כך על המבצע של הספר תורה של המבוגרים. ולאחר מכן הוזמן יו״ר הועד לכתיבת הספר תורה הכללי הרב משה שמואל אוירכמן לספר את השתלשלות הדברים כיצד התחילו את כתיבת הספר תורה הראשון וכן לספר על הוראות הרבי לגבי המשך כתיבתם של ספרים רבים אלו עבור כלל ישראל:

״כאשר הושלמה כתיבתם של האותיות האחרונות של הספר התורה הכללי הראשון על הציון של רשב״י במירון בל"ג בעומר בשנת התשמ״ב בנוכחותם של גדולי הרבנים בארה״ק, שלח הרבי בקבוק משקה מיוחד לקראת הסיום, ואחר כך כפי הנראה הרבי בעצמו היה על קו הטלפון כשנתנו את הדיווח והפרטים מאותו הסיום הראשון למזכיר הרב חודקוב.״

״לאחר הסיום שאל את הרבי הרב משה שמואל אוירכמן: האם עליו להמשיך לכתוב ספר תורה שני והרבי השיב שזה יהיה בתנאי שלא יפסיק לכתוב ספרים כאלו כל עוד ישנו עדיין יהודי בעולם שעדיין אין לו אות באחת מאותן ספרי התורה של כלל ישראל.״

בהמשך צפה הקהל במראות מיוחדים מהסיום של הספר תורה הכללי הקודם (השביעי) שהתקיים באחד מכינוסי השלוחים האחרונים והוכנס בהקפות לחדרו של הרבי ומשם לבית הכנסת שעל יד האוהל הקדוש.

הרבנים הראשיים לישראל וראש העיר ירושלים שכתבו בעצמם אותיות בספר תורה האחרון, העבירו מסר מיוחד בשידור חי למשתתפים בטקס הסיום ולאחר מכן דיבר השליח בחברון הרב דני כהן שהוא בעצמו יליד טורנטו ושסייע ברישומם של חיילי צה״ל לספר התורה הכללי.

מנהל ומשגיח הישיבה בטורנטו הרב מנחם מענדל וואגנר הוזמן להגבהת ההספר תורה, הרב שמריהו לבקובסקי ר״מ בישיבה הוזמן לגלילת הספר תורה והרב מנחם מענדל ליבערמאן הוזמן להלביש את המעיל החדש של הספר תורה, ולאמר מכן הוזמן ראש הישיבה הרב עקיבא וואגנר להניח את הכתר תורה.

לאחר טקס סיום הספר תורה, יצאו בשמחה ובריקודים בין הרכבים כשברקע התקיימה הופעה חיה של הזמר החסידי המפורסם שלמה שמחה, כשאלפי יהודים צופים בו בעת באמצעות האתר העולמי ״חבד.אורג״ ומאות אנשים חונים ברכביהם ממול המקום בו נערך הטקס ועוד מאות בחורים צופים בישיבה במהלך הטקס עד שהספר תורה הגיע בתהלוכה לישיבת חב״ד ושם ערכו את ההקפות ורקדו ביחד עם הבחורים, כשבסיום נערכה סעודה והתוועדות מכובדת לכבוד גמרה של תורה.

בשבוע האחרון קראו בו בפעם הראשונה ובהשגחה פרטית נפלאה, הרב מנחם מענדל ליברמאן ורעייתו אסתר - הוריהם של הילד אברהמל׳ה ע״ה שלזכותו נרתמו רבים על מנת לסיים את הספר תורה - זכו להולדת בת נוספת וקראו את שמה בישראל ״נחמה״, שהקב״ה יביא נחמה לעולם כולו בזכות ההתאחדות של כל עם ישראל בספר תורה הכללי.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.