צבי סופר | יום כ"ז שבט ה׳תשפ״א 09.02.2021

בלינקן: "יש שאלות משפטיות בנוגע להכרה ברמת הגולן"

מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן התייחס בריאיון ל-CNN להכרה של ממשל טראמפ בריבונות ישראל בגולן והסתייג ממנה: "יש שאלות משפטיות בנוגע להכרה ברמת הגולן"
בלינקן:
מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן (צילום: מחלקת המדינה האמריקנית)

 

מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן התייחס בריאיון ל-CNN להכרה של ממשל טראמפ בריבונות ישראל בגולן והסתייג ממנה. 

למרות זאת, הוא ציין כי "אם שמים בצד את העניין החוקי של זה - באופן מעשי, לשליטה ברמת הגולן יש חשיבות גדולה לביטחון של ישראל במצב הנוכחי בסוריה", וכי "אם המצב בסוריה ישתנה, נצטרך לשקול את הדברים מחדש".

התייחסות רשמית של בכיר בממשל ביידן לסוגיה, מהווה שינוי ממה שהיה ידוע עד כה: בעבר אמרו יועציו של הנשיא ג'ו ביידן כי הוא לא צפוי לסגת מההכרה בריבונות ישראל בגולן.

לגבי העברת השגרירות מתל אביב לירושלים, מהלך אותו הבטיח טראמפ וגם קיים, בלינקן חזר על ההתחייבות של ביידן שלא לסגור את השגרירות האמריקנית שנפתחה בירושלים.

 מזכיר המדינה האמריקני נשאל בריאיון גם מדוע ביידן עדיין לא התקשר לראש הממשלה בנימין נתניהו, והשיב כי "אני בטוח שתהיה להם הזדמנות לדבר בקרוב". לעומת ביידן, גם דונלד טראמפ וגם ברק אובמה שוחחו עם נתניהו ימים ספורים לאחר שהחלו לכהן כנשיאים.

נתניהו, אגב, נשאל אתמול על-ידי כתב ynet מדוע ביידן טרם שוחח איתו אחרי שנכנס לתפקיד, והשיב: "שוחחתי עם ביידן מיד לאחר ניצחונו. הוא מצלצל לראשי מדינות לפי הסדר המקובל עליו, ולא הגיע עדיין למזרח התיכון. הברית שלנו עם ארה"ב היא איתנה. לא נסכים על כל דבר, אבל הברית שלנו איתנה".

לגבי הסכם הגרעין עם איראן אותו טיפח ממשל אובמה, אמר מזכיר המדינה האמריקני כי הדבר מותנה באיראן. "אם איראן תחזור לעמוד בהסכם, גם אנחנו נעשה אותו דבר". 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.