שלמה מן | יום כ"ו שבט ה׳תשפ״א 08.02.2021

זכה למסור לרבי את מפתח 'טנק המבצעים': נפטר ר' ברוך קיבמן ז"ל

בצער רב התקבלה הידיעה על פטירתו, בגיל 77, של הרב ברוך קיבמן ז"ל, מחשובי תושבי שכונת קראון הייטס, בעל חנות הנעליים המיתולוגית הסמוכה ל-770 • זכה שהרבי השתתף בחתונתו. היה מרוכשי טנק המבצעים בשנת תשל"ו, שנשלח לארץ הקודש, ומסר לרבי בהתוועדות את המפתח • יהי זכרו ברוך
זכה למסור לרבי את מפתח 'טנק המבצעים': נפטר ר' ברוך קיבמן ז
משמאל: ר' ברוך קיבמן ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)

ר' ברוך קיבמן, תושב שכונת קראון הייטס שבמשך שנים רבות היה בעל חנות הנעליים המיתולוגית בשדרת קינגסטון, סמוך ל-770, הלך היום (שני) לעולמו, והוא בן 77.

המנוח ז"ל נולד בסמרקנד, צעיר מבין שלושה אחים. במהלך מלחמת העולם השנייה ברחה משפחתו מרוסיה, יחד עם סביו וסבתו, החסיד המפורסם ר' דוד קיבמן (המכונה ר' דוד הורודוקר) ורעייתו בת שבע רייזל.ב

סבתו נרחצה בידי הרוסים במהלך המסע. חודשיים לאחר מכן נולד ר' ברוך. סבו ביקש לקרוא לו על שם רעייתו ולכן נקרא שמו ברוך, שהאותיות ב' ור' הינם ראשי התיבות של בת שבע רייזל. כעבור 7 שבועות נפטר גם סבו.

בהמשך עברה המשפחה למחנה העקורים בפוקינג. כעבור שנים ספורות עלתה על ספינה לכיוון ישראל. בנמל סירבו הבריטים לאפשר לספינה להיכנס ובני המשפחה נשלחו לקפריסין.

בשנים מאוחרות יותר עלתה המשפחה לישראל והתיישבה בתל אביב יפו, שם שכנה קהילה גדולה של חסידי חב"ד. ברוך הצעיר למד בישיבה בלוד. כשהיה בגיל 14 אביו נפטר. בגיל 18 נסע ללמוד בישיבה המרכזית ב-770.

לאחר שבא בקשרי השידוכין, עם רעייתו חנה תבדלחט"א, איחל לו הרבי מזל טוב במהלך יחידות. בני הזוג קיבמן זכו שבקבלת הפנים של חתונתם, שהתקיימה ב-770, השתתף הרבי לאחר שחזר מהאוהל.

לאחר חתונתם נשלחו ללונדון, שם שימש ר' ברוך ז"ל כמורה במשך שנתיים. לאחר מכן עברו להתגורר בשכונת קראון הייטס. בשנים מאוחרות יותר ניהל את חנות הנעלים בשדרת קינגסטון. לבאי החנות זכור ר' ברוך כמי שבכל רגע נתון אחז ספר פתוח וניצל כל רגע.

ר' ברוך היה חסיד מסור ומקושר, היה מעורב בענייני הרבי. ארגן בביתו שיעור חסידות בכל שבת, אותו מסר החוזר ר' יואל כהן. ר' ברוך זכה להימנות גם על קבוצת החסידים שרכשו בשנת תשל"ו את טנק המבצעים שנשלח לארץ הקודש. הוא הגיש לרבי בהתוועדות י' שבט של אותה שנה את מפתח הטנק.

כמעט עד יומו האחרון פקד ר' ברוך את בית חיינו 770. קשר שיחות עם תלמידי הישיבה והיה ידוע כחסיד בעל מרץ ונלהב.

הותיר אחריו את רעייתו חנה תבדלחט"א, ואת ילדיו - אברמי מבריטניה, דוד מקראון הייטס, שיי מקראון הייטס ונאווה רסקין מפלורידה. אחיו הוא ר' שלום בער קיבמן מקראון הייטס.

הלווייתו תתקיים הערב (שני) בשעה 14:30 שעון ניו יורק ותעבור בחזית בית חיינו. יהי זכרו ברוך.

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
אבד חסיד מן הארץ
כ"ו שבט ה׳תשפ״א
איש יקר באנשים "א טייערע איד".

ת.נ.צ.ב.ה
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.