צבי סופר | יום כ"ו שבט ה׳תשפ״א 08.02.2021

מיוחד: לרגל היארצייט של הרב וולף – הספר "עסקנות ציבורית"

היום, יום שני כ"ו בשבט, חל יום השנה השמונה-עשרה לפטירת הרה"ח וכו' הרב אפרים וואלף ז"ל, מי שכיהן במשך כיובל שנים כיו"ר אגודת חסידי חב"ד בארץ הקודש, בא כוחו של הרבי באה"ק, ומנהל ישיבת "תומכי תמימים" המרכזית ומוסדותיה באה"ק • לרגל יום השנה לפטירתו, מעניקה היום מערכת "ימי תמימים" את ההזדמנות לכל אחד מחסידי חב"ד בארץ ובעולם, שלוחים ורבנים, מנהלי מוסדות חינוך ואישי ציבור, העוסקים בעשייה הציבורית – לקבל ספר זה, למען יהיה לאות ולמשמרת בסדר עבודת הקודש במוסדותיו הק' של הרבי
מיוחד: לרגל היארצייט של הרב וולף – הספר
הרב אפרים וולף בעת ביקור אח"מ ב'יד החמישה' בבית הספר למלאכה בכפר חב"ד. מימין: ר' זושא וילימובסקי 'הפרטיזן'

היום, יום שני כ"ו בשבט, חל יום השנה השמונה-עשרה לפטירת הרה"ח וכו' הרב אפרים וואלף ז"ל, מי שכיהן במשך כיובל שנים כיו"ר אגודת חסידי חב"ד בארץ הקודש, בא כוחו של הרבי באה"ק, ומנהל ישיבת "תומכי תמימים" המרכזית ומוסדותיה באה"ק.

לפני שבע שנים, לרגל יום השנה האחד-עשר לפטירתו, בשנת תשע"ד, יצא לאור על-ידי מערכת "ימי תמימים", הספר "עסקנות ציבורית - הוראות והדרכות הרבי והמזכירות בכל תחומי הפעילות החב"דית".

לרגל יום השנה לפטירתו, מעניקה היום מערכת "ימי תמימים" את ההזדמנות לכל אחד מחסידי חב"ד בארץ ובעולם, שלוחים ורבנים, מנהלי מוסדות חינוך ואישי ציבור, העוסקים בעשייה הציבורית – לקבל ספר זה, למען יהיה לאות ולמשמרת בסדר עבודת הקודש במוסדותיו הק' של הרבי.

כידוע, במשך למעלה מארבעים שנה, מאז ייסוד ישיבת "תומכי תמימים" המרכזית בארץ הקודש ת"ו בשנת תש"ט ועד שנת תשנ"ב, התנהל קשר רצוף במכתבים ובשיחות טלפון, בין מזכירות כ"ק אדמו"ר נשיא דורנו והנהלת הישיבה.

איגרות הקודש של הרבי והמזכירות אל הישיבה ורישומי הדברים שנאמרו בשיחות הטלפון, מהווים יחדיו אוצר בלום של אלפי עמודים העוסקים בכל ענפי העסקנות הציבורית החב"דית בארץ ישראל לאורך כל השנים הללו.

זאת, בעיקר בשל העובדה שמנהל הישיבה ומוסדותיה, העסקן החסידי הדגול ורב הפעלים, הרה"ח הרב אפרים וולף ע"ה, לא היה מופקד רק על ניהול הישיבה אלא כיהן במשך מרבית השנים הללו גם כמנהל ויושב-ראש אגודת חסידי חב"ד בארץ הקודש, ולמעשה - בא כוחו של הרבי בארצנו הקדושה לכל דבר ועניין.

כיון שכך, האיגרות ורישומי הדברים בשיחות עם המזכירות עוסקים בכל תחומי הפעילות, העסקנות וניהול המוסדות של חב"ד, במגוון רחב מאוד של נושאים המקיפים את כל תחומי העסקנות החב"דית.

יש באוצר בלום זה שלל הוראות והדרכות לגבי הקמת מוסדות חינוך חב"ד ברחבי הארץ בראשית ימי נשיאותו של הרבי, בניין כפר חב"ד, שיכוני חב"ד בלוד, נחלת הר חב"ד בקרית מלאכי וקרית חב"ד בצפת, ענייני חינוך רבים, ישיבת "תומכי תמימים" ומוסדותיה, פעילות ה'מבצעים', הפעילות לקליטת העלייה, המאבק לתיקון חוק 'מיהו יהודי', מסכת הקשרים עם רבנים ואישי ציבור, הפעילות הענפה בהפצת היהדות והחסידות בכל שדרות העם וכל שאר ענפי העסקנות הציבורית החב"דית בארץ הקודש, ובכל אלה יש אינספור הוראות והדרכות מהרבי ומהמזכירות.

דברים אלו כבר באו עלי ספר בסדרת "ימי תמימים" בת שמונה הכרכים אשר יצאה לאור לפני עשור שנים. אך מאחר שספרי "ימי תמימים" נערכו בסדר כרונולוגי ולא לפי נושאים, וכיוון שההוראות וההדרכות הרבות מפוזרות על פני שמונה כרכים, לעיתים קשה למחפש הוראות בנושא מסוים למצוא את מבוקשו בתוך החומר הרב.

על פי בקשת רבים ממנהלי המוסדות, השלוחים והעוסקים בצרכי ציבור באמונה בכרם חב"ד, ליקטו במערכת "ימי תמימים" אל פונדק אחד כארבע-מאות מן ההוראות וההדרכות בתחומי הפעילות החב"דית והעסקנות הציבורית לענפיה, ובספר "עסקנות ציבורית" הם נלקטו וסודרו דבר דבור על אופנו, מסודרים וערוכים לפי נושאים.

הוראות והדרכות אלו שניתנו בשעתו כוחן יפה אף בימינו אלה, והינם הוראות-יסוד בעסקנות הציבורית החב"דית, כאז כן עתה, וזאת על מנת לסייע לכל המבקש להישאר צמוד להוראותיו ואורחותיו של הרבי - הן בעסקנות הציבורית לענפיה והן בכל שאר פרטי החיים של כל אשר בשם חסיד ייקרא, לדעת את המעשה אשר יעשה.

הנושאים בהם עוסקים פרקי הספר הם כדלהלן: עסקנות ציבורית כללית; מוסדות חינוך; ענייני חינוך; ישיבות "תומכי תמימים"; כוללי אברכים; עשרת המבצעים; פעילות המבצעים; נסיעות לרבי; הנסיעה ל"קבוצה"; יישובי חב"ד; רשת "אהלי יוסף יצחק"; נשי ובנות חב"ד; ספר תורה של ילדי ישראל;  מפלגות ובחירות; הוצאה לאור; פרסומים חב"דיים בתקשורת; קליטת עלייה; ביקורי תיירים; עניינים שונים.

 

במערכת "ימי תמימים" מביעים תפילה ותקווה כי ספר זה ימלא את ייעודו להיות נר לרגליהם ואור לנתיבתם של העוסקים בצרכי ציבור באמונה, ולכל מי שרצונו הק' של הרבי יקר לליבו.

וכאשר כולנו כאחד נלך "בדרך הישרה אשר הורנו מדרכיו ונלכה באורחותיו", בוודאי נזכה בקרוב ממש לחזות באור פני מלך, בגאולה האמיתית והשלימה, וכ"ק אדמו"ר נשיא דורנו בראשנו.

כאמור, לרגל יום השנה לפטירת הרב וואלף, מעניקה מערכת "ימי תמימים" את ההזדמנות לקבל ספר זה, והוא ניתן להורדה כאן.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.