שלמה מן | יום כ"ה שבט ה׳תשפ״א 07.02.2021

חורף סוער בפנסאים • זה השוק שנותר פתוח גם בסגר המהודק

בסדרת הדרמה האיכותית שהפיק ארגון "הפנסאים", צפו הילדים בשקיקה בעובדיה, רחמים ושאר בעלי הבסטות של שוק 'מחנה יהודה', ועקבו בדריכות אחרי הדרמות שהתפתחו אל הרבה מעבר לגבולותיו • הדילמות שעמדו בפני השחקנים הביאו אותם יחד עם ילדי הפנסאים אל בתי המדרשות של בבל, שם האזינו בדממה לאמוראים הדנים בנבכי הסוגייה, התחקו אחר צעדיהם בנסיון להכיר את דמותם ובחנו לעומק את דרך הכרעת הפסיקה כשהם מדלגים מדור לדור ומתקופה לתקופה • COL מעניק הצצה
חורף סוער בפנסאים • זה השוק שנותר פתוח גם בסגר המהודק
מעלילות 'איכא בשוקא'

הקורונה לא יכולה להם, לסניפי הלימודים של הפנסאים.

בשעה שהארץ כולה מיטלטלת ורוקדת לקול חליל הנגיף הסיני, שם, גם בימי הסגר הקשים ממשיכים לפעול במלוא המרץ באמצעות מפגשים וירטואלים.

הסניפים נפגשים מידי שבוע באופן קבוע, כשהם שוקדים יחד בסיוע הפקות המדיה המושקעות של הפנסאים, על נושא הלימוד התקופתי.

נדמה שבמפקדת הפנסאים שבכפר חב"ד נהנים להסתער על אתגרים קשים במיוחד. הפרוייקט האחרון שהיה גולת הכותרת של פעילות החורף בא כמים קרים על נפשם העייפה של הילדים הצעירים.

מזה שנים שהצורך במענה לימודי-חוויתי על הקושי בהכרת דרכי לימוד הגמרא עבור תלמידים מתחילים הולך וגובר. במקרים רבים חוסר ידע בסיסי והכרה מוקדמת של עולם הגמרא מתהווים במשך הזמן לפער ונזק ארוכי טווח. היה ברור כי יש צורך שמישהו ירים את הכפפה וייתן את אותה עזרה ראשונה הנדרשת לאלפי תלמידים ברחבי הארץ.

במפקדת הפנסאים הסתערו על האתגר במלוא המרץ. צוות שהורכב מתלמידי חכמים ואנשי חינוך מובחרים שקד על תוכנית לימודים מלאה שבמרכזה סדרת סרטים באורך של שנים־עשר פרקים מלאים, בסופה ממשיך הילד אל לימודי הגמרא כשבידו כלים רבי־חשיבות וידע בסיסי נצרך, המעניקים לו יכולת ואפשרות לעשות את צעדיו הראשוניים בעולם הסבוך והלא־מוכר של הלימוד.

המפגשים השבועיים כללו את סדרת הוידאו האיכותית 'איכא בשוקא' יחד עם מהלך מסודר של חידונים ופעילויות חברתיות משותפות שתוכננו באופן כזה שלא יוותר ילד שהחומר נותר חתום עבורו.

בסדרת הדרמה האיכותית, צפו הילדים בשקיקה בעובדיה, רחמים ושאר בעלי הבסטות של שוק 'מחנה יהודה', ועקבו בדריכות אחרי הדרמות שהתפתחו אל הרבה מעבר לגבולותיו. הדילמות שעמדו בפני השחקנים הביאו אותם יחד עם ילדי הפנסאים אל בתי המדרשות של בבל שם האזינו בדממה לאמוראים הדנים בנבכי הסוגייה, התחקו אחר צעדיהם בנסיון להכיר את דמותם ובחנו לעומק את דרך הכרעת הפסיקה כשהם מדלגים מדור לדור ומתקופה לתקופה.

תגובות חמות שזרמו אל מפקדת הפנסאים, מלמדות אותנו כי דרמת המתח 'איכא בשוקא' השיגה את מטרתה ופעלה אף מעבר למצופה. אלפי ילדים שהעמיקו הבנה ומסוגלים להביט נכוחה אל הדרך העולה במסלול לימוד הגמרא הם ההצלחה הגדולה של הפרוייקט השאפתני שפירותיו עוד עתידים לתת פירי פירות לאורך שנים רבות.

COL מגיש הצצה לפרויקט איכא בשוקא.

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
1.
אין על הפנסאים!
כ"ה שבט ה׳תשפ״א
ארגון שמדהים בכל פעם מחדש, עם חידושים ויוזמות שמעניקים לילדיי תוכן והשקפה חסידית.
כה לחי!
2.
מהממת
כ"ה שבט ה׳תשפ״א
סליחה אני אמריקאית ואני לא יודעת עם צריך לכתוב בעברית אז אני שואלת אם אפשר לכתוב גם ב‏english
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.