שלמה מן | יום כ"ד שבט ה׳תשפ״א 06.02.2021

70 שנה לרב יוסף יצחק הבלין: הנכדים הפתיעו בספר פלפולים

ההתוועדות המשפחתית לרגל יום הולדתו של הרב הבלין צויינה בשילוב "שבע ברכות" לרגל שמחת נישואי נכדתו • הנכדים מרחבי העולם הפתיעו במתנה תורנית מקורית ומיוחדת: הוצאה לאור של ספר פלפולים וחידושים תורניים, שנכתבו על ידי הצאצאים מרחבי תבל
70 שנה לרב יוסף יצחק הבלין: הנכדים הפתיעו בספר פלפולים
הרב הבלין מעיין בקובץ החדש

בימים אלו מציין הגה"ח הרב יוסף יצחק הבלין, רבה של קריית ליובאוויטש בירושלים עיה"ק, ויו"ר מוסדות "היכל מנחם" להפצת מעיינות החסידות באה"ק, את יום הולדתו השבעים, לאורך ימים ושנים טובות.

תאריך יום הולדתו הנו בכ"ח טבת תשי"א, אולם בעקבות הסגר הכללי, ההתוועדות המשפחתית לרגל יום ההולדת צויינה בשבוע האחרון, בשילוב "שבע ברכות" לרגל שמחת נישואי נכדתו, בת השליח הרב שלמה ביסטריצקי רבה של המבורג שבגרמניה, עב"ג החתן הרה"ת ר' יואל בייטש מירושלים.

לרגל שמחת יום הולדת השבעים, הפתיעו נכדיו של הרב הבלין מרחבי העולם את הסבא במתנה תורנית מקורית ומיוחדת: הוצאה לאור של ספר פלפולים וחידושים תורניים, שנכתבו על ידי צאצאיו של הרב הבלין מרחבי תבל.

את ספר הפלפולים החדש קראו הנכדים בשם "שבענו מטובך", וכפי שמוסבר על כך ב"פתח דבר" לספר, "קובץ זה בא לבטא את התודה הרוחנית על כל ההשקעה אשר העניק ומעניק לנו אבינו וסבינו שי', ומהטוב שהשקיע בנו ניכרים הפירות, קראנו לו בשם "שבענו מטובך", ו"אין טוב אלא תורה", ונרמז בשם זה גם ציון המאורע, הלא הוא יום הולדת השבעים".

ספר הפלפולים החדש "שבענו מטובך" מקיף קרוב למאתיים עמודים, ומופיעים בו עשרים וחמשה פלפולים ועיונים בנגלה ובחסידות, בהלכה ובמנהג, ובתורת כ"ק אדמו"ר נשיא דורנו.

הספר החדש "שבענו מטובך" נערך על ידי בנו הגה"ח הרב מנחם מענדל הבלין, מרבני העיר חולון, וראש כולל אברכים בעיר.

אגרת קודש נדירה מהרבי מתפרסמת בפתח הספר בפרסום ראשון - אגרת הברכה לאביו של הרב הבלין, הרה"ח ר' דוב אליעזר הבלין ז"ל, לרגל לידת בנו, מה' אדר שני תשי"א.

אגרת זו לא הייתה מצוייה בידי המשפחה, ובהשגחה פרטית היא התגלתה בשבועות האחרונים.

אגרת ברכה זו נפתחת במילים "שמחתי לקבל הבשורה טובה כי נולד לו בן למזל טוב, ונקרא שמו בישראל יוסף יצחק". בשולי האגרת כותב הרבי בכתי"ק: "אתעניין לדעת משיעוריו בתורת החסידות, ות"ח מראש על כתבו עד"ז".

להורדת הספר החדש "שבענו מטובך" לחצו כאן

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.