שניאור דייטש, COL | יום כ"ג שבט ה׳תשפ״א 05.02.2021

נגד הרבנים: קבוצת נשים פועלת במסע הפחדה נגד החיסונים

בעוד כפר חב"ד נאבק בהתפשטות הקורונה, עם 80 חולים חדשים בשלושת היממות האחרונות, למעלה מאלף חולים מפרוץ המגיפה ועם 220 חולים פעילים, קבוצת נשים לא אחראית פועלת במסע הפחדות בקבוצות הווטסאפ נגד החיסונים • גורמים בכפר חב"ד מצביעים על התופעה, ואומרים כי איננה שולית: "נשים פוחדות להביע את דעתן, מתנהל כאן מסע הפחדה, נגד הרבנים וההלכה ונגד הרופאים, וצריך לעצור את זה!" • בתוך כך, משרד הבריאות בהודעה לתושבים: "התפשטות הקורנה בכפר חב"ד מדאיגה ומסוכנת. קוראים לתושבים לבוא ולהתחסן"
נגד הרבנים: קבוצת נשים פועלת במסע הפחדה נגד החיסונים
מסע הפחדה: מספר דוגמאות שמופצות, על רקע אילוסטרציה (צילום רקע: איציק רויטמן, COL)

בעוד כפר חב"ד נאבק בהתפשטות הקורונה, עם 80 חולים חדשים בשלושת היממות האחרונות, למעלה מאלף חולים מפרוץ המגיפה ועם 220 חולים פעילים, קבוצת נשים לא אחראית פועלת במסע הפחדות בקבוצות הווטסאפ נגד החיסונים.

הקבוצה משתמשת בכל ה'פייק ניוז' המופץ ברשתות החברתיות, וב'שטיפת המוח' של גורמים קיקיוניים שמופצת בדרכים שונות ומשונות, כולל תאוריות קונספירציה 'הזויות'.

הנה כמה מהן: גורמי הרפואה מסתירים את המתים מהחיסון, התנהגות הממשלה בארץ דומה להסתרה שהפעילו עם פרשיית 'חטופי תימן', החיסון מביא עקרות, קשר בין עליית התחלואה ומתן החיסונים, בבתי אבות הפיצו חיסונים(!) שהרגו את הקשישים רח"ל, הסתרת מידע מכוונת וניסוי המוני, ועוד ועוד, קצרה היריעה לתאר.

גורמים בכפר חב"ד מצביעים על התופעה, ואומרים כי איננה שולית: "מילא מפיצים שטויות. כאן מתנהל מסע הפחדה שלם, וכל זאת בעוד כפר חב"ד נאבק בהתפשטות קשה ומסוכנת של הנגיף. בעוד אנו מדברים, יש נשים בגילאים בין 30 ועד 50 שבמצב רפואי קשה, עם תמיכה נשימתית ובדיקות סטורציה בבית, כי אין מיטות פנויות בבתי הרפואה." 

הוא מזדעק: "נשים פוחדות להביע את דעתן, מתנהל כאן מסע הפחדה, נגד הרבנים וההלכה ונגד הרופאים, וצריך לעצור את זה!"

ברקע הדברים והתפשטות המחלה באופן מדאיג בכפר חב"ד, משרד הבריאות הודיע הבוקר לתושבי כפר חב"ד כי "התפשטות הקורנה בכפר חב"ד מדאיגה ומסוכנת. בשלושת היממות האחרונות נוספו בכפר כשמונים חולים ומספר החולים עומד על 220 חלקם במצב קשה. הכפר מוגדר כישוב אדום. קוראים לתושבים לבוא ולהתחסן".

הודעת משרד הבריאות לתושבי כפר חב"ד:

 

לגבי השמועה המופרכת שהחיסון מסוכן לפוריות, הנה תגובה של המומחה בתחום:
מי שמכונה 'מציל הילדים' - ד"ר אליהו יוסף שוסהיים יו"ר אגודת אפרת, התראיין למרכז התקשורת החב"די COL  ושלל את אפשרות הפגיעה בפריון כ'שטות גמורה':

הוא נשאל האם יש חשש שחיסונים ישפיעו על פריון, וזאת היתה תגובתו: "את השטות הזאת גם אני שמעתי. פנו אלי גם בשאלה הזאת, אין שום הוכחה לדברים כאלו, זאת קונספירציה נגד הילודה, אין דבר כזה.

ליקטנו כאן מקצת הוראות רבני חב"ד בעניין הדחיפות לצאת ולהתחסן, ולשמוע בקול הרופאים:
המד"א של כפר חב"ד הרב מאיר אשכנזי, קרא לאחרונה לתושבי הכפר לשמוע בקול הרופאים ומפציר בהם לצאת ולהתחסן:

"בשבועות האחרונים התחסנו ב"ה מאות רבות מתושבי הכפר, וחלק גדול מהם עומדים כעת לקראת החיסון השני אשר יאפשר להם בעז"ה לחזור לחיים רגילים ככל האפשר. "ורפא ירפא, מלמד שניתנה רשות לרופא לרפא". הרבי ציווה אותנו במכתביו הקדושים לשמוע ולציית לדברי הרופאים, ובוודאי כאשר מדובר בעניין המשפיע כל כך על חיינו, חיי ילדינו וכלל הציבור, כפי שעינינו רואות. הנני פונה ומפציר בכל אחד ואחת מתושבי כפר חב"ד, לקחת אחריות על עצמו ועל בני משפחתו, וכל מי שיכול להתחסן בהתאם לקריטריונים שנקבעו, ושייקבעו בהמשך - שילך להתחסן.

הרב מסכם:

"כך נוכל בעז"ה לשוב לחיים רגילים מהר ככל האפשר, הן בעניינים הרוחניים והן בענייני הפרנסה, ומתוך מנוחת הנפש והגוף."

במכתב של הרב יצחק יהודה ירוסלבסקי, מזכיר בי"ד רבני חב"ד בארץ הקודש, שפורסם ב'המבשר', הוא קורה שלא להתמהמה עם החיסונים, שהיא בגדר "הצלת נפשות ממש":

"חובת ההשתדלות בנטילת החיסון שהוא הצלת נפשות ממש. כל אחד חייב לעשות זאת, בזריזות וכמה שיותר מהר. במקרים דומים למצב של היום, כאשר הגיעו חיסונים חדשים לארץ ישראל והופנו שאלות אל כ"ק  אדמו"ר מליובאוויטש זצוק"ל, דעתו הנחרצת היתה שיש לקחת את החיסונים כדי למנוע הפצת מחלות ולא להתמהמה.

"במכתב אחד אף כתב שהוא מזדרז לענות למרות שיש לו מכתבים דחופים יותר, בגלל החשיבות של לקיחת חיסונים. זוהי גם הסיבה שהזדרזתי ליטול חיסון ברגע שהתאפשר לי, כדי להוות דוגמא לציבור שבפיקוח נפש ובפרט בנושא ציבורי הנוגע לכלל ישראל כולו, יש לעשות את המצוה בזריזות כדי שלא יתמהמהו בלקיחת החיסונים.

"הסיבה שהזדרזתי ליטול חיסון ברגע שהתאפשר לי, כדי להוות דוגמא לציבור": הרב ירוסלבסקי בעת קבלת החיסון

 

הרב ירוסלבסקי היה מהראשונים להתחסן, כדי להראות בכך דוגמא אישית. לאחר שקיבל את החיסון אמר הרב ירוסלבסקי: "הצלת נפשות ממש, כל אחד חייב לעשות זאת, בזריזות וכמה שיותר מהר. שהקב"ה ישמור אותנו".

כך גם הרב מנחם מנדל גלוכובסקי מד"א קהילת חב"ד רחובות וסגן מזכיר הבי"ד, רבה של חולון וחבר בי"ד רבני חב"ד הרב יוחנן גוראריה התחסן והורה לעשות כן, הרב משה הבלין רב העיר קרית גת וחבר בי"ד רבני חב"ד, וגם אב"ד בני ברק הרב יצחק אייזיק לנדא קרא להתחסן במכתב מיוחד שהוציא לציבור, וכן רבני אנ"ש נוספים ברחבי הארץ.

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
5.
אין מילים
כ"ד שבט ה׳תשפ״א
אין מילים פשוט מסע הפחדה ואני תושב הכפר פשוט לא יאומן!!!!!!
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.