מערכת COL | יום כ"א שבט ה׳תשפ״א 03.02.2021

אשת 'הרופא של הרבי' על הקשר הקרוב עם הרבנית חיה מושקא

בראיון מיוחד שהעניקה לפני למעלה משני עשורים לערוץ 1, חלקה גב' מולי רזניק, רעייתו של ד"ר יעקב רזניק, "הרופא של הרבי", זיכרונות מה'ראיון' הממושך שערכה לרבי, כאשת תקשורת ישראלית נחשבת, ומשיחותיה עם הרבנית
אשת 'הרופא של הרבי' על הקשר הקרוב עם הרבנית חיה מושקא
גב' רזניק עוברת אצל הרבי בחלוקת דולרים יחד עם בעלה

הגב' מולי רזניק, רעייתו של ד"ר רזניק (ר' יעקב ליבר רזניק ז"ל), ששימש כרופאו של הרבי במשך תקופה, החל מאירוע הלב המפורסם של שמיני עצרת תשל"ח - התראיינה בשנות התשעים המאוחרות לערוץ 1 של הטלוויזיה הישראלית וחלקה את זיכרונותיה מהמפגשים עם הרבי והרבנית זי"ע.

גב' רזניק עבדה במשך שנים, בצעירותה, כמפיקה בערוץ טלוויזיה מרכזי. מאוחר יותר עבדה בארצות הברית. במרוצת שנות עבודה בתקשורת נפגשה והפיקה ראיונות עם אישים נכבדים ובכירים ברחבי הארץ והעולם. במסגרת עבודתה זכתה 'לראיין' את הרבי. היחידות שנקבעה בעבורה נמשכה על פני כשעה וחצי.

"בשבילי, הרגע הזה של הכניסה לחדרו של הרבי, היה רגע של עימות עם העולם", שיתפה רזניק בראיון. "כי באותו רגע הבנתי מה ההבדל בין כל המנהיגים החשובים שראיינתי לבין הרבי. הראיון נמשך שעה וחצי. ראיתי במהלכו יכולת מופלאה של הרבי להתמקד בכל נקודה, לשאול את השאלות הנכונות. יצאתי פעורת פה".

על מה שהוביל אותה למפגש עם הרבי, סיפרה גב' רזניק בראיון. "בשנות נעורי קצרתי הצלחות רבות, ועדיין מצאתי את עצמי שואלת מה המשמעות של כל זה בחיים. יצאתי לחיפוש, לדרום אמריקה. בריו דה זנירו פגש אותי חב"דניק והציע לי להדליק נרות שבת. זה היה שוק בשבילי בהתחלה.

"אחרי קצת זמן הבנתי שמצאתי את התשובה שחיפשתי. טעם לחיים, ממשעות. זה הוביל אותי לפגוש את בעלי, שלימים הפך לרופא של הרבי, שישה חודשים אחרי זה".

המראיינת שאלה את הגב' רזניק במהלך הראיון, "מה יש בו, ברבי, שנגע בכולם?"

הגב' רזניק השיבה: "כשראיתי את הרבי הבנתי מי היה משה רבינו. יכול היה להיות מנהיג של כל עם ישראל ויחד עם זה להתעסק ולדאוג לגדי קטן. את אימא שלי, לדוגמה, מבולגריה, הבאתי לרבי, והרבי דיבר איתה בצרפתית ונתן לה דולר. היחס שהפגין היה מיוחד. וכך לכל יהודי


הראיון המלא (מתוך ארכיונו של שמואל בן צבי)


"לרבי הייתה היכולת להיכנס ולחדור לליבור של כל אדם. כל האנשים החשובים שהייתי אצלם התרשמתי כמה הם חשובים. אצל הרבי הבנתי כמה אני חשובה, כמה כוח יש לי וכמה אני יכולה לעשות.

"אני מרצה בכל רחבי העולם. הייתי בפאריז, בהונג קונג. ראיתי את השלוחים, את האימפריות שהקימו. כל זה מצד אחד. ומצד שני היחס לכל אחד באופן יחיד, שהוא כאילו היחיד בעולם".

במהלך הראיון התייחסה הגב' רוזניק גם לקשר הקרוב שהיה לה עם הרבנית: "באחת ההזדמנויות שביקרתי את הרבנית, אמרה לי: בעלי לעולם לא יכול להודות לבעלך על כל מה שעשה בעבורו. למחרת עברתי אצל הרבי, הייתה איזו חלוקה או משהו, והרבי אמר לי: אני רוצה להודות לך על זה ששימחת את הרבנית.

"הייתה להם הכרת הטוב. הם היו אנשים ברומו של עולם ויחד עם זה הם אלה שהודו לי. זה גדולה אמיתית. ודווקא אני שראיתי את כל הגדולים, רבין, דיין, כל ראשי הממשלה, עברו דרך המשרד שלי".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.