מנדי ברגר | יום כ"א שבט ה׳תשפ״א 03.02.2021

שלוחי חב"ד באילת לקחו חלק בפרויקט "הצלת חיים" העירוני

אמש התקיים טקס רב רושם בהתאם למגבלות הקורונה בו הושק פרוייקט 'הצלת חיים' אותו יזם יו"ר המועצה הדתית באילת מר חיים עמר אשר בזכותו כל אזרח יוכל להציל חיים בעת חירום, ללא צורך בידע רפואי מוקדם - בהשתתפות שלוחי חב"ד, הרב מענדי קליין והרב לוי העכט   
שלוחי חב

במסגרת פרויקט "הצלת חיים" בו שמה לה למטרה המועצה הדתית באילת, לרשת את כלל מתקני הדת בעיר במכשירי החייאה, חולקו אמש 8 מכשירים לגבאים, המכשירים יוצבו בבתי הכנסת.

הטקס התקיים בנוכחות יו"ר המועצה הדתית, חיים עמר, שלוחי חב"ד הרב מענדי קליין והרב לוי העכט ואנשי מד"א.

לאחר חלוקת המכשירים, נערך קורס עזרה ראשונה מיוחד במהלכו למדו הגבאים כיצד לתפעל את המכשיר, אשר הנו נגיש וקל לתפעול ע"י כל אזרח בשעת חירום גם ללא ידע רפואי מוקדם.

בכל 60 שניות שחולפות ללא טיפול מרגע תחילתו של אירוע לבבי, פוחתים סיכויי ההישרדות של החולה ב-7%-10% וככל שמתן מכת חשמל מתרחש מהר יותר, הסיכוי של החולה לחדש את פעילות הלב גדל מסבירים במד"א.

חיים רבים כבר ניצלו ברחבי הארץ באמצעות מכשירי הדפיברילטור של מגן דוד אדום, המכשיר נותן מכות חשמל על פי הצורך, מכתיב את קצב ההחייאה, ומספק הוראות הפעלה קוליות וחזותיות ברורות. במקביל, המפעיל מקבל הנחיות נוספות מהחובשים והפראמדיקים במוקד. באותו הזמן, צוותי מד"א מקבלים פרטים על המטופל עוד בדרכם למקום האירוע.

יושב ראש המועצה הדתית מר חיים עמר הודה למנהל מד"א אילת מר גבי בריבו ולפארמדיק אריאל אלבז שהיו שותפים ליוזמה להצבת מכשירי ההחייאה במתקני הדת באילת.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.