מנדי ברגר | יום כ' שבט ה׳תשפ״א 02.02.2021

יתרו: איך נתכונן ל"מתן תורה" האישי שלנו? | הרב זושא וולף

מרכז התקשורת החב"די COL מגיש את שיעור הווידאו החמישים-ושמונה בסדרת השיעורים השבועית עם הרב זושא וולף, "חיים עם הרבי", המצטרף לפרוייקט ה"ליקוטי שיחות" העולמי • והשבוע: שיחה מיוחדת לפרשת יתרו מלקוטי שיחות חלק י"א, בה הרבי מאיר באור מחודש ופנימי את המאורעות שקדמו למתן תורה, קריעת ים סוף, מלחמת עמלק, והודאת יתרו, ומכך על העבודה הנדרשת בחיינו כהכנה ל"מתן תורה" האישי שלנו 
יתרו: איך נתכונן ל

מרכז התקשורת החב"די COL מגיש את שיעור הווידאו החמישים-ושמונה בסדרת השיעורים השבועית עם הרב זושא וולף, "חיים עם הרבי", המצטרף לפרוייקט ה"ליקוטי שיחות" העולמי.

והשבוע: שיחה מיוחדת לפרשת יתרו מלקוטי שיחות חלק יא, בה הרבי מאיר באור מחודש ופנימי את המאורעות שקדמו למתן תורה, קריעת ים סוף, מלחמת עמלק, והודאת יתרו, ומכך על העבודה הנדרשת בחיינו כהכנה ל"מתן תורה" האישי שלנו הייתכן שיתרו הוא הראשון שהודה לקב"ה על ניסי יציאת מצרים, ולא משה ועם ישראל? * והייתכן שמעלתם של משה וישראל לא הביאה למתן תורה, ורק הודאת יתרו גרמה לכך?

תיאורו של יתרו כ"כהן מדין" - שבח או גנאי? * ההשגה הנעלית של יתרו בכל המדריגות הרוחניות * יתרון החכמה האלוקית - מתוך סכלות ה'לעומת זה' * החיבור שנפעל בקריעת ים סוף, והחיבור שנפעל בהודאת יתרו * לא מספיק לבטל את המנגדים לקדושה, אלא לבררם ולזככם * ביאור נפלא ומחודש בדברי רש"י "מה שמועה שמע ובא, קריעת ים סוף ומלחמת עמלק" * חידוש נפלא: גם מלחמת עמלק מהווה חלק מהעלייה וההכנה למתן תורה! * ה'הברכה' וההמשכה שעל ידי משה, וההמשכה שעל ידי יתרו * שלבי ההכנה למתן תורה בשנת ב'תמ"ח, וההכנה למתן תורה האישי שלנו כיום * ה"מתן תורה" האישי שלנו - שהקב"ה מאיר את חיינו.

לעילוי נשמת השליח להנובר הרב בנימין וולף ז"ל.

טעמו וראו:

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.