שניאור דייטש | יום י"ט שבט ה׳תשפ״א 01.02.2021

לא רק במאה שערים: גם ב'נחלה' משאילים מחוללי חמצן

לא רק במרתפי שכונת מאה שערים בירושלים משאילים מחוללי חמצן עבור חולי קורונה: ביוזמה של מספר עסקנים ובראשם ר' חיים שטיינר, הוקם גמ"ח 'אור לחיים' המשאיל ציוד רפואי ובעיקר מחוללי חמצן לתושבי קריית מלאכי • ר' חיים שטיינר: "הגמ"ח הוקם בשל צורך ממשי בקהילה" 
לא רק במאה שערים: גם ב'נחלה' משאילים מחוללי חמצן
ר' חיים שטיינר מתחסן לקורונה

לא רק במרתפי שכונת מאה שערים בירושלים משאילים מחוללי חמצן עבור חולי קורונה: ביוזמה של מספר עסקנים ובראשם ר' חיים שטיינר, הוקם גמ"ח 'אור לחיים' המשאיל ציוד רפואי ובעיקר מחוללי חמצן לתושבי קריית מלאכי ונחלת הר חב"ד.

בין היתר, גם מד לבדיקת סטורציה בדם, מכשירים למדידת לחץ דם, ועוד.

לאחרונה נתרמו שני מכשירים מחוללי חמצן, ובגמ"ח מבטיחים כי שניים נוספים בדרך, תרומת נדיבים.

ר' חיים שטיינר, סגן ראש העיר קריית מלאכי לשעבר, הקים לאחרונה קבוצת ווטסאפ "נחל'ה למען נחל'ה", יחד עם אנשי 'איחוד הצלה' ומתנדבים, ר' מני עזריאל יו"ר איחוד הצלה, סגן יו"ר איחוד הצלה ר' בועז שרון, העסקנים ר' מאיר אשכנזי ור' אברהם קנלסקי, ומתנדבים נוספים, כדי לתת מענה לפניות בנושא הקורונה בשכונה.

מה שהביא אותו ליזום מהלך של השאלת מכשירים מחוללי חמצן, קרה לפני שבועיים: לפני שבת פנה אליו אחד מתושבי נחל'ה שאביו סבל מקשיי נשימה והיה קושי מאוד גדול להשיג מכשיר כזה. לאחר מאמצים גדולים המכשיר הושג, אך חיים שטיינר הבין שעליו ליזום מהלך. "הבנתי שאין ברירה ואנו חייבים מכשירים כאלו שיהיו זמינים בקהילה", הוא אומר.

חשבנו שרק ב'מאה שערים' יש גמ"חים כאלו המעודדים חולים לקבל טיפול בבית? 

"אנחנו לא מעודדים ח"ו חולים להשאר בבית. משאילים רק לחולי קורונה שקיבלו על כך אישור מרופא להתאשפז בביתם", מסביר שטיינר. "ברגע שהבינו שיש צורך, מיד התגייסו נדיבים החפצים בעילום שמם ותרמו שני מכשירים. עקב הצורך, בקרוב יהיו לנו בגמ"ח שני מכשירים נוספים."

מכשירים מחוללי חמצן בגמ"ח שהוקם. שניים נוספים בדרך

 

בגמ"ח שהוקם בשל התחלואה בשכונה, יש מכשירים רפואיים נוספים, לבדיקת סטורציה, לחץ דם ועוד. עלות כל מכשיר מחולל חמצן נע בין 2000 ל-3000 שקלים.

מה דעתך על מצב התחלואה בנחל'ה, שלאורך המשבר היה תמיד גבוה ברמה הארצית?

שטיינר: "למרות שנראה שכולם שומרים על הכללים, זה לא מספיק, צריך להישמר ולהיזהר יותר. זה נוגע לכל אחד. יש אנשים חולים וצריך לקחת אחריות על מה שקורה".

אולי קשה לאנשים להקפיד לאורך זמן? 

"אני עצמי קיבלתי את החיסון השני לפני כ-3 שבועות, ולמרות זאת אני ממשיך להזהר ולהישמר. אין לנו ברירה".

איך התגובות שקיבלתם על הקמת הגמ"ח?

"קיבלנו המון תגובות וזה מאוד מחזק. אנשים אומרים לי "כעת אנו רגועים יותר, כדי שאם נצטרך, יהיה לנו מענה". עצם העובדה שיש מכשירים כאלו, נותן לחולים בקורונה לישון יותר בשקט".

במה אתה עסוק בימים אלו, מלבד הגמ"ח?

"לצערי הרב לא כל קופות החולים נערכו עם כמות חיסונים מספקת, למרות שלאחרונה אני כן רואה שיפור בנושא. היו כאלו שנאלצו לנסוע לאשדוד ולקריית גת כדי לקבל חיסון. סייעתי לרבים בתחום זה - לזרז את מתן החיסונים ועזרה מגוונת בהתאם לצורך".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.