צבי סופר | יום י"ח שבט ה׳תשפ״א 31.01.2021

"אם סמוטריץ' ובן גביר ירוצו לבד - בחב"ד לא יצביעו להם"

מנדי ריזל ב'קול ברמה': "רב חבר בבי"ד רבני חב"ד אמר לי הערב, כי אם סמוטריץ' ובן גביר לא יתאחדו לא תהיה ברירה והבי"ד יוציא הבהרה לחסידים - כמו באחד מסבבי הבחירות הקודמים – שלא להצביע עבור רשימה שיש חשש שאינה עוברת את אחוז החסימה"
מנדי ריזל (צילום: רדיו 'קול ברמה')

חסידי חב"ד מחוזרים מידי סבב בחירות, ומי שמתיימר לקטוף קולות חב"דיים הוא בצלאל סמוטריץ', במיוחד עם ירוץ בנפרד.

למרות קריאותיו של איתמר בן גביר, שחתם היום על הסכם ריצה משותפת עם מפלגת 'נעם', ועדיין קורא לסמוטריץ' לרוץ ברשימה משותפת, נראה כי מעייניו של סמוטריץ' הם בעיקר בדירוג שיקבל במפלגת ה'בית היהודי' של בנט, במקרה של ריצה משותפת.

היום התקיימה פגישת מו"מ בין שתי המפלגות ה'ציונות הדתית' של סמוטריץ' והבית היהודי בראשות בנט, והפערים נסובים בעיקר על מיקום הסדר ברשימה המשותפת.

מנדי ריזל כתב 'קול ברמה', אמר היום לגלסנר ברדיו כי במקרה ובצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר ירוצו בנפרד, הבי"ד יוציא הבהרה שלא להצביע לרשימות כאלו: "רב חבר בבי"ד רבני חב"ד אמר לי הערב, כי אם סמוטריץ' ובן גביר לא יתאחדו לא תהיה ברירה והבי"ד יוציא הבהרה לחסידים כמו באחד מסבבי הבחירות הקודמים – שלא להצביע עבור רשימה שיש חשש שאינה עוברת את אחוז החסימה".

"המרוויחים הגדולים במצב כזה, יהיו מפלגות יהדות התורה, ובעיקר ש"ס, שהגדילה את כוחה בבחירות האחרונות בקרב חסידי חב"ד", סיכם ריזל.

גם אם השניים ירוצו לבד, לא ברור אם יעברו את אחוז החסימה, וזאת סיבה מרכזית ל'כתפיים הקרות' של סמוטריץ' לחבירה כזאת. בנוסף, סמוטריץ' ששינה את שם מפלגתו ל'ציונות הדתית' מעוניין להיות ממותג כאיש ימין בליבת הציונות הדתית ולמשוך קהל מצביעים מגוון יותר, מאשר אם ירוץ עם בן גביר.

האזינו למנדי ריזל ב'קול ברמה':

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.