מנדי ברגר | יום ט"ו שבט ה׳תשפ״א 28.01.2021

נתב"ג סגור: עשרות בחורים חב"דיים תקועים לבדם בניו-יורק

מאז שנמל התעופה בן גוריון נסגר לפני מעט יותר מ-48 שעות, עשרות בחורי חב"ד מישיבות בארה"ק תקועים בניו יורק ולא יכולים לחזור ארצה, לחיק המשפחות • "לא יכול להיות שנתנו התראה כל כך קצרה לחזור לארץ. מתי אראה את הבן שלי? מדברים על זה שנמל התעופה ייסגר לחודש לפחות ויש איתו עשרות נוספים", אמרה אמא דואגת
נתב
אילוסטרציה. תמימים חב"דיים שנסעו ליו"ד שבט, ב-770. צילום: מענוש עמית

מאז שנמל התעופה בן גוריון נסגר לפני מעט יותר מ-48 שעות, עשרות בחורי חב"ד מישיבות בארה"ק תקועים בניו יורק ולא יכולים לחזור ארצה, לחיק המשפחות.

'ישראל היום' מדווח היום, כי "עשרות נערים בני 16-14 הנמצאים בארצות הברית, אינם יכולים לשוב ארצה בשל ההחלטה לסגור את שמי ישראל".

רבקה, אם לנער בן 14 שהיה אמור לחזור היום לארץ, סיפרה ל"ישראל היום" על הסיטואציה: "הילדים נסעו ביום שלישי שעבר לארצות הברית והיו אמורים לחזור היום לישראל. הם טסו לרגל התאריך י' בשבט, שזה תאריך חשוב מאוד בחסידות חב"ד אליה אנו משתייכים. חלקם נסעו עם מדריך בן 18. דאגנו להם לכל האישורים, למקומות לשהות בהם, לבדיקות, הכל היה מסודר ומתוכנן", סיפרה.

רבקה הוסיפה כי בנה, שנדבק בעבר בנגיף הקורונה, עבר בדיקת נוגדנים, ולכן הוא לא היה צריך להיכנס לבידוד עם שובו ארצה – אך הוא בכל זאת נאלץ להישאר כרגע בארה"ב. "לא יכול להיות שנתנו התראה כל כך קצרה לחזור לארץ. מתי אראה את הבן שלי? מדברים על זה שנמל התעופה ייסגר לחודש לפחות ויש איתו עשרות ילדים נוספים".

האם הדואגת הוסיפה וסיפרה ל'ישראל היום, כי "צריך לדאוג לאוכל לילדים, למקומות לינה. אנחנו כל היום מנסים לדאוג להם, אך ההחלטה הזו לא הגיונית. מזל שיש שם יהודים צדיקים שעוזרים, אבל סגרו את המדינה בלי לתת לילדים שלנו לחזור. אנחנו צריכים לשלוח להם כסף וזה לא זול, כל הילדים נמצאים שם בדירה אחת. אנחנו לא יודעים מתי זה יסתיים, אין לנו מושג מה קורה איתם. לא עשינו משהו לא חוקי, הכל היה לפי החוק בצורה הכי מסודרת וישרה שיש".

אמש, ציין ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר כי "אנחנו נאריך את איטום הגבולות שלנו. אנו הראשונים בעולם לסגור את הגבולות ולא נאפשר לשום טיסות מסחריות להיכנס למדינת ישראל".

 

 

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
4 תגובות
1.
שימו לב שרק בחורים נשארו.
ט"ז שבט ה׳תשפ״א
אברכים, אנשים נשואים בעלי משפחות תפסו את המטוס הראשון וחזרו הביתה. שישארו שם קצת. שישבו וילמדו בישיבות שם.
2.
טירוף של ממש
ט"ז שבט ה׳תשפ״א
לא היו יכולים אפילו לעלות לטיסה האחרונה ביום שני כי לא היה אפשרות לעשות בדיקת קורונה שתחזור עד הטיסה. ההודעה הגיעה כידוע ביום ראשון שלהם
הפקרות לגמרי
3.
יצחק
ט"ז שבט ה׳תשפ״א
בעיה שלהם ושל ההורים שלהם חוצפה של אב ואם שמאשרים לילדים לטוס לרבי בימים של קורנה
4.
יותר נכון
כ"א שבט ה׳תשפ״א
שמחים להתקע בניו יורק. בלי ישיבה ולימודים
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.