שלמה מן | יום י"ד שבט ה׳תשפ״א 27.01.2021

שוב ישרפו? סקר: כמה שווים יחד רסיסי מפלגות הימין אם יתאחדו

‘העבודה’ עוברת לראשונה את אחוז החסימה, חולדאי מתרסק ולא נכנס לכנסת • לפיד עולה ועוקף את גדעון סער • בנט מתחזק מעט • ומפלגה של סמוטריץ’, ‘הבית היהודי’ ו’עוצמה יהודית’ מעניקה לגוש הימין 60 מנדטים • נתון דרמטי: 61% מעדיפים שתקום ממשלה בלי המפלגות החרדיות
שוב ישרפו? סקר: כמה שווים יחד רסיסי מפלגות הימין אם יתאחדו
סמוטריץ ובן גביר (ארכיון COL)

9 ימים לסגירת הרשימות לכנסת ה-24: מסקר מנדטים חדש שערך מכון מדגם בראשות מנו גבע בשיתוף iPanel ופורסם אמש (שלישי) במהדורה המרכזית של חדשות 12, עולה כי איחוד ברסיסי מפלגות הימין מקרב את נתניהו לראשות הממשלה.

מנתוני הסקר עולה כי לו הבחירות היו נערכות היום, הליכוד בראשות נתניהו היה זוכה ב-29 מנדטים – היחלשות של מנדט בהשוואה לסקר הקודם שפורסם בשבוע שעבר, והמפלגה השנייה בגודלה היא כבר לא מפלגתו של גדעון סער, אלא יש עתיד בראשות לפיד עם 16 מנדטים – התחזקות של שני מנדטים בהשוואה לשבוע שעבר.

תקווה חדשה של סער מקבלת 15 בלבד וימינה בראשות נפתלי בנט מתחזקת במנדט ועולה ל-14.

עוד בסקר: הרשימה המשותפת בראשות איימן עודה עם 10 מנדטים, ש”ס של אריה דרעי עם 8 מנדטים, יהדות התורה בראשות יעקב ליצמן עם 8, ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן עם 7 מנדטים, מרצ בראשות ניצן הורוביץ עם 5 מנדטים, כחול לבן בראשות בני גנץ עם 4 מנדטים ומפלגת העבודה תחת הנהגתה החדשה של מרב מיכאלי עוברת את אחוז החסימה עם 4 מנדטים.

המפלגה שהכי קרובה לעבור את אחוז החסימה היא  המפלגה הכלכלית החדשה בראשות פרופ’ ירון זליכה עם 2.8% תמיכה – ומי שלא עוברת לראשונה היא מפלגת הישראלים בראשות רון חולדאי, שזוכה ל-2.7% תמיכה בלבד.

הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ’ עם 2.2% תמיכה, עוצמה יהודית עם 2.1%, עלה ירוק עם 0.6%, ותיקי ישראל בראשות דני יתום עם 0.5%, תנופה בראשות עפר שלח עם 0.4%, הבית היהודי עם 0.3% וכך גם תל”ם בראשות יעלון. גשר של אורלי לוי-אבקסיס לא זוכה כלל לתמיכה עם 0%.

כשבוחנים את תמונת הגושים לפי חלוקה של ‘עם נתניהו’ ו’רק לא ביבי’, הגוש שתומך בנתניהו זוכה ב-45 מנדטים (הליכוד, ש”ס ויהדות התורה). אם מצרפים לגוש הזה גם את ימינה של בנט, הוא עולה ל-59 מנדטים – מה שעדיין לא מספיק להקים ממשלה.

לגוש שמתנגד לנתניהו יש לפי הסקר 61 מנדטים. אם מורידים ממנו את הרשימה המשותפת ומוסיפים לגוש הזה את ימינה של בנט, ניתן להקים ממשלה עם 65 מנדטים.

ולמי היו מצביעים לו הבחירות היו מתקיימות היום ומפלגות ‘הציונות הדתית’ של בצלאל סמוטריץ’, ‘הבית היהודי’ של חגית משה ו’עוצמה יהודית’ של איתמר בן גביר היו רצות ברשימה אחת מאוחדת כשהעומד בראשה יקבע בהמשך, ויתר המפלגות יישארו ללא שינוי.

במקרה כזה, מפלגה כזו עוברת את אחוז החסימה עם 5 מנדטים – וגוש ‘עם נתניהו’ מקבל 60 מנדטים, כולל ימינה של בנט.

לפי התרחיש הזה, הליכוד בראשות נתניהו מקבל 27 מנדטים, יש עתיד עם 16, תקווה חדשה יורדת ל-14, ימינה מאבדת שני מנדטים ומקבלת 12 בלבד, הרשימה המשותפת עם 10 מנדטים, ש”ס ויהדות התורה עם 8 מנדטים כל אחת, ישראל ביתנו עם 7, מרצ עם 5, איחוד הציונות הדתית, הבית היהודי ועוצמה יהודית עם 5 מנדטים, כחול לבן והעבודה עם 4 מנדטים כל אחת.

כאמור, במקרה שבו מפלגה אחת שבה ירוצו סמוטריץ’, בן גביר והבית היהודי, לגוש התומכים בנתניהו יש 48 מנדטים – ואם מצרפים את ימינה ובנט, לגוש יש 60 מנדטים.

לגוש ‘רק לא ביבי’ יש לפי התרחיש הזה 60 מנדטים – ואם מורידים את הרשימה המשותפת ומצרפים אליו את ימינה של בנט, יש לגוש הזה 62 מנדטים שמספיקים להרכבת ממשלה – אם כי היא תכלול בתוכה גם את מרצ.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.