מערכת COL | יום י"א שבט ה׳תשפ״א 24.01.2021

שוטר ירה באוויר במהלך הפגנה בבני ברק; הח"כים החרדים מגנים

יום סוער במיוחד עבר על העיר בני ברק, ושיאו בירי של שוטר באוויר במהלך הפגנה • המשטרה: "אחד השוטֹרים חש דקיֹרה בגב מחפץ כהה ונדחף ע"י ההמון ולפיכך ביצע ירי באוויר" • הח"כים החרדים התכנסו בגג עיריית בני ברק למחות, השר דרעי: "מאות שוטרים הגיעו לבני ברק עם רימוני הלם ותקפו אזרחים חפים מפשע"
שוטר ירה באוויר במהלך הפגנה בבני ברק; הח
שוטרים מפנים בחורי ישיבה באשדוד. צילום: מתוך הוידאו, דוברות המשטרה

יום סוער במיוחד עבר על העיר בני ברק, ושיאו בירי חי באוויר של שוטר במהלך הפגנה. משטרת ישראל מסרה הודעה על האירוע:

"הושלכו אבנים לעבר שוטרים היום בבני ברק, תוך סיכון ממשי של חייהם, אחד השוטּרים נפגע מאבן בראשו ופונה לקבלת טיפול רפואי לאחר שחש ברע.

"מניתוח כלל הממצאים בשטח עולה, כי המון פורע חוק הקיף את שני השוטרים, שעה שנכחו במקום לשם שמירה על הסדר הציבורי, והשליכו לעברם אבנים, כאשר אחד השוטֹרים חש דקיֹרה בגב מחפץ כהה ונדחף ע"י ההמון ולפיכך ביצע ירי באוויר, לשם הרחקתם.

גם באשדוד פעלה המשטרה בכוחות גדולים לפזר ישיבה, וזה נגמר בהתפרעות המונית.

הפרות סדר בעת פינוי ישיבה באשדוד, היום (צילום: דוברות המשטרה):

 

חברי הכנסת החרדים גינו את פורעי החוק אך מאידך תקפו את התנהלות המשטרה. "תקפו אזרחים חפים מפשע", אמר דרעי היום בישיבת הממשלה.

השר דרעי: "אני מגנה בכל הזדמנות כל הפרה של חתונות והתפרעות, יחד עם זאת אני חייב לומר שמיד אחרי האירוע בב״ב התקשרתי לשר אוחנה אמרתי לו שאני הראשון שגינתי את האלימות כלפי השוטרים, אין מקום לאלימות כלפי שוטרי משטרת ישראל. יחד עם זאת חידדתי לו שאסור לעשות פעולות נקם, זה יזיק לכולנו.

אולם הדברים שלי נפלו על הקרח. הם הגיעו לבני ברק עם מאות שוטרים ורימוני הלם ותקפו אזרחים חפים מפשע, אני מוחה על מה שנעשה בבני ברק. זה בושה וכלימה. הם הורסים את כל האימון שבנינו בחודשים האחרונים".

השר דרעי הוסיף: "ראינו את בני ברק כמו בסרט עלילה: הליקופטרים באוויר ורימונים על תושבים. מה הציבור הזה אשם? מה הציבור יגיד מחר? מענישים אותנו סתם כקולקטיב. הדברים הללו מקשים עלי את המלאכה בעניין."

יו"ר ועדת החוקה ח"כ יעקב אשר הצטרף למגנים את ההתפרעויות אבל לא חסך ביקורת מהתנהלות המשטרה:

"רוב מוחלט של תושבי בני ברק מגנים את ההפגנות וההתפרעויות שבשם הדאגה כביכול לעולם התורה הפכו את העיר לשדה קרב וגרמו לחילול השם גדול. על המשטרה לנקוט במשנה זהירות ולא להיגרר למסע נקמה בריוני ומשולח רסן נגד אזרחים וילדים שלא חטאו ולא פשעו, זה עוול בלתי נסלח שאסור לעבור עליו לסדר היום.

"כעת המשימה היא להחזיר את החיים בעיר לשפיות ולהשיב אותם למסלולם. כולם חייבים להירתם לשם כך. על המשטרה לכבד את התושבים השומרים על כללי הבריאות כהוראת גדולי ישראל ומעוניינים בשגרת חיים שקטה. כמו כן, יש לקוות שמערכות היחסים והאמון ההדדי בין העירייה למשטרה שנבנו בעמל רב לאורך שנים רבות, ישובו לתקנם לטובת כלל תושבי בני ברק".

הח"כים החרדים התכנסו בבני ברק במחאה על התנהלות המשטרה

סיעות ש"ס ויהדות התורה התכנסו הערב (ראשון) לישיבה דחופה בגג עיריית בני ברק, בעקבות אירועי האלימות לטענתם, מצד המשטרה.

ראש העיר בני ברק, אברהם רובינשטיין, אמר: "עיריית בני ברק על כל חלקיה ושותפיה גינתה ומגנה את מקרי האלימות נגד משטרת ישראל בהוקעה חד משמעית ובכל פורום. כל מקרה אלימות נגד אדם, נגד רכוש ונגד כל גורם שהוא, הוא פשע שלא יכופר, איננו מתקבל על הדעת ולא נסכים איתו בשום צורה שהיא. האירועים האחרונים יטופלו על ידינו בכל הרבדים, בפעילות רבנית, חינוכית ובטיפול עיקש בסיוע וטיפול בנוער מתמודד. האחריות היא של ראשי הקהילות, של הנהגת העיר ומה שקשור למשטרת ישראל – קשור למשטרת ישראל ורק מה שקשור אליה".

"אנו קוראים למשטרת ישראל ולשר הממונה, להתעשת. להסיג את כוחותיה מרחובות העיר ולהותיר להנהגת העיר את ניהול חיי השגרה והרגיעה של העיר כפי שזו מתנהלת עשרות שנים ללא דופי וללא אלימות", אמר רובינשטיין.

שר השיכון יעקב ליצמן: "המשטרה היום התחילה להשתמש בנשק חם וזה דבר שאנחנו לא יכולים לעבור עליו לסדר היום. שמענו שהדבר הבא ששר הביטחון יפעיל את חיל האוויר, לפי המצב. כל מי שרואה את התמונות, אפילו חברי כנסת חילוניים אמרו שזה היה מיותר".

יו"ר 'דגל התורה', חה"כ משה גפני אמר בכינוס: "אנחנו צריכים לומר את הדברים מבית ומחוץ. אנחנו לא מסכימים להתנהגות המשטרה, לא יעלה על הדעת שבגלל שיש הפרה בחופי תל אביב לסגור שכונה ולירות שם פצצות ורימוני עשן ורסס כמו שעשו כאן בבני ברק בחמישי בלילה והיום. אני רוצה לראות שהמשטרה תעשה את זה ולסגור את רמת אביב ואם זה היה קורה. עם עונש קולקטיבי".

סגן שר החינוך, מאיר פרוש: "אין מצב שיזרקו רימונים בשטח בנוי עם אוכלוסיה, במגזר הערבי זה לא קורה. אם זו הדרך אנחנו נדע גם להסיק את המסקנות."

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.