הרב שמעון אייזנבאך | יום י"א שבט ה׳תשפ״א 24.01.2021

קיבלתי אתמול תמונה מלפני 55 שנה. זה הסיפור שעומד מאחוריה

לא ייאמן עד כמה היא ההשפעה העצומה על כל ילד וילדה הלומדים במוסד הרשת. אמש קיבלתי תמונה שצולמה בידי אבי. הסיפור שעומד מאחוריה מדהים • רבה של שכונת השחמון באילת, הרב שמעון אייזנבאך, עם טור מיוחד לכבוד יום הבהיר יו"ד שבט
קיבלתי אתמול תמונה מלפני 55 שנה. זה הסיפור שעומד מאחוריה
התמונה שהתקבלה אמש

אמש, מוצאי שבת, קיבלתי תמונה שצולמה לפני כ-55 שנה בבית ספר "אזבסטונים" שתחת רשת אהלי יוסף יצחק. את התמונה שלחה לי גב' העונה לשם פנינה. היא בטח לא יודעת מה אומרת לי התמונה הזו ביום הגדול והקדוש י' שבט.

אל התמונה היא צירפה כמה מלים ובין היתר היא כתבה כי התמונה הזו "צולמה על ידי אביך והיא שמורה אצלי עד היום. הדמות של אביך, הרב הגדול שלנו, מלווה אותי בכל מהלך חיי ואני חייבת לו את שמירת המצוות שלי ומשפחתי".

את תחילתו של הסיפור כבר כתבתי לאחרונה בטור הנכתב כאן מידי שבוע:

אל בית חב"ד של גיסי הרב יצחק קורץ בפסגת זאב בירושלים התקשרה אשה בשנות הששים לחייה וביקשה לכתוב מכתב בקשת ברכה לרבי לרגל ניתוח שעליה לעבור. היא סיפרה לו כי היא למדה בבית ספר חב"ד בנעוריה. כאשר שאל אותה באיזה בית ספר, התברר כי למדה אצל המנהל הרב צבי אייזנבך. הוא סיפר לה כי הוא גיסי והיא ביקשה לשוחח עמי.

חבל שאין לי תמליל מדוייק מדבריה המרתקים שבהם סיפרה על שנות האור בלימודיה בביה"ס, אור שמלווה אותה כל ימי חייה. היא סיפרה על האבא ז"ל כיצד הוא היה עבורה אבא יותר מאביה הביולוגי וכיצד הוא דאג לה לאחר שסיימה את לימודיה להתקבל למוסד עם פנימיה בשכונת בית וגן כדי שתמשיך ללכך בדרך התורה והמצוות.

"בזכות אביך כל משפחתנו שומרת שבת כל השנים, הוא דאג להתקין בביתנו שעון שבת כדי שלא נתפתה לכבות את התאורה היקרה בעיצומה של שבת. הדאגה והאכפתיות שלו לכל ילדי משפחתנו שעברו ימים לא קלים, נשאו פרי", סיפרה הגברת הנכבדה שהצטערה לשמוע שאבי הסתלק לשמי רום לפני יותר משש שנים.

היא שאלה אותי האם ניתן להשיג תמונת מחזור מהשנה שסיימה את לימודיה. שאלתי אותה מה היה שם משפחתה לפני הנישואין וכך נברתי בארכיון של אבי ואכן מצאתי לה את תמונת המחזור של המסיימות בשנת תש"ל, בה מתנוססת תמונתה שלה. כמו כן מצאתי תמונות מחזור של בני משפחה נוספים שלה.

היא סיפרה לי שהקשר שלה עם חב"ד הוא כה עמוק עד שכאשר טיילה בארה"ב היא לא ויתרה בשום אופן למדריך הטיולים עד שהסכים לכלול בסיורים בניו יורק קבלת דולר מהרבי בימי ראשון. לדבריה יש לה כמה דולרים מהרבי ואף זכתה באחד הביקורים לקבל עוגה מהרבי.

לא יאומן עד כמה היא ההשפעה העצומה על כל ילד וילדה הלומדים במוסד הרשת.

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
סיפור מדהים!
י"א שבט ה׳תשפ״א
אכן הרה"ח יצחק צבי אייזנבך זצ"ל היה איש של חינוך ומסירות נפש אמיתית! כל מילה פנינה!!
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.