צבי סופר | יום י"א שבט ה׳תשפ״א 24.01.2021

צַדִּיק תָּמִים הָיָה: הרב גלויברמן סופד לרב מנחם מנדל משי-זהב

אסון משולש: אביו של יו"ר זק"א יהודה משי זהב, הרב מנחם מנדל משי זהב ז"ל הלך לעולמו במהלך השבת, לאחר שנדבק בקורונה, זאת בזמן שהמשפחה כבר יושבת 'שבעה' על האם שנפטרה מהנגיף • המשפחה עדיין במהלך ה'שלושים' על פטירת האח הצעיר משה ז"ל • הרב יעקב גלויברמן סופד לרב מנחם מנדל משי זהב: "מנקיי הדעת בירושלים"
צַדִּיק תָּמִים הָיָה: הרב גלויברמן סופד לרב מנחם מנדל משי-זהב
מימין: הרב מנחם מנדל משי זהב ז"ל, לצד יבדלח"ט בנו יו"ר זק"א יהודה משי זהב (באדיבות זק"א)

הרב יעקב גלויברמן

בצער ביגון ובתדהמה קיבלתי את הידיעה על הסתלקותו של האי גברא איש צדיק ותמים מנקיי הדעת בירושלים, מהדמויות המיוחדות של מאה שערים ובתי אונגרין, הרב הגאון מנחם מנדל משי זהב ע"ה.

אותו הכרתי והערצתי שנים רבות, כאישיות מיוחדת במינה, היה החוליה המקשרת בין הדור הקודם לדור החדש, בקי מאד בסיפורי צדיקים, דברי חז"ל, כמעיין המתגבר, בור שאינו מאבד טיפה, אישיותו העדינה, דיבורו האבהית, גישתו לכל אחד, והחיוך הביישני שלו, אותו הקרין על כולם.

רק לעיין בספריו הרבים, אוצרות של סיפורים מרתקים, מאורעות מעניינים, פנינים של גדולי ישראל על כל חגי ומועדי ישראל, הם נר לרגלנו.

כל פעם שאני מעיין בהן נותן לי אור ונר לרגלי, ואספקלריה מיוחדת. במיוחד מרגש להיזכר בצדיק מנחם מנדל ע"ה,  שלימד אותי דרך ומוסר השכל עד היום. 

דוגמא קטנה: הופתעתי כשבשעת ערב מאוחרת אני התדפק על דלת ביתי זאת לאחר שעשה דרך ארוכה מביתו בירושלים עד לביתי בעיר לוד באמצעות אוטובוס ציבורי ולא ברכב פרטי, כל זאת בכדי להודות ולהוקיר תודה והערכה על טובה שעשיתי לו, אני נזכר כיצד ישב והסביר בהתרגשות ובנעימות על המושג של "הכרת הטוב", והעניק לי את כל ספריו שהוציא לאור.

דמעות זולגות מעיניי בעת כתיבת שורות אלו, לנחם את משפחת משי זהב היקרים, גם על פטירת האימא שרה זיסל ע"ה שהייתה המלכה ועקרת הבית המדהימה ועזר רב לבעלה הרב מנחם מנדל ע"ה. שהדריכה וחינכה את ילדיה למעשה הצדקה והחסד עם מאור פנים, הנני מנחם את המשפחה המקום ינחם אתכם בתוך שאר אבלי ציון וירושלים, ושתמשיכו בדרכי ההורים שהתוו וסללו לכם דרך של אהבת ישראל.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.