מערכת | יום ט' שבט ה׳תשפ״א 22.01.2021

"במשך חודשיים דפקתי על הדלת שלו יום יום. ואז כתבתי לרבי"

ניתוק הקשר עם הבחור הטריד את מנוחתו, ויום יום, במשך חודשיים הוא דפק אצלו בדלת, וקיבל מענה ש'הוא לא נמצא'. הוא כתב לרבי והמעגל נסגר לאחר 24 שנים • 'בדידי הווה עובדא' מרגש, שסיפר השליח ממונטריאול הרב מענדל רסקין במהלך התוועדות ה'זום' של הרשת למען מבצע חינוך
השליח הרב מענדל רסקין במהלך התוועדות ב'זום', עם צילום מכתב הרבי

הרב מענדל רסקין שליח במונטריאול קנדה, שהביא סיפר מרגש במיוחד 'בדידי הווה עובדא', שהתרחש איתו כבחור צעיר בן 18, ועם אביו השליח הנודע הרב יהודה לייב רסקין ע"ה, משלוחי הרבי למדינת מרוקו, וממנו ניתן ללמוד על החשיבות שיש בהכנסת ילד יהודי למוסדות הרבי, שבכך מצילים אותו בגשמיות וברוחניות.

אלפי חסידים ושלוחים מכל רחבי הארץ, אנשים ונשים, השתתפו שלשום (רביעי) בהתוועדות ההיסטורית, שנערכה ביוזמת רשת 'אהלי יוסף יצחק' וועד אברכים ושלוחים למען 'מבצע חינוך'. ההתוועדות שיוחדה להכנה לקראת היום הגדול והקדוש יו"ד שבט, תוך התמקדות ב'מבצע חינוך', שודרה בשידור חי באמצעות ה'זום', ובאתר COL.

בין הדוברים בהתוועדות היה הרב מענדל רסקין שליח במונטריאול קנדה, שהביא סיפר מרגש במיוחד 'בדידי הווה עובדא', שהתרחש איתו כבחור צעיר בן 18, ועם אביו השליח הנודע הרב יהודה לייב רסקין ע"ה, משלוחי הרבי למדינת מרוקו, וממנו ניתן ללמוד על החשיבות שיש בהכנסת ילד יהודי למוסדות הרבי, שבכך מצילים אותו בגשמיות וברוחניות.

כך סיפר הרב מענדל רסקין בהתוועדות:

"בשנת תש"מ למדתי ב'אהלי תורה' בקראון הייטס. אבי כתב לרבי שהוא רוצה שאני ואחי ניסע בחודשי הקיץ ללמוד עם מקורבים. אבי קרא למוסד שהקים "מרכז ופרצת ליובאוויטש", ועד כדי כך הוא היה מזוהה עם זה, שהלך ברחוב אמרו "הנה 'ופרצת' הולך"...

הרבי התייחס למכתב בפרטי פרטים, וענה "תלוי ברצון בניו שיחיו". נסענו לחודשיים, והיתה הצלחה גדולה ב"ה, אז באותה תקופה הרבי עורר על עריכת 'סיומים' וכך עשינו.

כשחזרנו לקראון הייטס, כתבתי לרבי סיכום מכל החודשיים הללו, ובסיום כתבתי לרבי "אנא לעורר רחמים רבים" עבור בחור בן 15 שהכרתי, שהתקרב מאוד חזק, אבל משהו קרה: הוא נסע לארץ ובעקבות הביקור וקשר עם בני משפחה שאינם שומרי תומ"צ, הוא חזר לביתו וניתק את הקשר. זה מאוד כאב לי וכתבתי לרבי על המצב שלו.

בכל בוקר הייתי דופק על הדלת שלו, היכן שהיה מתגורר, ואמרו לי ש"הוא לא נמצא".

כתבתי לרבי לעורר עליו רחמים רבים שיחזור בתשובה.

עוברים כמה ימים, אבא שלי מתקשר אלי ממרוקו ואומר לי: "תגיד כתבת משהו לרבי עבור הבחור הזה?"

אמרתי כן. אבא שלי אומר לי: "לא תאמין, קבלתי עבורו מכתב מהרבי"...

למעשה הגיעו שני מכתבים. מכתב אחד מהמזכירות, שבו היה כתוב לאבי שהיות ואין כתובת מדוייקת לבחור אז המכתב נשלח אליו. וב. הכוונה שהוא יקריא את המכתב בפני הבחור. המכתב השני, היה מכתב של הרבי הפונה ישירות לבחור, שהיה אז רק בן 15, וכותב לו בפתיחת המכתב: פנחס שיחי', זמן רב שלא שמעתי ממך..."

הוא בגשמיות, מעולם לא ראה את הרבי, אבל כן היה הולך ל'מבצעים' והשם שלו הופיע אצל הרבי. ברגע שנכנסת ברשימה, אתה רשום שם לנצח...

הרבי במכתב מבקש ממנו שישמור תורה ומצוות.

אבי החל לחפש אותו, והחל לברר אצל בני המשפחה שלו, הסתבר שהוא היה בצרפת. אבי הקריא לו את המכתב, כפי שביקש הרבי.

*

עברו 24 שנה, מאז לא היה לי שום קשר עם הבחור ולא ידעתי מה עלה בגורלו.

בצרפת נערך מעמד הכנסת ספר תורה לרגל ה'שלושים' של אבא שלי ז"ל, בהשתתפות רבנים, חסידים תלמידים לשעבר ומקורבים רבים.

פתאום אני מרגיש שמישהו מחבק אותי. "אתה מכיר אותי?" 'לא', אמרתי. "אני הבחור שדפקת אצלי בבית בדלת יום יום. המכתב של הרבי שינה את חיי"...

כיום אותו 'פנחס', יהודי יר"ש ומוסר שיעורים בפריז.

הרבי, עם כל עיסוקיו, קיבל בקשה על בחור בן 15, ושלח לו מכתב מיוחד כדי להציל אותו. מכאן אפשר להבין עד כמה חשוב לשלוח ילד למוסדות של הרבי".

צפו בוידאו:

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.