שלמה מן | יום י' שבט ה׳תשפ״א 23.01.2021

מנתקים את בני הנוער מהמסכים: 3 ספריות יתרמו למוסדות חב"ד

מיזם מיוחד של "רשת אהלי יוסף יצחק" יעשיר את עולמם של בני הנוער וינתק אותם מעט מן המסכים המרצדים שהשתלטו עליהם, בלית ברירה, בחודשים האחרונים • במסגרת המיזם יתרמו 3 ספריות עמוסות ספרים בעבור התלמידים • באילו מוסדות יוקמו הספריות? זו יכולה להיות הבחירה שלכם • כל הפרטים לקראת 'יום הרשת'
מנתקים את בני הנוער מהמסכים: 3 ספריות יתרמו למוסדות חב
צילום: באדיבות הרשת

מחקרים רבים מצביעים על קשר הדוק בין שהיה מול מסך לבין התפתחות מוחו של ילד.

ילדים המבלים זמן רב מול מכשיר טכנולוגי מרצד, עלולים לפתח הפרעות קשב בדרגות שונות. זאת מעצם הגירוי הרב שאותו הם שואבים מהמסך. בנוסף, כך מעלים המחקרים, נגרמת פגיעה ביכולות התקשורת הבין־אישית של הילדים.

במהלך השנה האחרונה, כחלק מהמאבק בהתפשטות נגיף הקורונה, עברו שכבות הגיל הצעירות ללמידה מרחוק, באמצעות פלטפורמת 'זום' ובאמצעות שימוש בכלי התקשוב של רשת 'אהלי יוסף יצחק'. בשל הנסיבות נאלצו התלמידים לשהות מול המסכים במשך זמן רב, על מנת לנהל את שגרת הלימודים הבלתי רגילה.

ברשת אהלי יוסף יצחק החליטו, כמשקל נגד לנזקי התקופה, לצאת במיזם מיוחד להעשרת ספרי הקודש והקריאה לתלמידי המוסדות. בתקופה הקרובה יוקמו ספריות רבות, שיכילו רבבות ספרים, בעבור התלמידים. בכך עולמם של התלמידים יתעשר ובד בבד ינותק מעט מהמסדים המרצדים.

לכל אחד מאנ"ש ישנה כעת אפשרות, ערב יו"ד שבט, יום הסתלקותו של כ"' אדמו"ר הריי"צ נ"ע, שמוסדות הרשת נושאים את שמו - ליטול חלק במיזם החשוב ולהנציח את ספריות הספרים הרבות שיוקמו, לעילוי נשמת או לזכות מקורביהם.

הנצחת הספריות יכללו כפרס באחד ממסלולי השותפות במסגרת "יום הרשת". יום הרשת נערך מידי שנה, ביום הבהיר יו"ד שבט ולמחרתו י"א שבט. ביום זה מקיימים החסידים את הוראתו של הרבי להרים תרומה למוסדות הנושאים את שמו של בעל ההילולא ופועלים לאורו.

במכתב מר"ח שבט ה'תשי"א, בו מפורטים מנהגי היום, מורה הרבי: "ירים כל אחד תרומה להעניינים השייכים לנשיאנו, הוא כ"ק מו"ח אדמו"ר הכ"מ, בעד עצמו ובעד כל אחד מבני ביתו שיחיו".

ברכות רבות הרעיף הרבי במהלך השנים, במכתבים ובמענות רבים, למסייעים לרשת. "וכל המסייע בזה הנה גם שכרו הוא עד בלי גבול", כתב הרבי, לדוגמה, בר"ח אייר תשי"ב, במענה לתרומה למוסדות 'אהלי יוסף יצחק'.

בח' שבט תשי"ז כתב הרבי מילים נפלאות על התורמים למוסדות הרשת: "מוסדות אלו הם הכלים והצינורות להמשיך ברכה והצלחה, בכל מעשה ידיהם, ובכל המצטרך להם".

השנה, תשפ"א - שנת פלאות אראנו, כדברי הרבי בשיחתו המיוחדת - עומד 'יום הרשת' בסימן "מעלין בקודש". השנה תקוים ההוראה המיוחדת בהוספה ובעליה גדולה מהרגילות בשנים האחרונות. "התנהגות באופן של 'מעלין בקודש', דווקא בתקופה של חוסר וודאות וצמצום, היא הדרך להרחבה בכל המצטרך", מסבירים בהנהלת הרשת.

בשיחה מיוחדת ואקטואלית מאין כמותה, כותב הרבי על כך: "באמור לעיל יש גם הוראה לאלה שעוסקים בעניני הכלל - בעיר זו או בערי השדה - בניהול מוסדות חינוך, או בשאר עניני קדושה:

"הסדר הוא שכאשר נעשה צמצום ("עס ווערט איינג") בהכנסה - מתחילים לחפש דרכים כיצד להקטין ולמעט בהוצאה, כדי שההוצאה לא תהי' גדולה מההכנסה. צריכים לידע, איפוא, שאין זו דרכו של הקב"ה.  דרכו של הקב"ה היא באופן ש"מעלין בקודש"!

"אלא מאי, מזמן לזמן מעמידים אותו בנסיון, שנדמה לו שיש העלם והסתר שההכנסה אינה מספיקה לכסות את ההוצאה אפילו כמו שהיא עתה, ובודאי לא להגדילה יותר – הרי העצה לזה, כבכל נסיון, לא לשים לב לההעלמות וההסתרים, אלא לעמוד בכל התוקף, שעי"ז מגלים את הניצוץ האלקי שמוסתר בהנסיון, ורואים שהנסיון אין בו ממש, והיה כלא היה.

"ולא עוד, אלא שכיון שהניצוץ האלקי שבנסיון הוא נעלה ביותר (שלכן ירד למטה מטה ביותר, להיותו גבוה גבוה ביותר), הרי לאח"ז יתוסף עוד יותר בההכנסה בהצלחה מופלגה שלמעלה מדרך הטבע". הדברים מובאים בתורת מנחם חלק ג', בשיחת י"ג תמוז תשי"א.

מלבד פרס הנצחת הספריות, בהצטרפות למסלול התרומה השני, תוכלו להכנס גם להגרלה המיוחדת על שטר נדיר של דולר שהעניק הרבי לרופאו האישי, ד"ר לארי רזניק ע"ה. את הדולר תרמו בני משפחתו של הד"ר.

לכניסה לדף הקמפיין ולתרומות > לחצו כאן

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
נשמח מאד שיבודי חבד בנות בחדרה יזכה
י"א שבט ה׳תשפ״א
מגיע להן,הן עוברות את התקופה בלמידה מרחוק בהצטיינות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.