מנדי ברגר | יום ח' שבט ה׳תשפ״א 21.01.2021

קצת סבלנות: הקשר בין קורונה, ה"אביב" והפרשה | הרב בוטמן

פרשת בא - זו באמת פרשה מרתקת שקוראים אותה שנים, ואת הסיפור כולו שמענו עוד בהיותנו בגן. האם יש לדברים שייכות אלינו גם היום? • שליח הרבי בחדרה, הרב יוחנן בוטמן, עם טור אישי לקראת שבת פרשת בא
קצת סבלנות: הקשר בין קורונה, ה

מזל טוב, בסימן טוב בן בא לנו... 'בן'? יותר נכון, 'עם' בא לנו. כן, אחרי 210 שנות גלות ושיעבוד נוראי במצרים, אנחנו מתגבשים להיות עם בני ישראל, צבאות השם יוצאים ממצרים.

השבת נקרא בפרשת "בא" על 3 המכות האחרונות במצרים - ארבה, חושך ומכת בכורות. "והייתה צעקה גדולה בכל ארץ מצרים", "כי אין בית אשר אין שם מת". פרעה רץ ברחוב וצועק - החוצה, "קומו צאו מתוך עמי".

בני ישראל באותו זמן, יושבים לסעודת ליל הסדר הראשונה. דם קורבן הפסח על המשקופים, וכולם סועדים, חגורים ומוכנים ליציאה. "בעצם היום הזה הוציא ה' את בני ישראל מארץ מצרים', בדרך להר סיני לקבל את התורה.

זו באמת פרשה מרתקת שקוראים אותה שנים, ואת הסיפור כולו שמענו עוד בהיותנו בגן. האם יש לדברים שייכות אלינו גם היום?

השבת נציין שבעים שנה לנשיאות של הרבי שהתחילה באופן רשמי בי' שבט תשי"א. אחד הדברים הנפלאים שחוזרים על עצמם בשיחות של הרבי, זה עד כמה התורה רלוונטית, ומדברת אלינו ממש.

לפני כמה ימים ניגש אלי חבר טוב ושאל 'עד מתי'? העסק שלי על סף קריסה, הילדים בבית משגעים אותנו, אני לא יכול לבקר את ההורים שלי, והפחד הזה... כל יום עוד ועוד חולים. ה' ישמור!
מתי כל זה יגמר?

אם נשים לב, הקב"ה כיוון את היציאה ממצרים דווקא לחודש האביב, "היום אתם יוצאים בחודש האביב". מה ההבדל בין האביב לחורף? 
בתקופת החורף נראה שהעולם חדל לצמוח, יש גשם, רוחות, העצים חשופים והשדות בוציים. ואילו באביב, הכול מתחיל בבת אחת לפרוח וללבלב. 

רק באביב מתגלה לנו מה באמת קורה בתקופת החורף. באותם חודשי החורף לא רואים צמיחה, כי הכול קורה מתחת לפני השטח. הקב"ה נותן זמן לטבע לאגור כוחות שיוכל לפרוץ באביב, רק אז האילנות מלבלבים והשדות מתעטפים בירוק.

כך היה גם בגלות מצרים. השעבוד הקשה שעברנו במצרים, זיכך והביא אותנו להתגבש כעם אחד, ובלב אחד, על מנת לקבל את התורה מבורא העולם בכבודו ובעצמו.

פרשת "בא" מלמדת אותנו כי גם היום, בתקופה המורכבת והלא פשוטה בא אנו חיים, מבחינה בריאותית, כלכלית, פוליטית וחברתית, צריך לזכור שתיכף מגיע ה'אביב'.

אדרבה, זו תקופה לאגירת כוחות, למצוא את המשותף ביננו, לעזור ביתר שאת אחד לשני, ולהתכונן לצמיחה הגדולה שכבר תגיע, בעזרת השם.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.