צבי סופר | יום ח' שבט ה׳תשפ״א 21.01.2021

סימני בלימה של המגיפה: מקדם ההדבקה ירד אל מתחת ל-1

על פי דו"ח מנהלת הקורונה מקדם ההדבקה ירד מתחת ל-1, לראשונה מזה חודשיים. המשמעות היא שכל אדם מדביק פחות מאדם אחד, מה שעשוי לסמן בלימה של המגפה. 2,364,828 בני אדם קיבלו את מנת החיסון הראשונה נגד הקורונה - 26.61% מהאוכלוסייה בארץ • קצב החיסונים ביישובים החרדים האדומים נמוך משמעותית מיישובים אחרים • שרים בממשלה מעריכים: אם ירידת התחלואה תימשך בקצב הנוכחי - הסגר לא יוארך לתקופה נוספת
סימני בלימה של המגיפה: מקדם ההדבקה ירד אל מתחת ל-1
המשטרה אוכפת את הסגר (צילום: דוברות המשטרה)

משרד הבריאות מוסר הבוקר כי 8,174 בני אדם אובחנו אתמול (רביעי) כמאומתים חדשים לנגיף הקורונה. אתמול בוצעו 93,283 בדיקות לגילוי הנגיף, כך ששיעור התוצאות החיוביות עומד על 9%.

בנוסף, על פי דו"ח מנהלת הקורונה מקדם ההדבקה ירד מתחת ל-1, לראשונה מזה חודשיים. המשמעות היא שכל אדם מדביק פחות מאדם אחד, מה שעשוי לסמן בלימה של המגפה.

2,364,828 בני אדם קיבלו את מנת החיסון הראשונה נגד הקורונה (26.61% מאוכלוסיית ישראל), בעוד 691,876 מתוכם קיבלו את מנת החיסון השנייה (7.79% מהאוכלוסייה). עם זאת, חיסון האוכלוסייה של בני ה-60 ומעלה בשלב השני מתקדם בימים האחרונים בקצב איטי.

ובנתיים, הערים החרדיות, לצד יישובי המיעוטים, מובילים באחוז החיוביים לנגיף. הנה כמה נתונים על אחוזי החיוביים לבדיקות קורונה במספר יישובים חרדים:

בני ברק עם 21%, מודיעין עילית גם היא עם 21, ביתר 28, אלעד 26, עמנואל 28, ירשלים 18, קרית מלאכי 12, צפת 21.

קצב החיסונים: מספר ערים שאינן אדומות דווקא מובילות בתחום הזה בצורה בולטת, חלקן עם 50 אחוז מחוסנים, לעומת חלק מיישובים אדומים, ש'מגרדים' את סביבות ה-10 אחוזים של מתחסנים במנה הראשונה.

למעלה: המובילים בטבלת החיסונים לפי יישובים. למטה: ערים עם מספר החולים הפעילים הגבוה ביותר בארץ, ועם אחוזי מחוסנים נמוכים באופן בולט

 

הנה כמה דוגמאות:

בצפת האדומה התחסנו רק 17 אחוז במנה הראשונה, עמנואל רק 4%, ירושלים 16, כפר חב"ד 14.7, קרית גת 21.7, קרית מלאכי 16.5, ולוד 20.  

למרות התחלואה הגבוהה, במשרד הבריאות מציינים בסיפוק את קצב החיסונים, החשב כמוביל בעולם: יום שני ברציפות עם יותר מ-200 אלף מתחסנים, כמעט 692 אלף איש קיבלו מנה שנייה.

בעקבות הדרישה הגוברת בציבור לזרז את מתן החיסונים גם לגילאים צעירים יותר, שר הבריאות אדלשטיין ידון היום בביטול הגבלת גיל המתחסנים לקורונה.

שרים בממשלה מעריכים: אם ירידת התחלואה תימשך בקצב הנוכחי - הסגר לא יוארך.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.