מנדי ברגר | יום ז' שבט ה׳תשפ״א 20.01.2021

התשובה של הרבי ל"היכן אלוקים?" והקשר ל'יום הנשיאות'

היה זה יום מושלג בחורף 1972, כשעל המדרכה בשכונת קראון הייטס שבברוקלין, ניו יורק. לאליוט היו שאלות מאוד קשות באמונה, והוא הגיע בתקווה שלרבי יהיו תשובות לשאלות שלו • מדור שבועי ב-COL: 'בודפוסט' - עם מסר לשבת קודש מאת הרב שמואל רסקין, שליח חב"ד בבודפשט בירת הונגריה
התשובה של הרבי ל

היה זה יום מושלג בחורף 1972, כשעל המדרכה בשכונת קראון הייטס שבברוקלין, ניו יורק, עמד אליוט לוסקי, בחור מגודל שיער לבוש במעיל עור יפה, והמתין לבואו של הרבי מליובאוויטש. לא הייתה לו ברירה, הוא היה חייב לפגוש את הרבי גם ללא הזמנה מראש, מכיוון שזה כבר זמן רב מתחוללת סערה בתוכו. לאליוט היו שאלות מאוד קשות באמונה, והוא הגיע בתקווה שלרבי יהיו תשובות לשאלות שלו.

הרגע הגיע, הוא ראה מולו את הרבי. אליוט אזר אומץ, וניגש אל הרבי: רבי, יש לי שאלה חשובה, איפה אלוקים? הרבי ענה לו: אלוקים נמצא בכל מקום! בעצים, באבנים... אליוט שאל שוב: רבי, אני יודע, את העצים, את האבנים, ואת שאר הדברים החומריים - אני רואה. אבל איפה הוא? איפה אלוקים?. הרבי בעיניים עוצמתיות וחודרות הסתכל ישר לתוך עיניו של אליוט, וענה לו בשתי מילים: בתוך ליבך!. כששמע אליוט את התשובה הזו, משהו בנפש שלו נרגע. זה נתן לו מענה לשאלה שהוא כל כך הרבה זמן חיפש לה תשובה.

חברים יקרים, בשבת הקרובה אנחנו חוגגים את יום הנשיאות של הרבי מליובאוויטש, היום בו הרבי קיבל לידיו את ההנהגה לפני 70 שנה ביום י' שבט. הרבי מליובאוויטש חינך אותנו לאהוב כל יהודי, לימד אותנו שכל יהודי הוא יהלום. גם אם לפעמים אנחנו רואים יהודים שכלפי חוץ מתנהגים לכאורה בצורה לא מתאימה, עלינו להבין שבתוך ליבם הם מאמינים, הם אוהבים את הקדוש ברוך הוא, רק צריך לראות איך מעוררים את האהבה שנמצאת בתוכם באופן טבעי - שתהיה גלויה. הרבי לא אהב שמכנים יהודים בשם 'חילוניים', ואמר: אין דבר כזה יהודי חילוני - כל יהודי הוא קדוש!

בשבת זו, לכבוד י' שבט אנחנו נשב ל'פארבריינגען' - התוועדות חסידית, ונקבל על עצמנו החלטה טובה. נבחן איך נוכל להוסיף בלימוד התורה, ובעיקר בלימוד תורת החסידות, המעניקה כלים להבין ע"י החכמה, הבינה והדעת, מה המטרה שאלוקים הציב בפנינו, ומהי המשמעות של כל מצווה. זה ייתן לנו אור גדול לעורר את האהבה שבתוכנו, ולהפוך את העולם לראוי ומוכן לגאולה, שתבוא תיכף ומיד ממש.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.